A 2019-es év egyik legjobban várt és legsikeresebb modellújdonsága volt a tavaly 17 év után feltámasztott Toyota GR Supra. A vadonatúj, ötödik generációs típus bevezetésével a sportautó-történelem legendás fejezete folytatódott. A szériamodell detroiti világpremierjét követően a Toyota márciustól vett fel előrendelést az autóra; az első ügyfelek májusban vehették át GR Suprájukat. Év végéig 1150 autó talált gazdára, túlnyomó többségük (95%) a gazdagabb felszereltségű kivitelben.
A Toyota most közzétette a sportmodell első motorvariációjának, az új 2,0 literes benzines turbómotornak a műszaki részleteit. Márciustól kapható lesz.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Könnyebb és kisebb lett a Toyota GR Supra motorblokkja
A TOYOTA GAZOO Racing első globális modelljeként kifejlesztett és bemutatott GR Supra igazi telivér sportautó, orrmotoros/hátsókerékhajtású hajtáslánccal, kompakt, kétüléses kialakítással és az optimális vezethetőséghez szükséges, „aranymetszés” szerinti arányokat eredményező méretekkel.
A már ismert 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor mellett kínált új erőforrás a menetdinamikai előnyök mellett szélesebb ügyfélkör számára teszi elérhetővé a GR Supra modellt. Az új 2,0 literes motor révén a modell szélesebb rétegeket képes megszólítani, ráadásul mivel a motorblokk könnyebb és kisebb, mint a 3,0 literes egység, kedvezőbb tehetetlenségi jellemzőkkel és kiegyensúlyozottabb futóművel ruházza fel a sportautót. Ez pedig még pontosabb és kezesebb vezethetőséget eredményez.
Új 2,0 literes turbómotor
Az új, kétliteres, soros négyhengeres motor egy darab, kettős megfúvású turbófeltöltőt kapott, az erőátvitelről nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó gondoskodik. A motor hamisítatlan sportautós menetdinamikát és lelkesítő vezetési élményt kínál. Legnagyobb teljesítménye 258 LE / 190 kW, maximális forgatónyomatéka tekintélyes, 400 Nm. Ezzel álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra (korlátozva). A motor CO2-kibocsátása 135 – 144 g/km (NEDC normára átszámolt értékek), avagy 156 – 172 g/km (WLTP norma szerint).
Menetdinamikai előnyök
Kisebb méretének és tömegének köszönhetően az új motor határozott menetdinamikai előnyökkel ruházza fel a GR Suprát. Az alapkivitelű modell 100 kilogrammal könnyebb, mint a 3,0 literes motorral szerelt variáns. Mivel pedig a motor kisebb is, a mérnökök közelebb helyezhették azt a jármű tömegközéppontjához, ami ideális, 50:50 arányú tömegeloszlást eredményezett a két tengely között. Ez közvetlen irányíthatóságot, mozgékonyságot és magabiztos vezethetőséget eredményez.
Az új, 2,0 literes GR Supra tengelytávja és nyomtávja közötti arány továbbra is az „aranymetszés” szabályaihoz igazodik, ami optimális vezethetőséget és irányíthatóságot eredményez. Ez az arány a GR Supra minden kivitele esetében 1,55, azaz beleesik az optimális tartományba.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
A Toyota GR Supra felszereltsége és opciós csomagjai
Az új 2,0 literes GR Supra belépő kivitele Live felszereltségi szinten olyan tételeket kínál alapfelszerelésként, mint a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a 8,8 colos kijelzővel szerelt, négyhangszórós audiorendszer vagy a fekete Alcantara kárpitozású sportülések.
A felszereltség a Toyota Supra Safety csomagot is tartalmazza: ez fékfunkcióval kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszert, fékfunkcióval kiegészített gyalogos- és kerékpáros-felismerést, aktív kormányzással kombinált sávtartó asszisztenst [LKA], jelzőtábla-felismerő rendszert és intelligens sebességszabályozó funkciót kínál. A stílus, a teljesítmény vagy a kapcsolódás terén mutatott személyes igényeinktől függően különböző opciós csomagokkal egészíthetjük ki a modell alapfelszerelését. A csatlakozási csomag navigációs rendszert, valamint hasznos online szolgáltatások elérésére szolgáló internetes csatlakozási lehetőséget tartalmaz, míg a sportcsomag aktív differenciálművel, adaptív felfüggesztéssel és sportos fékrendszerrel terjeszti ki a modell menetdinamikai képességeit.
A prémium csomag csúcsminőségű kényelmi és praktikus funkciókat kínál, a 12 hangszórós prémium JBL audiorendszertől a head-up kijelzőn át a vezeték nélküli okostelefon-töltőig, a fekete bőrkárpitozástól a motoros állítású memóriás ülésekig. A csomag a csatlakozási csomagban foglalt tételeket, valamint kiegészítő tárolási és világítási funkciókat is tartalmaz.
Fuji Speedway limitált kiadás
Az új 2,0 literes GR Supra piaci bevezetésekor exkluzív, korlátozott példányszámú Fuji Speedway kiadásban lesz elérhető. A széria megjelenését a különleges fehér metálfényezés, a kontrasztos 19 colos, matt fekete könnyűfém keréktárcsák és a piros külső tükörházak teszik egyedivé. Az utastérben szénszálas műszerfalbetétekkel, valamint lenyűgöző piros-fekete Alcantara kárpitozással találkozunk. A színvilág a TOYOTA GAZOO Racing hivatalos színeit idézi. Ami a felszereltséget illeti, a Fuji Speedway megkapja a fent részletezett kapcsolódási és sport csomagok teljes tartalmát. A Fuji Speedway kiadás kifejezetten a 2,0 literes modell bevezetésének alkalmából lép piacra; Európában szigorúan csupán 200 példányban lesz elérhető.
Díjeső hullott a GR Suprára
A Toyota GR Supra már pályafutása első évében számos jelentős szakmai díjat gyűjtött be, többek között az Arany kormánykereket (Goldenes Lenkrad), Európa egyik legnagyobb presztízsű kitüntetését. Ezt Németország első számú vasárnapi újságja, a Bild am Sonntag, valamint a piacvezető Auto Bild autós magazin közösen ad át. A GR Supra az év legjobb új sportautójaként nyerte el a díjat, megismételve korai elődje, a második generációs Supra bravúrját, ami 1982-ben kapta meg az Arany kormánykereket. A 2019-es szavazáson a GR Supra az új Porsche 911 és a BMW 8-as széria ellenében tudott nyerni a zsűri végső szavazásán.
Az új, kétliteres GR Supra gyártása hamarosan kezdetét veszi, a modell európai forgalmazása idén márciusban indul.