A Ford új, elektromos felhozatala nem csak a hagyományos, aszfaltra hangolt modelleket érinti. Akad egy kifejezetten különc, karakteres változat is, a Mustang Mach-E GT Rally. Egyesíti a Mustang sportos karakterjegyeit, a Mach-E elektromos hajtásának lehenegerlő teljesítményét és egy ralis, off-road inspirációjú megjelenést. Ez nem egyszerűen egy SUV variáns, sokkal inkább egy stílus- és technológiai állásfoglalás ami bebizonyítja, hogy igenis móka az elektromos autózás. Nem is akármilyen móka…

Grabber Yellow fényezés és „menj gyorsabban” csíkok
A Mach-E GT Rally legszembetűnőbb jellemzője a merész, versenyautós megjelenés. A formavilág a Mach-E sorozat GT-változatára épül, ám számos apró részlet teszi különlegessé. Ilyenek például a fejemnyi légbeömlők, a masszív, fekete kerékjárati ívek, a széles, fekete sportküszöbök és a klasszikus rali sportból ihletett hátsószárny. Utóbbi valóban funkcionál is és nem csupán díszítőelem.
A 20 mm-el megemelt hasmagasság miatt gondolkodás nélkül hajtottam be a homokdűnék közé, nem féltem, hogy elhagyom az autó alját. Szuper sportos, 19 colos, klasszikusan fehér felnik díszelegnek az autó alatt, amiknek a formája is visszarepít a 90-es évek hőskorszakába.

A kínálatban a tesztautó hirtelen sárga árnyalata mellett szerintem az egyik legszebb az Iconic Silver, amely szintén megkapja a fekete rally matricázást. A formaterv egyszerre sugallja a teljesítményt és a kalandvágyat – pontosan azt, amit egy Mustang emblémát viselő, terepre is szánt elektromos SUV-tól várnánk.


Kényelmes és modern, mégis egyszerű belső
A beltér az abszolút prémium érzetet ötvözi a sportos, egyszerű és könnyen kezelhető kilakaítással. A legszembetűnőbb a fehér lakkfényezéssel kiegészített, Recaro kagyló ülés páros, amelyek valóban brutális tartással rendelkeznek és kialakításuk is hűen idomul a raliautók sportüléseihez. A strapabíró bőr-szövet huzatok mellett mikroszálas Alcantara betéteket is találunk, valamint kontrasztos díszvarrás is jár a csomaghoz.


Az ülések mellett a kormányon is megjelennek a lakkfehér elemek. Teljesen személyre szabható, gyors, digitális műszeregység jelez vissza neked és egy hatalmas, 15,5 colos, érintős SYNC® 4A infotainment rendszer áll rendelkezésedre, ami vezeték nélkül kezeli az Apple Carplayt és az Androidauto-t is. 10 hangszórós B&O prémium hangrendszer biztosítja a szuper hangzást.
A két-zónás klíma pedig segít, hogy ne melegedj ki a nagy autózások közepette. A térkínálat a Mach-E családra jellemzően bőséges, hátul is kényelmesen elférnek az utasok, a csomagtér 402 literes, kiegészítve az elöl található 81 literes frunkkal.
Erőtől duzzadó elektromos szív
A GT Rally a Mach-E GT erőforrását kapta, de a futómű és az elektronika finomhangolása a laza talajon való használatot is lehetővé teszi. Kettős villanymotoros összkerékhajtással érkezik, ami röviden annyit tesz, hogy van egy elektromotor az első, egy pedig a hátsó tengelyen. 30:70-es arányú nyomatékelosztással, ami lehetővé teszi az igazán vagány és izgalmas autózást.

A GT Rally 487 lőerős teljesítménye elég határozott adatokat eredményez, a 0-100 km/h gyorulás kb. 3,5 mp. Természetesen megfelelő tapadási körülmények között. 91 kWh-ás akkumulátor pakkjából városi körülmények között akár 500 km-t is kiautózhatsz ám „valamire való” terepes használat mellett, ez természetesen csökken.
Tapasztalataim szerint erős terhelés alatt is van legalább 350 km az akksiban, ami nagyon jó teljesítmény! A jármű különleges „RallySport” vezetési üzemmódot is kínál, amely optimalizálja a nyomatékelosztást és a gázreakciót laza talajon való vezetéshez. Eközben pedig nagyobb kerékcsúszást engedélyez. Tehát nekem ez a mód volt a kedvencem.

