másfél méter kampány
(Fotó: Másfél méter/YouTube)

Egy országos kutatásból kiderült, hogy Magyarországon egyre népszerűbb a kerékpáros közlekedés. A kerékpárt használók ráadásul kellemetlen időjárás esetén sem mondanak le róla. Nagy részük esőben, hidegben és erős szélben is útra kel. A kutatás szerint a bringások 81 százaléka tervezi, hogy ősszel is nyeregben marad. Olvass tovább, és tudd meg, mi a „Tarts 1,5 méter oldaltávolságot!” kampány, ami hamarosan a KRESZ-be is bekerül. Ezt se hagyd ki: Az ittas vezetést elítéljük, míg a leállósávban hajtást nem. Mutatjuk, hogy vezet a magyar!

A biciklisek az autósoktól, az autósok a kivilágítatlan biciklisektől tartanak leginkább

A kutatás során megkérdezték a bicikliseket arról is, mit tartanak a legnagyobb problémának az utakon. Legnagyobb veszélyforrásként azt a szituációt említették, amikor autós társaik nem tartanak megfelelő oldaltávolságot a kerékpáros mellett előzés közben. Az autósok ugyanakkor a kivilágítatlan kerékpárosoktól tartanak leginkább.

2011 és 2019 között évente átlagosan 600-650 halálos közlekedési baleset történt a hazai közutakon, ennek nagy része kerékpáros és autós szerencsétlen találkozásának eredménye. A biciklizés – bár van, aki egész évben műveli – jellemzően idényhez köthető közlekedési forma. Ennek megfelelően a tavaszi és a nyári hónapokban fordulnak elő a leggyakrabban a kerékpáros balesetek. A balesetek több mint negyede 16 és 20 óra között történik. Más megközelítésből a biciklis halálos balesetek 26 százaléka rossz fényviszonyok között esik meg, jellemzően a szürkületi, sötétedési időszakban. Kerékpárral közlekedve különösen fontos a láthatóság, éppen ezért ajánlott a színes, feltűnő ruházat viselése, valamint a bicikli megfelelő kivilágítása. A halálos kerékpáros balesetek 58 százaléka történik városi környezetben. Tipp: Autósok és biciklisek az utakon – íme, az együttélés szabályai

A másfél méter távolság kampány legjobb reklámfilmjét a következő oldalon találod.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2