napelemes busz flixbus
600 kilométeren közel 10 liter üzemanyagot takarít meg a jármű; fotó: Flixbus

Napelemes busz közlekedik Dortmund és London között. A FlixBus ezen járatán a napelemek a busz elektromos rendszerét látják el energiával, így csökkentik az üzemanyag-felhasználást és a szén-dioxid-kibocsátást.

A napelemes busz több liter üzemanyagot takarít meg

A próbaidőszak során 100 kilométeren átlagosan 1,7 liter dízel üzemanyagot takarított meg a különleges busz, napi 600 kilométeres átlagos megtett távolsággal számolva tehát közel 10 liter üzemanyagot takarít meg a jármű. A napelemek várhatóan még több energiát termelnek majd a nyári hónapokban. Az akkumulátor látja el energiával a busz teljes fedélzeti elektronikáját. A FlixBus flottájában a járművek USB töltőnyílásokkal, konnektorokkal, légkondicionálóval és wifivel vannak ellátva, emellett egyre több buszon fedélzeti szórakoztató rendszer is található. Az új technológiának köszönhetően ezek a berendezések mind napenergiával működnek.

különleges flixbus
Csökken az utasok energiafelhasználása is a napelemes megoldásnak köszönhetően; fotó: Flixbus

Így tehát nem csak a napelemes busz, de az utasok energiafelhasználását, így például a telefonok töltéséhez szükséges áramot is megújuló forrásból, egyszerűen a nap sugarainak hasznosításával fedezi a FlixBus. A projektben részt vevő TRAILAR, a Kupers Touringcars és a FlixBus rendszeresen ellenőrzi majd az eredményeket és fejleszti a projektet. A technológiát olyan módon alakították ki, hogy az adatok és a hozam ellenőrizhető. A részletek így tovább finomíthatók, a szén-dioxid-kibocsátás pedig a lehető legkisebbre csökkenthető.

Mindent megtesznek a CO2-kibocsátás kompenzálásáért

A FlixBus helyezte forgalomba a világ első teljesen elektromos távolsági buszát Franciaországban, tavaly az USA-ban is tesztelni kezdett egy elektromos járművet. A vállalat emellett arra is lehetőséget biztosít, hogy az utasok kompenzálják az utazáskor keletkezett széndioxid-kibocsátásukat. A FlixBus ezt az atmosfair nemzetközileg elismert klímavédelmi szervezet segítségével teszi lehetővé. Jelenleg átlagosan az utasok 6 százaléka kompenzálja kibocsátását, Hollandiában ez a szám valamivel nagyobb, 9 százalék.

Míg a napelemes busz Nyugat-Európa útjait rója, keleten, egészen pontosan Kolozsváron önvezető buszokat indítanak. A sofőr nélküli, 12 személy szállítására alkalmas járművek tesztüzemmódban indulnak el.

Forrás: Portfolio

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •