Az európai piacok közül Magyarországon is nagyot megy a KIA – részesedése a teljes piacon 4,5%, ami több, mint tavaly. A modellek közül a KIA Ceed családja az, ami különösen közel áll a vevők szívéhez. A márkánál úgy gondolják, hogy a hét év garancia, a magas minőség, valamint a folyamatosan megújuló dizájn és az elektromos vagy hibrid hajtáslánc az, ami csábító. De a magyar KIA nagykövetet, Keresztes Ildikót például a KIA Sportage GT Line napfénytetője és a biztonságvédelmi funkciói nyűgözik le.
A KIA Ceed család sikere
A Ceed család különösen népszerű, és az új XCeed crossover, valamint korábban a kombikupé karosszériás ProCeed bevezetése is komoly piaci lendületet adott a Kiának.
A teljesen, vagy részben elektromos hajtású Kia modellek – Soul EV, új e-Soul, Optima Plug-in Hybrid és Niro – eladási számai gyors emelkedést mutatnak.
Sikeresek a crossoverek is: a Stonic, a Sportage, a Niro, a Soul és a szeptemberben bevezetett új XCeed.
A kompaktokat is szeretik a vevők
A Kia kompaktjai szintén jól szerepelnek eddig. A Picanto a márka harmadik legnépszerűbb modelljeként végzett a Ceed és a Sportage mögött. Az új GT-Line és X-Line modellek 2018-as bevezetésével a Picanto 12 hónapos eladásai is emelkedtek. A magyarországi eredményekre különösen büszkék a Kiánál, hiszen a Ceed modell – mely Európában készül európai vásárlóknak – mindig is zászlóshajója volt a márkának.
Ami a jövőt illeti: az immár négyféle karosszériával kínált Ceed sorozat 2020 elején plug-in hibrid hajtásláncokkal is piacra lép az XCeed és a Sportswagon modellekben. Mindkét új modell egyedi formaelemeket visel, így megjelenésében is különbözik az XCeed és a Ceed Sportswagon benzines és dízel változataitól.