A CUPRA Formentor VZ5 kormánya mögé ült Jordi Gené autóversenyző, hogy megnézze, mit nyújt a márka legerősebb modellje. Lehet egy autó egyszerre tökéletesen alkalmas a kényelmes közlekedésre, a versenypályán 0-ról -100 km/órára 4,2 másodperc alatti gyorsulásra, és egy 70%-os sáros emelkedő megmászására? Ezekre a kérdésekre keresete a válaszokat Jordi Gené. Ezt se hagyd ki: A Liu fivérek szívét a Cupra Formentor, a nők és a divat is elrabolta
A CUPRA Formentor VZ5 öt vezetési módban mindenféle terepen izgalmas vezetési élményt ad. Jordi Gené autóversenyzőt Christoph Vierling, a SEAT S.A. műszaki központjának járműfejlesztésért felelős vezetője instruálta.
„Használd az indulást segítő Launch Controlt, amennyiben igazán gyorsan akarsz elindulni. Indítsd be a motort, válaszd ki a CUPRA üzemmódot, és állítsd az ESC-t Sport üzemmódba. Nyomd le a féket, majd adj gázt, és várd meg, amíg a fordulatszám eléri a 4.000-et, és engedd fel a féket” – tanácsolta Christoph. A tanácsát betartva az autó mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra. „Elképesztő gyorsulás! Olyan látványos a rajt, mintha valójában versenyen lennénk” – mondta Jordi.
A Comfort-tól a CUPRA üzemmódig
„Minden egyes vezetési módnak megvan a saját karaktere” – mondja Christoph. „A Comfort üzemmódban nagyon egyenletes és sima a vezetés, ami inkább autópályára való. A dinamikus futómű szabályozásnak (DCC) köszönhetően érzem, hogy az autó megbízhatóan viselkedik, és jól reagál a kormánykerék elfordítására” – mondja Jordi. A sportosságot tovább fokozza a Sport üzemmód. „Most sokkal jobban reagál az autó a gázpedálra, és a lassulás szabályozása is jól érezhető” – teszi hozzá Christoph. A CUPRA módra való átkapcsolás még inkább fokozza ezt az érzést. „Azonnal érzed, hogy a gázreakció feszesebb, és a kanyarodás is sokkal pontosabb” – magyarázza a CUPRA vezetője. Ez is érdekelhet: 6 dolog, amit meg kell tenned az autóddal, mielőtt beköszönt a tél
Kattints és mutatjuk, mit tud a CUPRA Formentor VZ5 a legsportosabb, csak versenypályára engedélyezett üzemmódban!
Személyre szabott üzemmódokkal csábít a CUPRA Formentor VZ5
Az üzemmódok között vezetés közben is lehet közvetlenül váltani és személyre is szabhatók. „Például a Sport és a CUPRA közötti fokozat is beállítható, hogy az autó alkalmazkodjon a különböző útfelületekhez a maximális vezetési élmény érdekében, és mindenki eldönthesse, hogy milyen érzéseket szeretne megtapasztalni egy-egy adott pillanatban „.
Az autó legsportosabb üzemmódja, a Drift kizárólag a CUPRA Formentor VZ5-ben található meg, de használata csak zárt pályás vezetés esetén ajánlott. Ehhez az infotainment rendszeren keresztül is meg kellett erősíteni a tesztpilótának, hogy versenypályán van. Jordi Genét teljesen lenyűgözte ez a vezetési mód: „Amikor versenypályán vezetsz, kiszámíthatod, hogy mennyire sodródik ki az autó a kanyarban. Hosszú kisodródást tudsz elérni, ha a kanyarban nagy sebességgel jól kimért kellemes kanyarodási szöggel számolsz. Emellett két kuplung van a hátsó tengelyen, amelyeket külön-külön is használhatok – ez elképesztő!” – mondja a versenyző. Ezt is ajánljuk: Lagerfeld nem csak a divatot, az autókat is imádta
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
JORDI GENÉ FIA WTCR/PURE ETCR (@jordigene9) által megosztott bejegyzés
Maximális teljesítmény terepen is
A vezető és mérnöke elhagyja a Motorland versenypályát, hogy a CUPRA Formentor VZ5 4×4-es teljesítményét egy földúton is tesztelje. „Ez az autó nem csak sportos, de az összkerékhajtásnak köszönhetően akár 70 százalékos emelkedőn is gond nélkül felmegy” – mondja Christoph. „És úgy megy a lejtőn lefelé, hogy semmit sem kell tenned, még fékezned sem kell” – teszi hozzá Jordi. Az autó három keréken is képes egyenetlen terepen haladni anélkül, hogy elveszítené a tapadást, és még 36 fokos oldalirányú lejtőkön is biztonsággal halad.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: