Stílusos és sokoldalú kombival bővült nemrég a Suzuki kínálata: a hibrid Suzuki Swace családi, de akár céges autóként is megállja a helyét. Egy héten át teszteltük gyerekekkel, gyerekek nélkül, bevásárláshoz, városban, vidéken és nagyon pozitív összképet kaptunk. Tapasztalataink alapján kategóriájában nagyon is népszerű lehet a Suzuki Swace kombi. Mutatjuk is, miért gondoljuk így!
Nem csak papíron tágas a Suzuki Swace kombi, amibe a gyereket is könnyű beültetni
Az már az első fél órában kiderült, hogy az autó intelligens vezetéstámogató rendszereivel, valamint komfortos utasterével igazi kikapcsolódássá teszi a vezetést. A lágy vonalvezetésű és elegáns megjelenésű Suzuki Swace kombi új dimenziót képvisel a japán gyártó palettáján. Bizonyos értelemben pedig mérföldkőnek is számít a márka életében: ez az első olyan Suzuki modell, amiben a gyártó kombinálja a kombi kivitelből fakadó előnyöket a vállalat öntöltő hibrid megoldásaival.
Az 1790 mm széles autó orrát a karakteres, Bi-LED fényszórók és a nagyméretű méhsejtmintás hűtőrács varázsolja igazán egyedivé és a világ bármely pontján jól azonosíthatóvá. Az elnyújtott fényszórók, valamint a széles lökhárító kétségtelenül magára vonja a tekintetet. Ha olyan érzésed van, hogy egy Toyotát látsz, az sem véletlen, mivel a Suzuki Swace kombi is egy olyan autó, ami a két gyártó együttműködésének köszönhetően készült el.
A Swace igazi tágas családi autó: a 1460 mm magas és 4655 mm hosszú karosszériának, valamint a nagy, 2700 milliméteres tengelytávolságnak köszönhetően tényleg nemcsak papíron nagy a lábtér, válltér és fejtér, hanem a valóságban is. A hátsó üléssorban két ISOFIX-es gyerekülést rögzíthetünk. A hátsó ajtók kialakításának köszönhetően a gyerekeket könnyű ki- és betenni, ami valljuk be, sok kellemetlen perctől kíméli meg a szülőket. Mivel az autó nem magas, a három és fél éves tesztelőnk már egyedül is könnyen bepattant a hátsó ülésre.
Lapozz, és megtudod, mi minden fér be a Swace csomagtartójába!
A kisbicikli és a babakocsi is jól befér a csomagtartóba
A Swace utasterét nagyfokú variálhatóság jellemzi. Alapesetben 596 literes csomagteret kínál a bőröndök, babakocsik, kismotorok és bevásárlókosarak, tornacuccok szállításához. Ezzel a mérettel egyébként a ma elérhető legtágasabb csomagterű Suzuki modell a piacon. A hátsó ülések lehajtásával ez a kapacitás további 636 literrel növelhető, így összesen 1232 literes teret nyerünk. Persze ehhez a család egyik felét otthon kell hagyni, egy felnőttnek való biciklit viszont gond nélkül magunkkal vihetünk.
Az utastér variálhatóságát nagymértékben megkönnyíti, hogy a Suzuki Swace kombi hátsó üléssorának mindkét fele egyetlen gombnyomással külön-külön is lehajtható. Ehhez a kapcsolókat a csomagtérben találjuk. Plusz pontot adtunk azért, hogy a csomagtartót védő fedlap megfordítható, így a sáros kisbiciklik és babakocsi szállítása után a műanyag borítású oldalt könnyedén letörölhetjük.
A Suzuki új kombijában tényleg sikerült praktikus tárolókat kialakítani az utastérben. Megfelelő a méretük és valóban karnyújtásnyira vannak, a számuk sem kevés, ami családi autónál véleményem szerint alapkövetelmény. Szerencsére a Swaceben nem volt hiányérzetünk e téren. Manapság már nem számít különlegesnek, de nagyon is hasznos funkció, hogy a műszerfal alatt elhelyezett középső konzoltálcán menet közben akár tölthetjük is okostelefont.
Elegáns, modern, letisztult belsőt kínál a Suzuki Swace kombi
A Suzuki Swace kombi utastere nemcsak praktikus, hanem elegáns is. Igényes anyaghasználat és komfortközpontúság jellemzi. A széles kialakítású műszerfal lendületes íve dinamikus megjelenést sugároz. A puha párnázású ülések, valamint a sportos, krómozott és ezüst díszítések kombinációja harmonikus összképet mutat. A műszeregység teljesen digitális. Középen a sebesség, a választott rádióállomás, valamint a sebességváltó aktuális fokozatát látjuk. Bal oldalon többek között a fordulatszámmérő, jobb oldalon az üzemanyagtank telítettsége jelenik meg. Ha pedig analógra állítjuk át a kijelzőt, akkor az nemcsak középen jelenik meg, hanem az egész kijelző analóg lesz.
