koronavírus luxusmárka segítség arcmasz védőfelszerelések
(Fotó: Chanel Twitter)

Hamarosan újabb luxusdivatmárka csatlakozik a koronavírus-járvány elleni küzdelem frontvonalába. A Chanelnél vasárnap jelentették be, hogy a francia és olasz divatcégekhez hasonlóan ők is elkezdik a különböző védőfelszerelések gyártását. A Chanel a bejelentéssel egyidejűleg azt is megerősítette, hogy a 4500 alkalmazott közül senkit sem terveznek ideiglenesen elbocsátani.

A Reuters cikke szerint Franciaországban hetente 40 millió arcmaszk fogy el. Az orvosok, nővérek és a rendvédelmi szervek azonban így is panaszkodnak, hogy nincsenek elegendő készleteik. A világszinten hiánycikknek számító védőfelszerelések gyártásához minden segítségre szükség van ahhoz, hogy ezek folyamatosan elérhetők legyenek, legfőképpen az egészségügyben dolgozók számára.

A Kering csoport alá tartozó Yves Saint Laurent, a Balenciaga és a Gucci divatházak múlt héten ajánlották fel, hogy gyáraik egy részét védőfelszerelések gyártására fordítanák. Ezek már csak a hatósági engedélyekre várnak, ha megkapják, azonnal kezdik is az arcmaszk-gyártást. Eközben a konkurencia, az LVHM (Louis Vuitton Moët Hennessy) több parfümgyárában már hetek óra folyik a kézfertőtlenítők gyártása a francia kórházak számára.

Korábbi cikkünkben azt is megemlítettük, hogy nem csak a luxusmárkák veszik ki a részüket a járvány megfékezésében. A svéd H&M, a spanyol Zara és Mango is felajánlották segítségüket. Ezt a trendet most a legnagyobb sportruházati cégek is követik. A főleg sportcipőiről ismert New Balance Twitter-bejegyzésben tudatta, hogy cipők helyett egy ideig maszkokat fognak gyártani.

A Nike vezérigazgatója, John Donahoe pedig a minap jelentette be, hogy szakértők bevonásával arcpajzsok és egyéb védőfelszerelések prototípusain dolgoznak. Terveik szerint a gyártás is hamarosan elkezdődhet. A védőfelszerelésekből első körben a Nike székhelyét adó Oregon állam egyetemi kórházának fognak szállítani.

Forrás: Reuters, Business Insider

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •