A Volkswagen 2007-ben mutatta be először a Tiguant, mely a márka közepes méretű szabadidőautója, és az eladási adatok alapján egyértelműen a legnépszerűbb SUV-ja. Ha jobban belegondolunk, valóban szinte bármikor szembe jöhet velünk az utakon egy Volkswagen Tiguan, bármilyen rövid utat is teszünk meg. Hozzánk egy összkerékmeghajtású, 200 lóerős, 2.0-ás dízel változat került.
Nem botoxolták felismerhetetlenre
2020-ban jelent meg a Volkswagen Tiguan második generációjának frissített kiadása, melyet most mi is kipróbáltunk. A ráncfelvarrás az autó alapvető jegyein és méretein nem változtatott, első ránézésre felismerhető, de kifinomultabb, modernebb és szexibb lett a Tiguan. A legfontosabb változások közé sorolhatjuk az új hűtőmaszkot, melynek vonalába szépen illeszkedik a korábbinál cicásabbra szabott lámpa, az intelligens IQ.LIGHT – LED-Matrix fényszóró, ami a kanyarfényt és a dinamikus irányjelzőket is magában foglalja opcionálisan. A Volkswagen Tiguan megkapta az új VW emblémát, hátul pedig középre került a típusfelirat, a négykerék-meghajtású modellek esetén pedig új 4Motion logo is látható itt. Ha igazán őszinte akarok lenni, nem a külső az, ami miatt bele lehet szeretni. Bár a frissített Volkswagen Tiguan kétségtelenül látványos, robosztus és biztonságot sugalló 4701 milliméteres hosszával és 1839 milliméteres szélességével. Témába vág: Megmutatjuk, hogy milyen lesz az új Volkswagen logó
Nem szívesen szállok ki belőle: tágas és otthonos belsővel csábít az új Volkswagen Tiguan
Az autóba ülve az első benyomásom az volt, hogy akkora, mint egy kényelmes nappali. Bár a Volkswagen Tiguan nem tartozik a legnagyobb autók közé, a helykihasználtsága tökéletes, mivel óriásinak érezzük a belteret. Tele van praktikus tárolórekeszekkel, ennek köszönhetően igényesen tudunk eltárolni elképesztő mennyiségű kacatot, ami az évek során csak felgyűlhet egy autóban – különösen egy nőiben, ugye? Az egyik kedvenc ilyen rekeszem az anyósülés alatt bújt meg. TIPP: 10 egyszerű dolog, aminek feltétlen a kocsidban a helye
A Volkswagen Tiguan csomagtartójára sem lehet panaszunk: a láblendítéssel nyitható és gombbal, motorosan záródó ajtó mögött 615 liternyi tér bújik meg, ami már elég combosnak mondható. Ez tovább bővíthető, mégpedig egyszer a hátsó üléssor előretolásával, másodszor pedig a csomagtérben található üléstámlákat lehajtó karral. A támlák síkba döntését követően 1655 literre nő a raktér.
A következő oldalon megtudhatod, mennyire praktikus (vagy nem) a világos belső egy autóban.
Kell nekünk a világos üléshuzat?
A hátsó üléseket eredeti pozíciójukban használva 167 centis magasságommal csárdást is járhattam volna akár hátul. Óriási láb és fejterem maradt, így biztos vagyok benne, hogy nagyobb termetűek sem panaszkodhatnak, ha ide kell bepattanniuk. Ami optikailag tovább növeli a teret, az a hatalmas toló-tetőablak, amin csodásan árad be a fény az árnyékolót eltolva. Ezt tuningolja a káprázatos világos üléskárpit, ami bár prémium érzetet kelt, hosszútávon semmiképp nem praktikus. A tesztmodellben még csak valamivel több, mint ötezer kilométer volt, de a kárpiton már jócskán akadtak foltok. Kutyás, gyerekes családok szerintem kerüljék, de átlag felhasználóként is gyakran kell a zsebünkbe nyúlni egy alapos kárpittisztításért. Ez is érdekelhet: 8 egyszerű trükk, hogy az autód mindig ragyogjon
A tesztmodellben még fizikai gombokkal ellátott kormány volt, de akár érintőgombos kivitelben is elérhető az új Volkswagen Tiguan. A hatalmas érintőkijelzőn könnyen kezelhető, logikus és átlátható szoftverrel ellátott infotainment rendszert kapott az autó. Az egyetlen kellemetlenséget számomra az okozta, hogy csak USB-C csatlakozót kapunk, és a vezetéknélküli telefontükrözés valamiért nem akart működni. Ezért a Bluetoothon kívül más kapcsolatot nem tudtam létrehozni az autó és a telefonom között. Az opcionálisan választható Harman Kardon hangrendszer viszont lélekmelengetően töltötte be a sok szín közül választható LED hangulatvilágítással is személyre szabható belső teret, így igazi koncertélményben volt részem esténként a városban cirkálva.