A GT Rally az új, adaptív MagneRide® futóműrendszert használja, amely valós időben változtatja a lengéscsillapítást a talajviszonyok és a vezetési stílus alapján. Ez aszfalton feszes, kanyarvadász karaktert, terepen pedig nagyobb rugózási komfortot nyújt. A prémium Brembo első fékek, nagy átmérőjű tárcsákkal dolgoznak a stabil lassítás érdekében.
Szerintem egy hosszabb kormányösszekötő elférne még az autó alatt a nagyobb kormányszög és a jobb fordulókör elérésnek érdekében, azért panaszra így sincs okom egy másodpercig sem és biztos vagyok benne, hogy jó okkal nem így tervezték a mérnökök, hiszen a nagyobb buli lehetőségével bizony nagyobb felelősség is jár.
Azért nem kell tényleg rali pilótának lenni hozzá, mert megvédi a popód, ha valami nem adná ki!
A Mach-E GT Rally minden fontos vezetéstámogató rendszert megkapott amire csak szükséged lehet a kényelmes és biztonságos autózáshoz. A Ford Co-Pilot360™ csomag tartalmaz adaptív tempomatot, sávtartó asszisztenst, ütközésmegelőző rendszert és holttérfigyelőt.
A 360 fokos kamera terepen és városban is hasznos, pontos helyzetképet ad minden esetben. A modellnél elérhető a Ford BlueCruise is, amely részleges önvezető funkciókat biztosít autópályán. Természetesen az új autóktól elvárt bizonsági funkciók is mind rendelkezésre állnak.

A nagy teljesítményű akkumulátor 150 kW-os DC gyorstöltéssel kb. 10 perc alatt akár 120 km hatótávval tölthető fel. Otthoni AC töltővel (11 kW) teljes töltés nagyjából 8 óra alatt érhető el. A Ford integrálta a járműbe az Intelligent Range rendszert, amely valós időben kalkulál a vezetési stílus, hőmérséklet és navigációs adatok alapján, így pontosabb hatótávbecslést ad.
Kinek szól a GT Rally?
Ez a modell egy igazi rétegjármű, egy nem mindennapi választás. Azoknak szól, akik:
- elektromos hajtásban gondolkodnak, de nem szeretnének lemondani a sportos teljesítményről,
- vonzódnak a ralis stílushoz és időnként földútra, murvás útra is letérnek,
- különleges, limitált darabszámú járművet keresnek.
A GT Rally a Ford kínálatában jelenleg a legkülönlegesebb Mach-E, amely egyszerre tud presztízsautó, sportkocsi és könnyű terepjáró is lenni. Az elektromos SUV-k világában egyedülálló jelenség. Olyan modell, amely nemcsak aszfalton villantja meg erejét, hanem terepen is bátran vállalja a kihívásokat.




Fájó szívvel adtam vissza a kulcsot a tesztidőszak végén. Talán még sosem volt ennyire izgalmas elektromos autó nálam. A Mach-E GT Rally kiadása 29.300.000 forinttól indul, és állítom, hogy minden forint megéri. Teljesen új fejezetet nyit az elektromos SUV-k világában ám továbbra sem egy teljesen elmebeteg árú hiperautó, amiből egyet sem látsz kicsiny országunkban. A megfelelő sarazós, homokozós rali élmény után boldogan mostam le, hogy másnap újra teljes fényében folytathassuk a rövid ám annál tartalmasabb kalandunkat.

Ha tetszett a cikkem olvasd el a Mustang GT-ről is a beszámolóm, hiszen a belsőégésű testvér is nagyon izgalmas!
fotók: Rupa Adrienn
sztárvendégünk: Panni a csokiszínű csoda




