renault-morphoz-tanulmanyauto-belso-ter
4. szintű autonóm vezetésre is képes lesz?

A Renault mindig is az európai elektromobilitás úttörője volt. Ennek szellemében mutatkozott be a MORPHOZ elektromos tanulmány, amelyet a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség új moduláris platformjára, a CMF-EV-re építettek fel. Ez a platform lesz az, amelyre a Renault Csoport és a Szövetség eljövendő elektromos autói épülhetnek majd. És ez az a platform, amely megnyitja az utat a jövő elektromos autói előtt. Megmutatja mindazt, ami a technológia, stílus, kényelem és utastér terén lehetségessé válik majd.

Az új CMF-EV platform újrarajzolja a modularitás határait. A megnövelt tengelytáv, a karosszéria sarkaiba kitolt kerekek és a teljesen lapos padlólemez a dizájnerek számára egészen új lehetőségeket teremtenek. Ezen az alapon építkezve olyan autók készülhetnek majd, amelyek kombinálják a rekordméretű belső teret, az innovatív, jövőbemutató dizájnnal és a hatékony energiamenedzsmenttel.

A jövő elektromos autói még több hellyel rendelkeznek

A hosszú tengelytáv és a sarkokig kitolt kerekek az első és hátsó túlnyúlást csökkentik jelentősen. A lapos padlólemez miatt az autó felfüggesztése alacsonyabb lehet, és a viszonylag lapos tetővonal ellenére pedig a tágas utastér is megmarad. Mindezek jelentősen hozzájárulnak az autó kedvező aerodinamikájához. A rövid motorháztető miatt az utastér hosszban növekedhet, így az általános vonalvezetés is sokkal elegánsabb.

renault-morphoz-tanulmanyauto-ulesek
Az innováció még több helyet hagy a tervezőknek

Az új platform sokkal dinamikusabb utazást is lehetővé tesz, hiszen a futómű és a karosszéria közvetlenül az elektromos autózás igényeit hivatott figyelembe venni és kielégíteni. Az akkumulátorcsomag a padló alatt helyezkedik el, az autó tömegközéppontja így alacsonyabbra kerül.

Még több modularitás

A CMF-EV platformon két karosszériatípus valósulhat meg: SUV vagy szedán. A hosszú tengelytáv és az egymástól messze eső kerekek miatt egészen különböző méretű akkucsomagok beépítésére van lehetőség. Így minden szükséglethez igazodva, alakítható ki az optimális hatótáv.

A CMF-EV platform új utakat nyit a belső térkialakításban és a méretekkel való játékban. Miután az elektromotor kisebb, mint a belső égésű, így méretben és formában sokkal tágasabb műszerfal kialakítására nyílik lehetőség. Ennek eredménye a több rakodótér és hatalmas hátsó lábtér. Nincs váltóalagút sem, így a lapos padlózat is nagyobb teret jelent. A CMF-EV platformon Talisman kapacitású, Megane méretű autó épülhet.

renault-morphoz-tanulmanyauto
Renault MORPHOZ tanulmányautó

A CMF-EV modularitása egy vagy két elektromotor beépítését is lehetővé teszi, így a négykerék-hajtás sem lehet gond. És ami a jövőre nézve a legfontosabb: ez az alap képes fogadni a 4. szintű autonóm vezetés berendezéseit.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •