Kezdőlap Autók Autóvilág Így telnek a BMW-pilóták napjai versenyek nélkül a karanténban

Így telnek a BMW-pilóták napjai versenyek nélkül a karanténban

Marco Wittmann a sok edzés mellett kertészkedéssel üti el a kényszerszünetet (Fotó: BMW)

A #maradjotthon világméretű felhívás természetesen a BMW gyári pilótáira is vonatkozik, akik a kerékgumik koptatása helyett, most minden idejüket otthon töltik. Ez azonban közel sem jelenti azt, hogy nincs meg a szigorúan beosztott napi rutinjuk: a családdal töltött időt rendszeres edzések, a régi és új hobbikat pedig virtuális versenyek tarkítják. Az alábbiakban bemutatjuk, mivel töltik hétköznapjaikat a koronavírus terjedése miatt kényszerszünetre és házi karanténba kényszerült BMW-pilóták.

Szigorú, személyre szabott edzésterv

A BMW pilótái az otthoni karanténban is rengeteg időt töltenek edzéssel, hogy a koronavírus-veszélyhelyzet elmúlásával már az első futamon tökéletesen fitten és felkészülten üljenek volán mögé. A Német Túraautó Bajnokság (DTM) kétszeres bajnoka, a német Marco Wittmann a közösségi média segítségével például rajongóit is rendszeresen meginvitálja az edzőterembe. „Nagyon sok gyakorlatot végzek. Folyamatosan fejlesztem az állóképességemet és az erőnlétemet, miközben szinten tartom a koncentrációs készségemet és tisztán tartom az elmém” – mesélte Marco Wittmann.

A BMW egyébként nem bízza a véletlenre a pilóták fitten tartását, hiszen mindenki személyre szabott, otthoni edzéstervet kell, hogy kövessen, amit a Formula Medicine állított össze. A fenti Instagram-posztban Martin Tomczyk vezeti körbe a Formula Medicine épületében a követőit.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

Valódi helyett virtuális versenyek kerültek az előtérbe

Zwift bike a kerékpár szimulátor a virtuális edzéshez (Fotó: Zwift)

A kanadai Bruno Spengler, aki jelenleg a BMW RLL csapat színeiben versenyez az IMSA WeatherTech SportsCar Championship futamain, szintén otthonában készül a következő megmérettetésre. „Rendszeresen kerékpározom. A Zwift segítségével ráadásul mindezt a barátaimmal közösen élvezhetem: egymás ellen versenyzünk online úgy, hogy mindenki otthon, a saját szobakerékpárján teker. Nem könnyű feladat, de nagyon szórakoztató” – mesélte Spengler.

A rendszeres edzések mellett van még valami, ami rengeteg időt és energiát igényel a BMW pilótáitól: a verseny-szimulátor, amely a BMW Motorsport felkészülési tevékenységeinek egyik alappillére. „Elképesztő ütemű fejlődésen mennek keresztül ezek a berendezések. Ma már szinte minden pilótának van otthon egy profi szimulátora, akinek pedig nincs, az a következő néhány hétben vásárol egyet” – nyilatkozta a német Martin Tomczyk, aki jelenleg a GT versenyosztályban képviseli a BMW-t. „A verseny-szimulátorok hihetetlenül precízek és élethűek, nem csoda, hogy annyira népszerűek. A környezet és az autó szinte valódi, az ember igazi versenyzőnek érzi magát benne. A győzelem pedig mámorító. Egy itteni futam éppoly komoly koncentrációt, fegyelmet, erőnlétet és csapatmunkát igényel, mint kint a versenypályákon” – tette hozzá.

A verseny-szimulátorok ugyanakkor nem csupán arra jók, hogy a BMW-pilóták ne essenek ki a gyakorlatból, hanem arra is, hogy kapcsolatban maradjanak a rajongóikkal. „A kényszerszünet ellenére is lehetőségük van bekapcsolódni a futamokba. Nagyszerű élmény, hiszen olykor különböző élő streamek közül válogathatnak. Örülök neki, hogy a BMW is beszállt a virtuális versenyek világába” – fogalmazott Bruno Spengler.

