Kezdőlap Autók Autóvilág Kínában már alapfelszereltség az autós karaoke, a BMW-t is érdekli a dolog

Kínában már alapfelszereltség az autós karaoke, a BMW-t is érdekli a dolog

(Fotó: pressfoto/Freepik)

Amit a kínaiak akarnak, azt a kínaiak megkapják, már ami az autóvásárlási igényeik kielégítését illeti, hiszen mégis a világ legnagyobb autópiaca az övék. A távol-keleti ország legújabb slágere – amivel még a BMW sem tud egyelőre lépést tartani – nem más, mint az autós karaoke-szolgáltatás. Igen, karaoke az autóban. Ezt se hagyd ki: A Toyota Mirai beautózta magát a Guinness Világrekordok Könyvébe

A Bloomberg szerint a BMW digitális szolgáltatásokat fejlesztő részlege nem várt problémába ütközött a kínai piacon: a kínaiak legújabb szenvedélye ugyanis az autóban történő éneklés lett. Az új trendet az olyan helyi gyártók indították el, mint az XPeng, a Nio és a BYD. Ezek a márkák már alapfelszereltségként kínálják a legújabb digitális szolgáltatásaikat, köztük az autós karaokét, amihez természetesen mikrofon is jár.

Az autós karaoke-szolgáltatás a legnépszerűbb Kínában

Más forrásokból is az derül ki, hogy a kínai gyártók a digitális szolgáltatások terén igyekeznek megelőzni az amúgy igen erős külföldi konkurenciát, írja a Totalcar. A nagy nemzetközi gyártók pedig egyszerűen nem reagálnak elég fürgén. Emellett fontos különbség az is, hogy a régi nagy márkák jellemzően plusz pénzt kérnek egy komolyabb, a mobiltelefonnal jól integrált fedélzeti rendszerért, ami a kínai gyártmányoknál egyszerűen az alapfelszerelés része.

Azoknak sem kell búsulniuk, akik nem szeretnének új autóra költeni, ugyanis már számos utólag telepíthető autós karaoke berendezéseket is lehet kapni, így bárki hódolhat új autós hobbijának. Az alábbi videón egy Kickstarter kampánnyal elindított autós karaoke eszközt látsz használat közben:

 

Az autós karaoke-szolgáltatás az elmúlt időben olyan népszerű lett a távol-keleti országban, hogy a fogyasztók már kimondottan ezeket keresik az új autókban. Mivel ilyen téren a nyugati márkák egyelőre még nem tudják kielégíteni igényeiket, így a fogyasztók maradnak a jól bevált helyi gyártóknál.

Christoph Grote, a BMW digitális részlegének elnöke szerint a digitális szolgáltatásokkal kapcsolatban eddig is a kínai vásárlók támasztották a legkomolyabb elvárásokat. A BMW-nek is fontos, hogy megtartsa kínai ügyfeleit, hiszen a bajor márka eladásainak 36 százaléka származik az országból. Éppen ezért nagy valószínűséggel mondhatjuk, hogy hamarosan már a vadiúj BMW iX3-ban is tarthatunk mini koncertet magunknak vagy utastársainknak.

Ezeket a cikkeket se hagyd ki: