Először készített a márka Supra formájú autót a versenyre
Nem véletlenül távoznak ekkora csöveken az égéstermékek, a kocsi orrában ugyanis egy kompresszoros, 8,2 literes V8-as motor dolgozik, amely kb. 11 000 lóerőt képes a hordó méretű hátsó kerekekre küldeni. Az 5,5 g-s gyorsulást nem is a Forma-1-es autókhoz, csak a vadászgépekhez lehet mérni. A Supra Funny Car kevesebb mint négy másodperc alatt futja álló helyzetből a negyed mérföldes (402 méter) távolságot, és ezalatt 530 km/h-ra (330 mérföld/h-ra) képes felgyorsulni. Bár a GR Supra 340 lóerős utcai változata sem lassú autó, de az ennyi idő alatt nagyjából csak a 90 km/h-t képes elérni. Tipp: Egy Toyota Supra, ami a 30 km/h-t se hozza, mégis mindenki akarja
A következő oldalon megtudhatod, milyen biztonsági elemeket építettek az autóba.
Az új Supra Funny Car biztonság szempontjából is jobban teljesít
Az új GR Supra Funny Car stílusjegyeinek tökéletesítése mellett a fejlesztés során kiemelt figyelmet fordítottak a biztonság javítására. Az intézkedések közé tartozik a jobb kilátás és több hely biztosítása (a sisak körül) a vezetőnek, valamint a korábbinál több energiaelnyelő biztonsági hab használata a fülkében. A TRD a közel kétéves fejlesztési folyamat során szorosan együttműködött a Toyota gyári pilótájával, a 40 éves J. R. Todd-dal, akinek a tapasztalatai és meglátásai sok segítséget jelentettek a mérnököknek.
A Toyota idén ünnepli 20. szezonját az NHRA-ban. Ezalatt a gyári pilóták 137 Top Fuel és 43 Funny Car versenyen arattak győzelmet, valamint hat Top Fuel és három Funny Car bajnokságot nyertek az amerikai sorozatban.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: