Brock Keen nem várt népszerűségre tett szert az Instagramon, amikor úgy döntött, elkezdi dokumentálni kalandozásait Amerika-szerte. Világjáró instás influenszerekből persze annyi van, mint égen a csillag, de olyan, mint Brock, nem sok. Brock ugyanis nem egy klasszikus terepjáróval, esetleg lakókocsival járja az országutakat, hanem stílusosan egy Porsche 911-essel.
Porsche 996, egy vérbeli kempingautó
Keen használtan vásárolta a 996-os (a Porsche házon belüli kódja, a 996-os 911-et 1997-től 2006-ig gyártották, a szerk.) atlaszszürke Porsche Carrera 4S-t. A remek állapotban lévő, akkor már közel 15 éves autóban mindössze 95 ezer kilométer volt, nem is volt szükség nagyobb szervizelésre, szinte azonnal útra készen állt.
Keen először napi teendőinek elvégzésére használta az autót, amelyet feleségével szépen lassan elvittek nagyobb, hétvégi kirándulásokra is. Végül már azon kapták magukat, hogy a Porschével járnak fel az oregoni hegyekbe síelni. „Errefelé rengeteget esik az eső, a négykerékmeghajtás elengedhetetlen itt” – mondja Keen, aki szerint sokan alábecsülik ennek az autónak a képességeit.
A pár rengeteg időt tölt a temrészetben, ezért sokszor megfordulnak egy helyi kempingüzletben is. Keen egyszer megpillantott itt egy leértékelt tetősátrat, amelyet eredetileg a klasszikusabb túraautójukra, egy Range Roverre szánt. Miután kifizette a sátrat, még a bolt parkolójában azzal szembesült, hogy a Range Rover tetőcsomagtartója nem kompatibilis a sátor rögzítőelemeivel. Keen azonban nem adta fel, hanem kíváncsiságból rápróbálta a sátrat a Porsche 966 csomagtartójára, amelyet pár hete biciklik szállításához szerelt fel a 996-osra. A tetősátor pedig tökéletesen illeszkedett a Porschéra!
„A boltból hazafelé tartva rengeteg furcsálló pillantást kaptam – emlékszik vissza Keen. – Minden egyes piros lámpánál láttam, ahogy a járókelők mutogatnak, az autósok pedig lelassítanak a sátrat bámulva. Hazaérve azonnal felállítottam a sátrat, részben saját magam, részben pedig a feleségem meggyőzése érdekében, hogy ha már egyszer megvettem, ne vigyük vissza.”
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Sátortetős Porsche 996? Nem létezik! De, igen!
A pár végül megtartotta a tetősátrat, és nem sokkal később jött a vízválasztó pillanat, az első használat egy szabadtéri koncert alkalmával. A nem mindennapi látványt Keen megörökítette, és megosztotta az Instagramon is, ahol hatalmas népszerűségnek örvendett. A közösségi média segítségével a tetősátras Porsche véletlenül még a sátor gyártójához is eljutott, akik felvették a kapcsolatot Keennel.
„Egyszerre voltak lenyűgözve, hiszen még sosem látták a terméküket egy Porsche Carrera tetején, ugyanakkor kifejezték aggodalmukat is, ugyanis a terméket, valljuk be, nem pont egy ilyen modellre tervezték. Végül meghívtak minket a cég központjába, ahol egy teljes terheléses tesztnek vetették alá az autót és annak tetőcsomagtartóját. Annak ellenére, hogy a tetősátor a megengedett súly háromszorosával terhelte a tetőt, még így is gond nélkül átment a vizsgán az autó. Amikor a cég hivatalos hitelesítését is megkaptuk, akkor döntöttem el, hogy végleg megtartjuk a tetősátrat.”
Szörnyülködők és elismerő szavak
A Porsche 996 első nagy bevetése a Rennsport Reunion volt, amely az egyik legnagyobb és legrangosabb Porsche találkozó az Egyesült Államokban. „Sokan voltak, akik szörnyülködve nézték mit műveltünk az autóval – emlékszik vissza Keen. – Ugyanakkor a vérbeli Porschésok értik és tudják, hogyan épülnek fel ezek az autók, hogy többre hivatottak, mint sokan gondolnák.”
„Olyan helyekre visszük az autót, ahol valószínűleg Porsche még sosem járt, nem hogy egy olyan Porsche, aminek sátor van a tetején.”
Keen kalandjai a következő oldalon folytatódnak.
Egyre több hasonló Porsche van már
Az évek során néhány átalakításon azért átesett az autó: kapott új ralilámpákat, hideglevegő-bevezetést, sőt a hasmagassága is lejjebb került 2,5 centivel. „Ami valljuk be, őrület, hiszen eleve nagyon alacsonyan ül az autó. Amilyen helyeken járunk vele, így is folyamatosan meghúzzuk az alját, de meg kellett tenni a sátor miatt, hogy az autó súlypontja alacsonyabbra kerüljön” – magyarázza Brock.
Mióta a férfi elkezdte megörökíteni kalandjaikat a közösségi médiában, egyre több helyen bukkan fel hasonló felszerelésű Porsche 911. „Jó látni, hogy az emberek merik feszegetni ennek a fantasztikus autónak a határait. Igazi forradalmat értünk el, ugyanis szerte a világban egyre több Porsche rója már az utakat tetősátorral a tetején.”
Nappal az országút, éjszaka a csillagos ég
„Nincs annál jobb érzés, mint amikor nappal az országúton csapatjuk, vagy éppen egy millió éves kanyonon keresztül vezetünk végig, majd éjjel a sátorból nézzük a csillagos eget,” – mondja Keen, aki feleségével és kutyájukkal már körbekempingezték Amerika nagy részét. 2020-ban egy több hónapos világkörüli utat terveztek, de a világjárvány keresztül húzta számításaikat, így ez még várat magára. Addig is Brock Keen és családja szorgalmasan pakolja a mérföldeket a Porschéba, és arra ösztönöznek számos Porsche 911-tulajt a világon, hogy tegyenek így ők is, ne féltsék az autójukat, hiszen arra lettek tervezve, hogy vezessék őket.
Forrás: Porsche Newsroom