Színes programban lehetett részünk, amikor a múlt héten két nap alatt a Renault új E-TECH Hybrid modelljeit próbálhattuk ki. Két nap alatt, három autót, három különböző színben vezettünk. Sőt, még a díszlet is színes volt hozzá, hiszen a gyönyörű őszi színekben pompázó Mátrában teszteltük a Renault E-TECH Hybrid modelljeit. Rövid élménybeszámoló következik, sok színes képpel!
1. A mi nagy kedvencünk: a Renault Clio Hybrid
Az új ötajtós hibrid Clio vadító Vérnarancs színben került hozzánk, Intens felszereltséggel, ami a legalacsonyabb Zen és a legmagasabb R.S. Line szint közt van félúton. Az autó a 140 lóerőnek és a 349 Nm nyomatéknak köszönhetően jól vette az akadályokat mind az autópályán, mind a hegyi utakon. Színe, formája nem kis feltűnést keltett az utunk során. Áprilisban egyébként egy kék színű, benzines Clio járt nálunk, az akkor készült tesztünket itt olvashatod el.
A gyártó szerint a Renault Clio Hybrid megtestesíti a Groupe Renault jövő mobilitásáról szóló képét. Számos, az önvezetés felé mutató vezetéstámogató rendszerrel rendelkezik, beleértve a EASY PILOT nevű rendszert (sávkövetés, követési távolság- és sebességtartás), ami a 2. szintű önvezető funkciók közé tartozik. A 9,3”-os képernyővel és az EASY CONNECT online elérést lehetővé tévő rendszerrel pedig számos multimédiás extrát kínál.
A csendesen suhanó, hibrid Clio-val – városi használat során – az utak akár 80%-át is tisztán elektromos üzemmódban tehetjük meg. Mindeközben akár 40%-kal alacsonyabb fogyasztást érhetünk el az E-TECH Hybrid motornak köszönhetően. Bővebb információt a modellről itt találsz. Induló ár: 7 099 000 forinttól.
2. Renault Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid
Az elmúlt 25 év emblematikus modellje, a Megane is új életre kelt, és plug-in hibrid meghajtást kapott. Felfrissült kialakítással, felszereltséggel és a legmagasabb szintű technológiákkal kerül most a piacra. A Grandtour változat után a Megane ferdehátú is E-TECH Plug-in Hybrid motorral érkezik majd, ez utóbbi a jövő év első felében. Nálunk egyébként a modellcsalád R.S. változata járt korábban, amelyet nem is tudnánk máshogy jellemezni, mint a báránybőrbe bújt farkas. Ha érdekel, hogy milyen volt vezetni a 280 lóerős Renault Megane R.S.-t, akkor olvasd el a beszámolónkat.
Nem tipikusan női autó a Renault Megane Grandour E-TECH Plug-in Hybrid, de élveztük benne az utazást. Kényelmes, csendes, ami annak volt köszönhető, hogy az út nagy részében elektromos üzemmódban ment az autó, a benzinmotorra nem igazán volt szükségünk. Bővebben itt olvashatsz a modellről. Induló ár: 10 899 000 forinttól.
3. Renault Captur Plug-in Hybrid
Nyáron egy elegáns megjelenésű, piros színű, benzines Capturt próbáltunk ki, amely a 2013-ban bevezetett modell második generációs, kívül-belül megújult szériájának egyik legfrissebb példánya volt. Már akkor szerelembe estünk vele – megfogott bennünket a dizájn és a biztonságérzet, amelyet gazdag felszereltség és a jó vezethetőség csak tovább fokozott.
Most plug-in hibrid meghajtással, Porcelánkék színben és fekete tetővel került hozzánk. Ezt az árnyalatot egy kicsit szokni kellett, de a nap végén megállapítottuk, ez is jól áll ennek a városi crossovernek – még a ködös, őszi időt is feldobta! (Tippjeinket az őszi vezetéshez ebben a cikkünkben gyűjtöttük össze.)
A 160 lóerős, 349 Nm nyomatékkal rendelkező Renault E-TECH Plug-in Hybrid modell a dupla motornak köszönhetően akár 65 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemmódban – városi használat mellett. Így pedig a gyártó szerint akár 1,5-1,7 literes (WLTP szerint vegyes) fogyasztást is elérhetünk vele.
Ha érdekel a Captur Plug-in Hybrid változata, amely INTENS felszereltséggel kapható, akkor kattints ide. Induló ár: 10 749 000 forinttól.
RENAULT E-TECH HYBRID TECHNOLÓGIA
|