Mindenkinek jót tesznek a virtuális versenyek. Nekünk, versenyzőknek és a rajongóknak is” – mondta. Martin Tomczyk, Bruno Spengler, Nick Catsburg, Sheldon van der Linde és az osztrák Philipp Eng régi motorosoknak számítanak a verseny-szimulátorok világában, miközben a német Timo Glock, az egyesült államokbeli Connor De Phillippi és Lucas Auer még csak most teszteli otthonában a berendezés képességeit.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

A BMW-pilóták most tanárként is bizonyíthatnak

A BMW-pilóták számára a jelenlegi helyzet pozitív hozadéka, hogy a megszokottnál sokkal több időt tölthetnek szeretteikkel. A GT versenyosztályban szereplő brazil pilóta, Augusto Farfus például feleségével és gyermekeivel tölti az időt brazíliai otthonában. „Nagyszerű, hogy a családommal lehetek. Az elmúlt húsz évben nem volt ehhez hasonló időszakom.” A BMW DTM-pilótája, Timo Glock széles mosollyal az arcán mesélte, hogy családapaként sokszor igazi kihívás egész nap szórakoztatni a gyerekeket. „Ugyanakkor nagyszerű érzés ennyi időt együtt tölteni a családdal. A gyerekek szintén élvezik. Nyilván furcsa nekik, mert megszokták, hogy sokat vagyok távol, de ettől még boldogok, vagy együtt lehetünk” – tette hozzá.

 

Azok a pilóták, akiknek gyerekei már iskolások, most új szerepben is kipróbálhatják magukat, mégpedig tanárként. Hiszen hozzánk hasonlóan, most a világ számos pontján online zajlik a tanítás, így a BMW-pilóták számára most az otthoni tanulás is kihívást okozhat. A tanári szerep Augusto Farfusnak is a napi rutin részévé vált. A brazil pilóta most épp Brazíliában van, lánya azonban Monacóban jár iskolába. „Rengeteg házifeladatot kapunk, hol angol, hol francia nyelven, és ez azért megterhelő. Negyedik osztályosként már most olyan tantárgyai vannak, mint a matematika, a földrajz és a történelem. Nagyszerű érzés, hogy részese lehetek a lányom tanulásának, de rengeteg időt elvisz. Reggel 6 órakor kelünk, majd minimum három órán át tanulunk délelőtt. Utána jön az ebéd, majd újabb tanórák, mert nem szeretnénk lemaradni az anyagban” – mesélte Farfus.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

Hétköznapi hobbik: kertészkedés és modell-repülőgépek

Az edzések, a virtuális versenyek, a családi élet és a tanári szerep mellett a BMW pilótáinak is jut némi idejük kikapcsolódni. Marco Wittmann és Nick Catsburg például kertészkedéssel kapcsolnak ki. Ezzel szemben a tengernyi időnek köszönhetően Augusto Farfus régi hobbijának hódolhat, ami nem más, mint a modell-repülőgépek építése és persze reptetése, amibe a gyerekeit is bevonja. „A fiam is nagyon imádja ezt, már most a repülőgépek nagy rajongója” – mesélte Augusto Farfus.

Timo Glock új hobbit talált magának: online főzőtanfolyamba kezdett. „Régóta terveztem, hogy belevágok, és most végre sikerült. Nagyszerű móka a főzés, ugyanakkor nagy kihívás és teljesen ismeretlen terep számomra” – mondta.

Az USA-ban élő Connor De Phillippi pedig úgy döntött, felfedezi magának a részvények és a befektetések piacát. „Sokat olvastam a részvények és a kötvények mozgásáról, ez az egész egy teljesen új hobbivá nőtte ki magát nálam. Nagyon sokat kell olvasni és rengeteg az összefüggés, de mindig is szerettem a számokat” – mesélte.

A BMW-pilóták segítenek, ahol tudnak

A Nagy-Britanniában élő Formula-E pilóta, Alexander Sims az országos egészségügyi szolgálat tevékenységeiből is kiveszi a részét a kényszerszünet alatt. „Az adatmérnököm állt elő azzal a zseniális ötlettel, hogy járjunk körbe a motorsport-résztvevők között és gyűjtsük be a raktáron lévő védőfelszereléseket. Főként kesztyűkről, maszkokról, védőszemüvegekről és tisztítószerekről van szó, amelyeket összegyűjtve a kórházaknak adományozunk. Nagyszerű ötlet volt és hálás vagyok érte, hogy egy kicsit segíthetek ezekben a nehéz időkben. Nem igazán tudunk mást tenni. Maradjunk otthon és akadályozzuk meg a vírus terjedését” – fogalmazott Alexander Sims.