A francia luxusautógyártó különleges darabbal ünnepli 110. évfordulóját, ez lesz a Bugatti Baby II. Az eredeti Baby-től eltérően azonban ezt már nem kizárólag gyerekek számára kínálja a Bugatti. Szerintünk azonban a méregdrága miniautó története sokkal érdekesebb, mint maga az autó.
Az első Bugatti Baby-t még maga Ettore Bugatti és fia, Jean építették meg a legfiatalabb gyerek, Roland negyedik születésnapjára. A „játékautó” lényegében a kor legnépszerűbb versenyautójának, a Type 35-nak az 1:2 mása. Habár a mini versenyautó csak egy egyszeri ajándéknak indult, hamar híre ment a gazdag autókedvelők körében, akik szintén ilyet szerettek volna gyereküknek. Az igényeket kielégítve az autó egy évvel később, 1927-től Bugatti Baby néven már hivatalosan is a cég palettájának része volt. Az miniautót végül közel tíz évig gyártották és nagyjából 500 darabot adtak el belőle.
Bugatti Type 35: a valaha létezett legjobb sportautó
A Bugatti Baby-t az a Bugatti Type 35 ihlette, amely az 1924-es lyoni Francia Nagydíjon debütált. Az autót akkor még az eredeti cég, az Automobiles Ettore Bugatti égisze alatt gyártották. A Type 35-öt nem mellesleg a valaha volt legsikeresebb versenyautóként tartják számon. Ez a modell olyannyira jól teljesített fénykorában, hogy több évtizedes karrierje során legalább kétezer profi és amatőr autóversenyt nyertek pilótáik számára.
A következő oldalon mindent megtudhatsz a Bugatti Baby II-ről.
Bugatti Baby II, már nem csak gyerekeknek
A Bugatti márkanév 110. évfordulójára a márka úgy döntött, ideje visszahozni a legendás versenyautót: ez lesz a Bugatti-család legkisebb tagja, a Baby II. Az új modell minden részében az Ettore által épített remekmű előtt fog tisztelegni, és hogy még különlegesebb és az autógyűjtők számára még ellenállhatatlanabb legyen, ebből is csupán ötszáz darabot fognak gyártani.
Egy évszázaddal az eredeti megjelenése után a Baby II már a legkorszerűbb technológiával készül, az eredeti Type 35 pontos digitális másolatát felhasználva. Az új modell méreteiben a Type 35-nek a kétharmada lesz, azaz valamivel nagyobb lesz, mint az eredeti Baby. Így ezt már nem kizárólag gyerekek, hanem akár felnőttek is használhatják. A milliárdos autógyűjtők legnagyobb örömére, akik így a legfiatalabb generációval is megismertethetik szenvedélyüket.
A csúcsmodell közel kétszáz napig készül
A Baby II-ből három változat készül, ezek mindegyike elektromos meghajtású lesz. Az alapmodell 30 ezer euróba kerül és egyfajta műanyag kompozit anyagból készül. Ehhez egy 1,4 kWh-ás akkumulátor társul, aminek hatótávolsága 24 km. Az alap modell végsebessége 48 km/h. Ezzel szemben a legdrágább, közel 60 ezer eurós (kb. 21 millió forint) csúcsmodell már kézzel megművelt alumíniumból készül. A nagyobb, 2,8 kWh-ás akksival közel 50 km lesz a hatótávja, és akár 67 km/h-val is lehet vele hasítani.
Mi sem jellemzi jobban a márka státuszát, mint az, hogy a Baby-t csendben, kizárólag Bugatti-ügyfelek körében még 2019 végén jelentették be elsőként. Elővételben akkor már el is kelt az ötszáz darabos készlet túlnyomó része, azonban a Covid-19 még a leggazdagabbakat sem kímélte. Tudniillik az elmúlt hónapban volt néhány visszamondás, ezért korlátolt számban továbbra is felvesznek rendeléseket a retró versenyautóra. Az autó kárpitozásában és fényezésében természetesen teljes mértékben személyre szabható.
A Bugatti egyébként még a sztárvilágban is meglehetősen fennhéjázó és megosztó autónak számít. Jól tudja ezt Kylie Jenner, aki csak egyszer mutatta meg Chironját, máris leoltotta őt a közösségi média népe. Nem véletlen, hiszen a Bugatti Chrion nem kevesebb, mint 3 millió dolláros árával az egyik legdrágább utcai használatú autó a világon.
Forrás: Bugatti