Kezdőlap Autók Hírek Évek óta vártuk ezt a pillanatot: Itt az új, 400 lóerős Nissan...

Évek óta vártuk ezt a pillanatot: Itt az új, 400 lóerős Nissan Z

(Fotó: Nissan)

Sok évnyi várakozás után tegnap New Yorkban mutatták be a Nissan Z legújabb, immár hetedik generációját. Az először 2018-ban bejelentett modell jövőre érkezik, amerikai kezdőára 40 ezer dollár, azaz kb. 12 millió forint. Azt már most kijelenthetjük, hogy végre kihívóra talált az egyik kedvenc sportkupénk, a Toyota Supra. Mutatjuk közelebbről is az új Z-t! Tipp: Hibrid sportautóként éledt újjá a legendás Lamborghini Countach

Semmi sallang, egyszerűen csak Nissan Z

Az új Nissan Sport és Performance változatban lesz elérhető
Vérbeli sportkupé, gyönyörű vonalak

Az új Z kialakítása, hosszú motorházteteje és meredek tetővonalal egyértelműen a legelső Z-autóra, az 1969-ben bemutatott Datsun 240Z-re emlékeztet. A 4,4 méter hosszú autó elképesztően gyönyörű lett, sokkal kecsesebb, mint 2009-es elődje. A Nissan Z nem hivalkodik azzal, hogy hihetetlen teljesítményre képes, ez egy sallangoktól mentes vérbeli sportkupé.

A kétüléses hátsókerék-meghajtású sportkocsit 400 lóerős turbófeltöltős V6-os motor hajtja. A hatfokozatú kézi sebességváltó alapfelszereltség lesz, de opcióként kilencfokozatú automata sebességváltót is kínálnak. A Z két változatban – Sport és Performance – lesz elérhető. A lóerő mindkettőben ugyannyi, de a Performance verzióban lesz többek között hátsó légterelő, bőr kárpitozás, Launch Control, amely álló helyzetből automatikusan maximális gyorsulást biztosít.

Felárért nagyobb légterelő szárnyakkal is felszerelhető lesz az új Z

Érdekesség, hogy míg a Nissan ikonikus sportkocsijának hat korábbi generációja mindegyike numerikus megnevezéseket kapott, a régóta várt új modell egész egyszerűen csak Nissan Z-ként lesz ismert, legalábbis az Egyesült Államokban biztosan. Ezt se hagyd ki: Őrülten vagány lett a Toyota Supra GR Jarama Racetrack kiadása

A cikk a következő oldalon folytatódik.

Maximális teljesítmény elérhető áron

Digitális és analóg egyben

A műszerfal egy 12,3 colos digitális kijelző, de a műszerfal tetején középen három régimódi analóg mérő is helyet kapott, ezek a turbó fordulatszámát, a turbónyomást és az elektromos rendszer feszültségét mutatják, akár csak egy sportautóban. Középen megtalálható még egy személyre szabható 8 colos érintőképernyő, ez utóbbi támogatja a népszerű Apple CarPlay és Android Autó okostelefonos csatlakozást.

Nissan Z Galéria

„Amikor 1969-ben bemutattuk az első Z-t, az egész egyszerűen forradalmi volt. A Z mindig is az elérhető sportkocsit testesítette meg – mindig a vágyakozás és a megvalósíthatóság keresztmetszetében foglalt helyet. A legújabb modell már készen áll arra, hogy izgalomba hozza a Nissan Z-sorozat rajongóit. Az új Z a jövő év elején kerül piacra itt az USA-ban” – mondta Ashwani Gupta, a Nissan Motor Co., Ltd. ügyvezető igazgatója és operatív igazgatója.

Az eredeti Datsun 240Z és az új modell, ami egy speciális, a tavaly bemutatott prototípust idéző „Proto Spec” változat, amely gyártása 240 egységre korlátozódik majd

Az eredeti Datsun 240Z a japán Nissan Fairlady Z kupé kimondottan amerikai piacra tervezett változata volt, nagyobb és erősebb motorral. Ez volt az az autó, ami megváltoztatta az amerikaiak japán autókról alkotott felfogását. Persze korábban is voltak már japán sportkocsik az Egyesült Államokban, köztük a Nissané, de 240Z más volt. Megfizethető volt – ellentétben a rivális Toyota, gyönyörű, de drága 2000GT-jével – ugyanakkor meggyőző teljesítményt nyújtott.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Forrás: CNN, Nissan