Also Ausztria Lackenhof
Tipikus osztrák kilátás muskátlikkal

Télen-nyáron imádjuk Ausztriát, hiszen az alpesi országban nemcsak síelni lehet, hanem tavasztól őszig a hegyekben (vagy bárhol máshol) kirándulni, a szuper kerékpárutakon biciklizni, tavakban és patakokban fürödni, csónakázni, vízibiciklizni. Egy hosszú hétvégébe pedig mindezt bele tudjuk sűríteni. Ehhez pedig remek úti cél a Budapesttől 4-5 óra autóútra lévő Alsó-Ausztria régiója.

1. nap: Túrázás az Ötscher-hegyen

A szállásunk Lackenhofban, az Ötscher hegy lábánál volt, szinte az ajtóból kilépve már a felvonóba botlottunk. Ami természetesen minden évszakban működik. Amikor nincs hó és szép az idő, már reggel kilenckor megjelennek az első túrázók, akik a völgyállomáson (847 méter) bepattannak a kétszemélyes libegőbe és meg sem állnak a hegyállomásig (1436 méter), ahonnan aztán gyalog folytatják útjukat a csúcsig (1893 méter).

Alattunk Lackenhof települése, mögöttünk az Ötscher-hegy
Hegynek felfelé menet közben néha muszáj egy kicsit pihenni

A táj gyönyörű, hatalmas hegyek amerre csak a szem ellát , minden élénk zöld színben pompázik. Nyáron azonban ilyen magasságban is iszonyatosan meleg tud lenni, ilyenkor is kell a napkrém, a sapka, különben egyhamar napszúrást kaphatunk.

2. nap: Kirándulás a szurdokban

Ennél hűsítőbb program az Ötscher szurdokvölgyének a felfedezése. Lackenhofból kb. fél óra alatt érünk el kocsival Erlaufklause településére, innen indul a gyalogtúránk, amely az Erlauf-folyó, az Ötscher-patak és a Lassing-patak által kivájt, hegyek között húzódó ösvényeken, fahidakon, lépcsőkön át vezet.

Fotó: Wikimedia

Az Ötschergrabent, vagyis az Ötscher-szurdokot nemhiába nevezik Ausztria Grand Canyonjának: hatalmas sziklafalak mentén haladunk, a lábunk alatt az élénk zöld és türkiz színekben pompázó folyam, miközben dús növényzet, kisebb-nagyobb vízesések teszik még szebbé a kilátást. A kb. 7-8 kilométer hosszú utat 3-4 óra lehet megtenni (508 méter szintemelkedés), a célállomás Wienerbruck, ahonnan kisvasúttal mehetünk vissza Erlaufklauséba, a vonatállomáshoz (autóval itt le lehet parkolni).

Ma biciklizni fogunk! Ez egy elektromos kerékpár

3. nap: Biciklivel az Ybbs-patak mentén

Ma egy kis tekerés vár ránk a néhány évvel ezelőtt átadott Ybbs-patak menti bicikliúton. A kiindulópontunk Göstling an der Ybbs (Lackenhoftól b. 20 perc kocsival), a településen több helyen is lehet kerékpárt bérelni. Mi elektromos biciklit béreltünk, amellyel különböző fokozatú segítséget adhatunk magunknak a tekeréshez. A bicikliút bájos kis alpesi falvakon keresztül, hegyek között és természetes a patak mentén vezet, amelynek partján szinte bárhol megpihenhetünk.

A tehenek bárhol felbukkanhatnak utunk mentén
Az Ybbs patak partján jólesik néha hűsölni

A legjobb azonban, ha Hollenstein an der Ybbsig megyünk, itt ugyanis kialakítottak egy strandot, ahol a kiszélesedett, zubogókkal teli patakban lehet fürdeni. A víz hideg, de a környezet mesebeli! Gondozott part, öltöző, vécé, büfé, és még egy kastély is felénk magasodik a hegyoldalon. A felülüdülés után pedig irány vissza a kiinduló ponthoz – kb. 40 kilométer biciklizés kellemesen belefér egy napba.

Egy szuper strand az Ybbs patakon Hollenstein vára alatt

Mielőtt azonban végleg hazamennénk Lackenhofból, érdemes egy-két órára megállni a Lunz-i tónál (Lunz am See), ahol szintén igényesen kialakított strandon fürödhetünk, vízibiciklit vagy csónakot bérelhetünk. Bár a víz elég hideg, de jólesik egy kicsit napozni a parton, és kipihenni az előző három – igencsak aktív – napot.

A Lunz-i tó a magasból
A strandtól nem messze van a csónak- és vízibicikli-kölcsönző