A műszerfal közepére egy 8 colos színes érintőképernyőt épített be a gyártó a multimedia rendszer kezelésére. Ezen az érintőképernyőn kezelhető többek között a navigáció, valamint a rádió. Az Apple CarPlay, valamint az AndroidAuto segítségével mind az iPhone-ok, mind pedig az Android operációs rendszert használó okostelefonok tükrözhetők, így könnyen hozzáfértünk az alkalmazásainkhoz, de akár a saját preferált navigáció is megjeleníthető így. A Suzuki Swace kombi multimédia rendszere a hangutasításokat is képes kezelni, igaz, egyelőre csak angolul működik. Segítségével gombnyomás nélkül válthatunk a zeneszámok, vagy éppen a rádióállomások között. A teszt alatt ez a funkció hibátlanul működött a magyar rádióállomások esetében is, a gyerekek legnagyobb örömére. Ha a rendszer esetleg mégsem találta meg a kívánt adót, akkor automatikusan felajánlott egy opciót.
A következő oldalon megismerheted a Swace hibrid rendszerét, valamint a vezetéstámogató és biztonsági asszisztenciáit is. És az árát is eláruljuk!
Kifinomult hibrid rendszer: akár tisztán elektromos módban is vezethetjük
A Suzuki Swace kombi hajtásáról modern hibrid rendszer gondoskodik: az 53 kW-os (72 lóerős) elektromotor csendesen és zökkenőmentesen indította be az autót és alacsony sebességnél kizárólag ez az erőforrás működik. Nagyobb sebességnél már az 1,8 literes 72 kW-os (98 lóerős) benzinmotor is bekapcsol, amely menet közben a 3,6 kWh teljesítményű akkumulátor töltéséről is gondoskodik. A hibrideknél megszokott módon a villanymotor a regeneratív fékezés, vagyis a fékezési energia visszanyerés opció segítségével is tölthető.
A Suzuki Swace kombi négyféle vezetési módot kínál. A Normal, az Eco és a Sport módon felül akár tisztán elektromos üzemmódban is vezethető, ilyenkor a járművet kizárólag az elektromotor hajtja. Ezt a beállítást inkább rövidebb távokra javasoljuk, de a fedett parkológarázsokban is hasznos lehet, hiszen teljesen emissziómentes közlekedést biztosít.
Fókuszban a biztonság és a komfortos vezetési élmény
Természetesen számtalan vezetéstámogató rendszer segíti és teszi komfortosabbá a vezetést: ilyen például a sávkövető asszisztens (LTA), a közlekedési tábla felismerő (RSA), a távolsági fényszóró asszisztens (AHB), a hegymenet elindulást segítő asszisztens, a holttérfigyelő (BSM), az adaptív tempomat (DRCC), valamint a halszálkából történő kiállást segítő hátsó keresztirányú forgalom figyelő asszisztens (RCTA). A mi öt kedvenc vezetéstámogató asszisztenciákat ebben a cikkben szedtük össze.
Szintén fontos fejlesztés az ütközésre figyelmeztető rendszer, valamint az aktív kanyarodássegítő (ACA), amely éles kanyarok esetén fékezi a kanyar belső íve felé eső kerekeket, hogy megakadályozza a jármű alulkormányzottságát. A mindennapok során pedig mindenképpen hasznos szolgálatot nyújt az egyszerű-intelligens parkolási asszisztens (S-IPA). A funkció aktiválásához mindössze be kell kapcsolni ezt a lehetőséget, majd ha levesszük a lábunkat a fékpedálról, a rendszer automatikusan leparkolja az autót. Az S-IPA a párhuzamos parkolóhelyre történő beállásnál is működik.
Egy családi autó kiválasztásnál a biztonság kiemelt szempont. Mind a GL+, mind pedig a GLX esetén szériafelszereltségnek számít a dupla légzsák, a függöny légzsák, valamint a vezető oldalon elhelyezett függöny légzsák.
Ha megtetszett, kedvezményesen hazaviheted
A Suzuki Swace kombi kedvezményes áron most 8 440 000 millió forintért hazavihető a GL+ felszereltséggel, de a legmagasabb felszereltséget kínáló GLX csomaggal is egymillióval kevesebbet, összesen 9 790 000 millió forintot kell letenni az asztalra a piaci bevezető árazásnak köszönhetően. A Suzuki a kedvezményes ár mellett 2021 februárjától különleges finanszírozási programot is kínál. A Preferencia Program célja, hogy már 20-40 százalékos önerő befizetése mellett a leendő tulajdonosok 3-5 évente új autóba tudjanak ülni.
Ugyancsak pozitívum, hogy minden a gyártó által kínált modellre, így a Swacere is érvényesíthető a vállalat különleges garancia programja, amely a három év jótállás mellett további hét évre, vagy 200 ezer kilométerre kiterjesztett garanciát biztosít. Ez magában foglalja a motor, az elektromotor, a sebességváltó és hibrid rendszerre szóló jótállást is.
További információt a Suzuki Swace kombi modellről ezen a linken találsz.
Támogatott tartalom
Ha pedig kíváncsi vagy, hogy milyennek találtuk a Suzuki SX4 S-CROSS modelljét, akkor olvasd el a róla készült tesztünket: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid: kipróbáltuk az Év Magyar Autója 2020 győztesét.
És tudtad, hogy a Magyar Suzuki Zrt. kommunikciós igazgatója is egy SX4 S-CROSS-t vezet? Vele készült interjúnkat itt tudod elolvasni.