A Toyota Mobilitási Alapítvány 2017-ben hirdette meg pályázatát, amely arra ösztönözte a világ mérnökeit, innovátorait, hogy új technológiákat alkalmazva segítsenek az alsó végtagi bénulásban szenvedőknek. A győztes a brit Phoenix Instinct lett, amely egymillió dollárt kap az ultrakönnyű szénszálas és okos kerekesszék továbbfejlesztésére és piaci bevezetésére. A „Phoenix i” nére keresztelt eszköz mozgáskorlátozottak millióinak életét változtathatja meg a jövőben.
Toyota Mobilitási Alapítvány mottója: Mobilitást mindenkinek!
A Phoenix Instinct által tervezett „Phoenix i” intelligens rendszereket alkalmazva automatikusan módosítja súlypontját, így rendkívüli stabilitást ad a könnyű, szénszálas váznak és megkönnyíti a manőverezést. Az első kerekeknél szervorásegítés mérsékli a fájdalmas rezgéseket, és minimalizálja a felhasználót érő terhelést. A kerekesszék intelligens fékrendszere automatikusan érzékeli, ha használója lejtőn halad, és ennek megfelelően szabályozza a mozgást.
„A Mobility Unlimited Challenge díjának megnyerése hihetetlen öröm a Phoenix Instinct és a kerekesszékesek számára. A napjainkban ismert kerekesszékek technológiája évtizedek óta változatlan. A Challenge révén megnyíló finanszírozás lehetővé tette számunkra annak bizonyítását, hogy az intelligens technológiával könnyebben és biztonságosabban is használható a kerekesszék, illetve számos új funkciót bele lehet építeni” – fogalmaz a Phoenix Instinct cég vezetője, Andrew Slorance.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Régóta várt fejlesztések jöhetnek a mobilitási szektorban
Slorance szerint a Toyota belépése a mobilitási szektorba a következő években jelentős fejlődéseket eredményezhet a régóta változatlan tehnológiával operáló mobilitási eszközök területén. A Toyota Mobilitási pályázatának keretében világszerte tehetséges mérnökök, innovátorok és tervezők nyújtották be úttörőnek számító és a legfrissebb technológiákat egyesítő eszközökről szóló terveiket.
A pályázaton 28 ország több mint 80 csapata vett részt. A beadott pályázatok értékelését a University of Pittsburgh’s Human Engineering Research Laboratories (HERL) vezette, amelynek munkatársai emellett a Toyota szakértőivel közösen mentori munkát is végeztek. A döntősök között amerikai, japán, olasz és brit csapatok is szerepeltek. A bemutatott eszközök között sokféle megoldás akadt a kerekes hibrid exoskeletontól a kézi hajtású kerekesszékkel közlekedőket segítő, félig önvezető eszközflottáig.
A témához kapcsolódó korábbi cikkeink:
- Mobilitással foglalkozó startupokat díjaz a Toyota
- Peugeot Esélyautók szállítják a fogyatékkal élőknek a segítséget
- Lásd meg mindenben a jót! – Interjú a BMW kerekesszékes nagykövetével
- Akadálymentes Pécs: itt a lista a kerekesszékkel is elérhető helyekről
- Kerekesszékes és műlábas Barbie baba tanít az elfogadásra