25. születésnapját ünnepli a Porsche roadstere, a Boxster, aminek örömére egy speciális jubileumi modellel jelentkezik a német márka. Az új modell számos részlete felidézi az eredeti Boxster-tanulmányt, amely a nyitható tetejű, kétüléses modell sikertörténetét elindította az 1993-as Detroiti Autószalonon. A sorozatgyártású Boxster 1996-ban mutatkozott be, most pedig a modellsorozat már a negyedik generációnál tart, több mint 357 ezer legyártott példánnyal a háta mögött. A limitált szériás Porsche Boxsterből mindössze 1250 példányt gyártanak.
Porsche Boxster 25 Years
A különleges típus egyik leginkább lenyűgöző részletét az újraértelmezett Neodyme fényezés adja, amelyet rézhatású barna részletek emelnek ki, izgalmas kontrasztot adva az úttörő 1993-as koncepció GT ezüstmetál fényezéséhez. A jubileumi kiadásnál ez az árnyalat az elülső légterelőn, a hátsó kerekek előtti légbeömlőkön, a feliratokon és a kétszínű, 20-colos könnyűfém kerekeken köszön vissza. A Porsche a Boxster 25 Years modellt a GT ezüstmetál mellett mélyfekete metál és Carrara fehér metál színekben is elérhetővé teszi.
A történelmi eredeti modell stílusában fogant a speciális modell belső tere is. A Bodeaux bőrkárpitozáshoz illeszkedően a vászontető is vörös színű, amelyen dombornyomott Boxster 25 felirat szerepel. Mindkét megoldás elérhető fekete színben is. Az alumínium belső csomag, a 14-irányban elektromos állítható sportülések, a „Boxster 25” felirattal ellátott ajtóküszöbök és a fűthető, GT többfunkciós sport kormánykerék csak néhány tétel az új modell kibővített alapfelszereltségi listájáról.
Villámgyors reakció, kivételes teljesítmény
A jubileumi modell hajtóművét egy 718 Boxster GTS 4.0 szívó 4.0 literes boxermotorja adja. Villámgyors reakciói, kivételes teljesítmény-leadása és gazdag hangszíne teszi a magasfordulatú, 400 lóerős szívómotort igazán különleges, érzelmes darabbá. A Porsche a Boxster 25 Years kiadást hatsebességes kézi és hétsebességes Porsche duplakuplungos (PDK) váltóval is elérhetővé teszi.
A különleges kiadás végsebessége 293 km/h, a széria Sport Chrono csomag rajtautomatikájával mindössze 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra. Az alapfelszereltség része a 10 mm-es ültetéssel ellátott Porsche Active Suspension Management (PASM) sportfutómű, valamint a mechanikus önzáró differenciálművel ellátott Porsche Torque Vectoring (PTV). A két megoldás együttese kivételes rugózási kényelmet és sportos, dinamikus vezethetőséget biztosít.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
A Porsche Boxster 25 éve
A Boxster különösen kedves modellsorozat a Porsche számára, mivel megjelenésekor a sportautó-gyártó modellstratégiájának újragondolását jelképezte, valamint kiutat kínált az 1990-es évek nehéz gazdagsági körülményeiből. Ezt fémjelezte az első sorozatgyártású vízhűtéses boxermotor, valamint az intelligens alkatrészkoncepció, amely a dinamikus középmotoros roadster modellben debütált. Ez a koncepció került át a 996-os generációjú 911-be, amely egy évvel később mutatkozott be, lehetővé téve a Porsche számára, hogy visszatérjen a nyereséges üzemeléshez.
A vonzó árazású kétüléses modell már a kezdetektől sok új, fiatal vásárló szívét hódította meg. Megjelenésében a modell számos olyan részletet tükrözött vissza, amely a márka legendás történelmét idézte. Az 1993-ban a Detroiti Autószalonon debütáló Boxster-koncepció vizuális megjelenésében felidézte a legendás 550 Spydert és a 718 RS 60 Spyder versenyautókat. A modell fogadtatása olyan jó volt Detroitban, hogy a Porsche vezetőségi tanácsa nem tartott igényt további módosításokra: „Gyártsuk a koncepciót, úgy, ahogy van” – mondták. Az idő közben már igazolta, hogy ez egy jó döntésnek bizonyult.
Amikor a sorozatgyártású modell bemutatkozott 1996 augusztusában, erős hasonlóságokat mutatott fel a tanulmányautóval. Mivel a lökhárítója a 996-os generációjú 911-et idézte, kétség sem férhetett a származásához. A Boxster valódi Porsche volt. A ’96-os premiert teljesítménynövelés és további modellváltozatok követték, erről bővebben itt olvashatsz.
Az új Boxster 25 Years már rendelhető a Porsche Centrum Budapestnél, a kereskedésekbe pedig 2021 márciusától érkezik meg. A németországi árak bruttó 94 986 eurótól indulnak.
Forrás/Fotók: Porsche Newsroom