Ford Kuga FHEV: olcsóbb, de nem jár hozzá zöld rendszám

ford kuga multikormány
Az alul csapott multikormány is piros varrásvonalat kapott

A full hybrid hajtás további előnye, hogy az elektromos rásegítés miatt könnyen és gyorsan indul a Ford Kuga FHEV. Könnyebben és gyorsabban, mint egy sima benzines vagy dízel verzió. A plug-in hybrid Kugához képest pedig könnyebb a full hybrid Kuga, emiatt valamivel kevesebbet fogyaszt benzinből, ha épp nem elektromosan megyünk vele. Bár magunk nem tudjuk átkapcsolni kizárólag elektromosba, erre itt – a plug-in hybriddel szemben – nincs lehetőség. A Ford Kuga FHEV esetében a rendszer maga dönti el, hogy mikor megy benzinnel, árammal vagy mindkettővel. Az átváltást azonban sosem érezzük, olyan finoman végzi, csak a műszerfalon megjelenő grafikából, kiírásból vesszük észre.

Egy full hybrid modell azonban nem kap zöld rendszámot, míg a plug-in hybrid igen. Viszont olcsóbb. A Ford Kuga FHEV kb. 2,5 millió forinttal kerül kevesebbe, mint a tölthető plug-in hybrid változata. Ez utóbbival azonban akár 50-60 km-t is mehetünk tisztán elektromosan. És ha ügyesen kihasználjuk a plug-in hybrid előnyeit, akkor akár 1,4 literes fogyasztást is elérhetünk. Ez a szám a Ford Kuga FHEV esetében 5,4-5,8 iter körül van. Nekem 6 liter feletti értéket sikerült összehoznom, amibe valószínűleg a balatoni kiruccanás is szerepet játszott. Az autópályán ugyanis muszáj volt hosszasan tesztelnünk a Sport fokozatot, ami nem éppen az üzemanyagtakarékosságáról ismert.

piros ford kuga fhev szemből
A fekete hűtőrács “cápaként” vicsorog ránk
ford kuga fhev hátulról
A krómozott betűkből kirakott Kuga-felirat a csomagtérajtó felső részére került

Sportos SUV is lehet az új Kuga

Már csak azért is állt jól a Sport vezetési mód a mi Ford Kuga FHEV modellünknek, mert ST Line felszereltségű volt az autó. Ez a szint pedig tele van pakolva sportos dizájnelemekkel, amelyek mellé kiegészítésként továbbiakat tudunk venni. Egy ST Line felszereltségű Kugát onnan ismerünk fel például, hogy az övvonalára sport díszítőcsík került, az első és hátsó sportos lökhárítók színre fújtak, tetőspoiler van az autón, az üléskárpiton és beltéren több helyen is piros varrásvonalak találhatók, a küszöbön ST Line felirat látható. Ha pedig ez nem lenne elég, akkor extraként kérhetünk sötétített üveget (B-oszloptól hátrafelé), piros féknyergeket, sportos alumíniumpedálokat és hátsó nagy spoilert.

piros új ford kuga fhev
Sportos, lekerekített vonalak teszik szerethetővé ezt az SUV-t

Örültem az ST Line felszereltségnek, mert szeretem, ha van egy kis játékosság a beltérben is a színek terén. A piros varrásvonalak pedig feldobták az egyébként sötét színű belsőt. Örültem annak is, hogy a klímavezérlő fizikai gombokat kapott, és nem került bele a multimédia rendszerbe. És egyszerre fújhatom a levegőt magamra és a szélvédőre! Ez a kombináció gyakran hiányzik más modellekből. Az infotainment kijelző mérete egy kicsit lehetne nagyobb és a grafikája sem az igazi, nekem kissé egyszerű, nem elég trendi. De a célnak megfelel, például a mobillal is remekül összeköthető.

Ezzel szemben rakodótérből jutott bőven hely az autóba, erről egy kis videót is készítettem:

És ha már rakodótér, akkor ne feledkezzünk meg a csomagtérről sem, aminek alapmérete 411 liter. Ám a hátsó ülések előredöntésével és előrehúzásával sokkal nagyobbá alakíthatjuk. Ezt is mutatom:

A Ford Kuga FHEV induló árát a következő oldalon találod.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3