Nyaralás autóval hegyen-völgyön át: nem mindegy, milyen gumival tesszük meg

A különböző terepviszonyok más-más felkészültséget, vagy akár abroncstípust is igényelhetnek, főleg akkor, ha extrémebb kalandokban gondolkodunk, mint például egy hegyi túra. Csak hiánytalan és hibátlan felszereléssel induljunk el, legyen nálunk emelőszett, pótkerék vagy javítókészlet, elsősegély láda, vontatókötél és vontatószem, valamint elakadásjelző háromszög, hogy az egyszerűbb hibákat magunk is elháríthassuk.

kerékcsere abroncs
Kerékcserénél első a biztonság!; fotó: Freepik/prostooleh

Mielőtt elindulunk, ellenőrizzük, hogy fel van-e fújva a pótkerék vagy teljes-e a defektjavító készlet! Amennyiben van a kerekeken kerékőr, a leszedőfejét se felejtsük otthon. Ha útközben defektet kapunk és a kerékcsere elkerülhetetlen, a legfontosabb, hogy megőrizzük a higgadtságunkat. Mint mindig, ilyenkor is első a biztonság. Kormányozzuk az autót a lehető legbiztonságosabb helyre, és jól látható helyre tegyük ki a háromszöget. Az utasokat is tereljük biztonságos helyre a kerékcsere idejére, a gyerekeket pedig egyetlen percre se hagyjuk felügyelet nélkül. Jó választás a defekttűrő abroncs, amely légvesztés esetén is tovább használható (80km távolságig, maximum 80 km/h sebességgel).

Készítsünk útitervet indulás előtt

Aki nemzetközi utakon szeretne autózni a nyáron, készítsen útitervet! Nem mindegy, hogy hány országon kell áthaladni az úti célig, ugyanis most országonként változhatnak a belépésre vonatkozó szabályok. A rendkívüli intézkedések miatt különösen fontos, hogy rendelkezzünk a megfelelő igazolásokkal. Ráadásul a fokozott ellenőrzés miatt megnövekedhet a várakozási idő is a határon. Nézzük meg, hogy működik-e a klíma, mindig legyen nálunk kellő mennyiségű víz, elemózsia. Ha gyerekekkel utazunk, akkor tervezzünk be több megállót, szánjunk időt az út közben megnézhető látványosságokra is.

Bár az idei nyár egy kicsit más lesz, mint az előzőek, de ha körültekintően járunk el, akkor az élmény ugyanolyan felejthetetlen lehet.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2