Kezdőlap Style&Trend Beauty 3+1 szépségmárka, amelynek fontos a környezetvédelem

3+1 szépségmárka, amelynek fontos a környezetvédelem

A The Body Shop Ausztráliában is ültet fákat, ezzel pedig javítja a koalák életminőségét

Ugye nem mindegy, hogy milyen terméket kensz a testedre, arcodra, hajadra? Ha nemcsak a saját szempontjaidat szeretnéd szem előtt tartani, hanem például a bolygónk és a környezetvédelem is a szemed előtt lebeg, akkor ez a négy szépségmárka való neked.

1. LUSH: csomagolóanyag nélküli környezetvédelem

Nagy kedvenceink a LUSH termékei, amelyek nemcsak szépek, illatosak és hasznosak, hanem bizony mind úgy készülnek, hogy előállításuk során arra is figyelnek, hogy minél kisebb mértékben terheljék a környezetet és a társadalmat. Így például a vállalat kizárólag etikus kereskedelemből és elsősorban kis gazdálkodásokból szerzi be az alapanyagokat (az etikus kereskedelem többek közt azt jelenti, hogy a munkavállalók tisztességes fizetést kapnak), ugyanakkor elhatárolódik a gyerekmunkától, a génmódosítástól, az állatkísérletektől, a pálmaolaj használatától (a pálmaültetvényeket ugyanis esőerdők helyére telepítik), igyekszik csökkenteni a légi szállítás gyakoriságát. És ez csak néhány szempont a szépségmárka termékeinek a gyártása során.

Aminek azonban mi különösen örülünk, az a csomagolóanyagok minimálisra csökkentése. A legtöbb Lush termék ugyanis „pucéran” kapható, ám ha mégis szükség van csomagolásra, akkor például színes textilkendőbe bugyolálva vihetjük haza a szilárd sampont, tusfürdőt vagy szappant. Vagy ha papírba, papírdobozba (amelybe műanyag habtöltet is kerül, hogy a termékek ne sérüljenek) kapjuk meg az illatozó cuccokat, akkor a csomagolást vagy hasznosítsuk újra otthon (iskolai papírgyűjtésre is félre tehetjük), vagy dobjuk a szelektív szemétbe. Ha pedig műanyag tégelyben van a termék, akkor gyűjtsük össze a tégelyeket (amelyek maguk is újrahasznosított műanyagból készültek), és vigyük be őket egy Lush üzletbe: 5 darab üres, tiszta tégelyért egy arcpakolást kapunk ajándékba!

Fotók: Facebook/LUSH Hungary

2. THE BODY SHOP: biohidakat épít

A Lush-hoz hasonlóan a The Body Shop is kiemelt figyelmet szentel az etikus és közösségi kereskedelemnek, ők sem tesztelnek állatokon, a termékek itt is 100%-ban vegánok (ami azért jó, mert nincs szükség hozzá állati eredetű összetevőkre, az állattartás folyamatai ugyanis erősen terhelik a környezetet). Amiben azonban a TBS különleges, az a biohidak építése a Re-wilding kampány keretében. De mit is jelent ez?

A biohíd azt a célt szolgálja, hogy az illegális fakivágások és erdőirtások által szétválasztott területeket ismét összekössék, és ezáltal az egymástól elszakított, gyakran veszélyeztetett fajokhoz tartozó állatok ismét találkozhassanak, szaporodhassanak. 2020-ra 75 millió négyzetméternyi területet szeretnének helyreállítani 10 bio-híd segítségével (pl. Tanzániában, Indonéziában, Indiában, Kirgizisztánban).

A Re-wilding kampány keretében pedig a szépségmárka vállalta, hogy a tavaly novemberben és decemberben történt minden vásárlás után 1,8 pennyt utal a Woodland Trust és a World Land Trust szervezetnek, amelyek 10 millió négyzetméter erdő helyreállítására fordítják ezt a pénzt: Angliában a Wye Valley és a Deani ősi erdő környékén (a nyuszt visszatelepítését is támogatják itt), Örményországban pedig a Caucasus Wildlife Refuge rezervátum területén (itt él a veszélyeztetett perzsa leopárd). A TBS azonban annyira jó fej, hogy a vásárlásokból befolyt adomány végső összegétől függetlenül további 250 ezer angol fonttal (kb. 87 millió Ft) támogatja az erdősítési projektet.

Fotók: Facebook/The Body Shop

3. YVES ROCHER: környezetvédelem faültetéssel

A francia szépségmárka azt tűzte a zászlajára, hogy 2020-ig 100 millió fát ültet szerte a világban. Az Ültessünk a bolygóért! elnevezésű projekt keretében 2016 és 2018 között hazánkban a Keszthelyi-hegységben és a Bakonyban 100 ezer őshonos fát ültetett el a vállalat: több ezer molyhos tölgy, csertölgy, berkenye, bükk, vadkörte és kislevelű hárs talált itt otthonra.

Szorgos kezek ültetik az Yves Rocher fákat

És hogy te miként támogathatod ezt a zöld kezdeményezést? Nagyon egyszerűen! Légy Yves Rocher törzsvásárló, vagy vásárolj a megjelölt termékekből, és máris elültetnek egy fát a nevedben.

Minden évben új karácsonyi termékekkel rukkol elő a márka

A cég azonban nem áll meg itt a természetvédelem terén, hanem például évek óta nem használ műanyagzacskót az üzletekben (helyette újrahasználható textiltáskában viheted haza a legújabb szerzeményeidet), a műanyag tubosok újrahasznosított műanyagból készülnek, az üvegtégelyek és a tubusok is újrahasznosíthatók, a papírdobozok telepített erdőkből származó fából készülnek, a termékekben pedig igyekeznek minél nagyobb arányban könnyen lebomló formulákat használni.

Fotók: Yves Rocher/Facebook

+1 LOVE BEAUTY & PLANET: újrahasznosított flakonok

A vegán haj- és testápolási márkával tavaly ismerkedtünk meg, néhány termékét már használtuk is, és bejött nekünk. A szépségmárka fő célkitűzése a te szépséged megőrzése mellett a bolygónk védelme, aminek érdekében konkrét lépéseket is tesz. Például a flakonokat 100%-ban újrahasznosított műanyagból készíti, az összetevőket etikus és fenntartható gazdálkodásokból szerzi be, igyekszik csökkenteni a szénlábnyomát (ez az érték azt mutatja, hogy a cég tevékenysége során mennyi szént bocsát ki a levegőbe).

Sőt, a márka fogadalmat is tett, miszerint 2020-ra az összes alapanyagot fenntartható gazdálkodásból szerzi be (egyelőre csak az ilang-ilang származik ilyen helyről), a kupakok és pumpák legalább fele újrahasznosított műanyagból fog készülni, a szénlábnyomát további 20 százalékkal csökkenti majd. Addig is minden tonna kibocsátott szénért 40 dollárt fizet a cég egy szénadóalapba, amely egy olyan programot támogat, amelynek célja a szénkibocsátás csökkentése, valamint a szemétlerakóhelyekre kerülő hulladék mennyiségének a mérséklése.

Mindezek mellett a Love Beauty & Planet valamennyi termékébe nem kerül parabén, kőolaj-származék és mesterséges színezék sem.