Kezdőlap Autók Hírek Erősebb, de sokkal kevesebbet fogyaszt az új Nissan Juke

Erősebb, de sokkal kevesebbet fogyaszt az új Nissan Juke

(Fotó: Nissan)

A Nissan ikonikus kompakt crossovere, a Juke hamarosan új hibrid hajtáslánccal bővíti motorpalettáját, amely növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást. A végeredmény egy olyan hajtáslánc, amely 25%-kal nagyobb teljesítményt biztosít, mint a jelenlegi benzinmotor; városi használatnál akár 40%-kal, egyéb utakkal kombinálva pedig akár 20%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Tipp: 

A Nissan Juke hibrid középpontjában a vezetési élmény áll

A Juke hibrid hajtáslánc egy új generációs, csúcstechnológiás Nissan belső égésű motorból áll, amelyet kifejezetten hibrid hajtáslánc-alkalmazásokhoz fejlesztettek ki. A benzinmotor teljesítménye 69 kW (94 lóerős), míg a nyomaték 148 Nm. Az elektromosságot tekintve a Nissan biztosította a fő villanymotort, amely 36 kW (49 lóerős) és 205 Nm nyomatékot produkál. Emellett a Renault biztosította a 15 kW-os nagyfeszültségű indítót/generátort, az invertert és az 1,2 kWh vízhűtéses akkumulátort, valamint a rendkívül innovatív sebességváltót.

Villanyautó-szerű vezetési élmény

A Nissan Juke hibrid intelligens hajtásrendszere számos paraméter szerint szabályozza a hajtásláncot, azzal a céllal, hogy optimalizálja a Juke EV-módban eltöltött idejét. A tesztelések során a Nissan mérnökei a menetidő 80 százalékát tisztán elektromos hajtással tudták megtenni városi forgalomban. Ezt rövid hibrid fázisok szakították meg, amíg újratöltött az akkumulátor mielőtt visszatért az EV-üzemmódba. A Juke hibrid nemcsak az induláskor van 100% elektromos üzemmódban, hanem képes akár 55 km / órás tempóig is kizárólag villanyos üzemben haladni. Így a vezetők erőteljes és élvezetes elektromos vezetési élményben részesülnek.

Lassításkor az elektromos motor generátorként működik hasznosítva a kinetikus energiát. Ezt elektromos energiává alakítja át, amelyet a hibrid meghajtó akkumulátorában tárol. A Leaf tiszta elektromos hajtásához hasonlóan a Juke Hibrid is fel lesz szerelve a Nissan e-Pedal vezetési rendszerével, amely aktiválás után lehetővé teszi az autó vezetését mindössze egy pedállal – az esetek túlnyomó többségében. Az e-Pedal használata gyorsan ösztönössé válik, így csökkenti a sofőr terhelését városi vezetés közben, és ezáltal sima és pihentető vezetési élményt biztosít, miközben maximalizálja a hibrid akkumulátor-energia visszatermelését. Ajánló: Lenyűgöző színekkel érkezik az új Nissan Ariya, a márka elektromos crossovere

A következő oldalon mutatjuk az új hibrid Nissan Juke megújult külsejét.

Megújult, külső dizájn

Az autó frontrésze markánsabb illetve maszkulinabb lett

A Juke sportos kupé crossover dizájnja az új hibrid változaton is megmarad. Ugyanakkor a hűtőrács sokkal markánsabb lett és jobban harmonizál az autó többi eleméhez képest. A korábbi króm V alakú, az orr részt keretező króm elem kintebb került, a fekete hűtőmaszk-rész sokkal szélesebb, magasabb és ezáltal hangsúlyosabb lett – így az autónak az front része markánsabb illetve maszkulinabb lett.

Továbbá a Nissan nagy figyelmet fordított minden részletre, és egy sor apró változtatást hajtott végre az aerodinamikai hatékonyság optimalizálása érdekében. Először is két olyan elem van, ami kizárólag a hibrid változaton érhető el. Az egyik az, hogy megjelent egy „Hibrid” felirat az első ajtókon valamint a csomagtérajtón. A másik pedig az, hogy felkerült egy fekete fényes hűtőmaszk borítás a motorháztető alá.

A vadonatúj, kéttónusú, 17 colos könnyűfém felnik a JUKE hibriddel egy időben kerülnek bemutatásra

A csomagtartó 354 literes, 68 literrel kisebb a benzines változathoz képest az 1,2 kWh-s akkumulátorcsomag csomagolásának köszönhetően. Lehajtott hátsó ülésekkel a csomagtartó 1237 literrel továbbra is a legjobb a kategóriájában, míg a hátsó lábtér változatlanul 553 mm maradt.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Forrás: Nissan