Sport fokozatban mutatja meg a valódi arcát a Volkswagen Tiguan
A motorkínálatra részletesebben visszatérek a cikk végén, de mint a teszt elején már említettem, én a 200 lovas dízel modellel jártam a fővárost egy héten keresztül, mindezt – nyilván, khm… – sport fokozatban. A váltót is külön sportosra billentve, mivel így találtam a vezetési stílusomhoz illően tűzrőlpattantnak az autót. Normál módban kissé lomhán reagált gázadásra, az Eco módról nem is beszélve. Így viszont természetesen a fogyasztás is a gyári adat fölött alakult, bár nem vészesen sokkal. A katalógus szerint 6,4 litert kellene lennie ennek a motornak 100 kilométeren. Ugyanakkor csak városi forgalomban, intenzíven és dinamikusan használva ez inkább 8 liter körüli értékre állt be. Ez is érdekelhet: Benzint tankoltam dízel helyett, mit csináljak?
A vezetési élmény azonban maximálisan hozta azt, amit egy Volkswagentől várhatunk. Kellemes rugózású, stabil futómű, pillekönnyű kanyarodás, jó parkolhatóság (volt benne parkolást segítő – önkormányzó – rendszer, de ezt sajnos nem próbáltam), dinamikus előzés jellemezte. Sajnos hosszabb útra nem jutottunk el vele a teszthét alatt, de fájó szívvel adtam vissza a kulcsot, mert még annyi lehetőség rejtőzött benne. TIPP: Parkoljon helyetted az autó! – Így működik a parkolássegítő rendszer
A motorválasztékról a követező oldalon olvashatsz.
Széles motorválaszték: dízel, benzines és plug-in hibrid is elérhető
Hajtásláncok tekintetében dízel, benzines és plug-in hibrid elérhető a Tiguanhoz. Előbbiekhez hatfokozatú kézi, vagy hétfokozatú DSG automata váltó közül választhatunk, a plug-in hibrid hajtáshoz hatfokozatú DSG-t kapunk. Alapfelszereltségként elsőkerék-hajtású a Volkswagen Tiguan, de az erősebb motoroknál összkerék-hajtás is választható – szerintem megéri. A motorválaszték alján az 1.5-ös benzines kapott helyet, ez lehet 130 vagy 150 lóerős, a 2.0 literes benzinmotorok teljesítménye 190, 245 vagy 320 lóerő. A dízel kínálatban csak 2.0 TDI-t találunk 150 vagy 200 lóerő teljesítménnyel. Témába vág: Az új Tiguan már plug-in hibrid változatban is kapható
Mennyibe kerül az új Volkswagen Tiguan?
Az árlista alján a Life felszereltségű, 150 lóerős, 6 fokozatú kézi váltós benzines található, ami már akár 10 703 470 Ft-tól elvihető – az más kérdés, mennyire élvezhető. Az alap jó, tehát biztos, hogy sok-sok igényt kielégít ez a változat is.
A tesztmodell egy Tiguan Elegance 2.0 TDI DSG 4Motion volt, aminek induló ára a jelenlegi listaár alapján 15 853 790 Ft. Ez közel kapásból félmillióval ugrik fel a panoráma tolótetőnek és 250 ezerrel a Nightshade blue fényezésnek köszönhetően. 310 ezer forintot kell adnunk a Harman Kardonért, 250 ezret a Travel Assist vezetéstámogató rendszerért, és a lista mondhatni végtelen. Egy alaposan, a tesztmodellhez hasonlóan felszerelt verziót konfigurálva az elérhető kedvezményt bekalkulálva a Volkswagen Tiguan ára egyből 17 millióra ugrott.
A plafonon a Volkswagen Tiguan R 2.0 TSI DSG 4Motion van. Ez már egy pötivel erősebb, 320 lovacskás autó, ehhez mérten zsebbenyúlós is: 20 318 310 Ft-nál kezdődik. A plug-in hibridek ára 14-15 milliótól indul felszereltségi szinttől függően.
És én mit gondolok?
A Volkswagen Tiguan szerintem jelenleg a piacon az egyik legjobb választás, ha tágas, pakolható, megbízható minőségű, erős, sokoldalú, de nem luxus kategóriájú és árú családi szabadidőautót keresünk. A motorválaszték között mindenki megtalálja az igényeinek megfelelőt, az extrákkal pedig szintén nagyon széles skálán játszhatunk, igényszinttől és pénztárca mérettől függően. Egy biztos, ha valaki az új Tiguanért sétál be egy márkakereskedésbe, olyan társra lelhet, akivel hosszú távon nagyon boldoggá tehetik egymást.
Nézd meg korábbi Volkswagen-tesztjeinket is:
- Volkswagen Arteon R-Line: Régóta szemeztem ezzel az elegáns-sportos szedánnal
- A VW Golf volt, van és lesz: a minden korszakot meghatározó ikont teszteltük
- 10 dolog, amiért elbűvölt minket a Volkswagen ID.3
- Terepre termett a Volkswagen Passat Alltrack
- Volkswagen T-Roc: kényelmes és biztonságos crossover
- Volkswagen T-Cross: vagány külsőbe csomagolt német precizitás