olcsó repülés utazás
Nem valószínű, hogy változás áll majd be a jegyárakban; fotó: Freepik

Ugyan még mindig tart a koronavírus-járvány, ám az országok szépen sorban nyitják a határaikat, lassan, de biztosan beindul a a légi közlekedés is. Az biztos, hogy a járvány sokat alakított és ezután is sokat formál majd utazási szokásainkon, nagy kérdés, hogy mivel utazunk, hova utazunk és legfőképp: hogyan utazunk? A repüléssel kapcsolatban is vannak még kérdőjelek: milyen új szabályokat vezetnek be, egyáltalán, biztonságos lesz-e repülőre ülni, és vajon marad-e az olcsó repülés? A Corvinus Tourism Club (CTC) legutóbbi online programjában a légi közlekedés jelenéről és jövőjéről, a Wizz Air válságkezelési stratégiájáról és az utasokat érintő változásokról beszélgetett Radó Andrással, a légitársaság vállalati kommunikációs menedzserével Nagy Simon, a CTC elnöke. Ebből a beszélgetésből idézünk alább.

Wizz Air: van, volt – lesz?

A Budapesti Corvinus Egyetem diákszervezete által szervezett beszélgetésből kiderült: a Wizz Air járatai 97%-át volt kénytelen a földön tartani a koronavírus-járvány kitörése nyomán. Azonban több légitársasággal ellentétben, sosem állt le teljesen a repüléssel. A járvány alatt három országban is működtette járatait, Magyarországon, Romániában és Bulgáriában. Jelenleg a Wizz Air kapacitásai 10-15%-át használja, ami a korlátozások fokozatos feloldásával párhuzamosan folyamatosan növekedni fog – mondta a légitársaság kommunikációs menedzsere.

A diszkont légitársaság vezérigazgatója, Váradi József korábban arról beszélt, hogy szerinte csak négy-öt légitársasági csoport, két-három hagyományos és két fapados légitársaság maradhat életben Európában a válság hatására – ezek egyike, véleménye szerint, a Wizz Air lesz.

wizz air parizs-orly
A diszkont légitársaság esetében szinte biztos, hogy marad az olcsó repülés; fotó: Wizz Air

Ami mindenkit érdekel: marad-e az olcsó repülés?

Arra a kérdésre, hogy olcsóbb vagy drágább lesz a repülés az elkövetkezendő időszakban, Radó András úgy fogalmazott, nem valószínű, hogy változás áll majd be a jegyárakban. Marad tehát az olcsó repülés, drágulás bizonyosan nem várható a Wizz Air esetében.

Ami a repülés egészségbiztonságát illeti, Radó András hangsúlyozta, ez a közlekedési mód jelenleg is biztonságos. A repülőgép levegő keringető rendszere olyan körülményeket teremt, mint egy kórházi intenzív osztályon, kiszűr minden vírust és baktériumot is. A Wizz Air további óvintézkedéseket is bevezetett utasai védelmében, előírás maszkban utazni, az utasok fertőtlenítő kendőt kapnak felszálláskor. Az utaskísérők is maszkot viselnek. A fertőzésveszélynek fokozottan kitett felületeket pedig – mint például a mosdókilincs – repülés közben többször is fertőtlenítik.

Pénzvisszatérítés járattörlés esetén

Az egyik legégetőbb kérdés jelenleg a Wizz Air számára a járatok törlésével kapcsolatos panaszkezelés. A járattörlések esetére különböző pénzvisszatérítés opciókat dolgoztak ki, a jegy árának 100% vagy 120%-át is vissza lehet igényelni bizonyos feltételek mellett. Amennyiben a Wizz Air törli az érintett járatot, akkor az eredeti jegyár 120%-át utalják el az utas Wizz Air-számlájára kreditekben, amelyek két évig használhatók fel. Amennyiben az utas nem kíván élni ezzel a lehetőséggel, akkor kérheti a jegyár egészének visszautalását is. Az utalás minden esetben 30 napon belül megtörténik.

utazás repülővel
Szakemberek szerint először a fiatal turisták fognak visszatérni a piacra; fotó: Freepik/senivpetro

A szóvivő beszélt a Wizz Air aznap megjelent negyedéves pénzügyi jelentéséről, hedge ügyletéről, valamint a cég válságkezelésének rendkívül összetett rendszeréről. Kitérve a csaknem ezer főt érintő létszámleépítésre is. A vállalat célja a további terjeszkedés, a növekedés megőrzése és új bázisok kialakítása – hangzott el.

A teljes beszélgetést itt nézheted meg:

Forrás: Turizmus.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •