Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Mercedes-Benz GLB: teszteltük az új nagycsaládos prémium modellt

Mercedes-Benz GLB: teszteltük az új nagycsaládos prémium modellt

Minden autóteszt különleges, ám ha az elsők között próbálhatsz ki egy új autót, az ad némi plusz adrenalinlöketet. Különösen, ha a tesztalany a legújabb Mercedes-Benz GLB, amelyet mi tesztelhettünk elsőként Magyarországon! Régen vártam ennyire autót, mint ezt, és ahogy megláttam, az előbb említett adrenalinlöket a többszörösére ugrott. A Mercedes új GLB 180 d típusú családi SUV-ja nem okozott csalódást, és hogy miért, az a tesztből kiderül!

Erős és gyors kompakt SUV a Mercedes-Benz GLB

„Gyere ide anyához!” – csak erre tudtam gondolni, amikor megláttam ezt a szépséget. Jó, hogy a márka ki tud lépni a konzervatív formavilágából és a tradicionális, Mercedes stílusjegyek meghagyásával időről-időre újrateremti önmagát. Így született meg az új GLB is, amely bár grandiózus méretekkel rendelkezik, ennek ellenére „nem nagy az arca”. Nem hivalkodó, behemót SUV-nak mutatja magát, sokkal inkább egy kedves, ámde erős és gyors mackónak, amely az egész családot megóvja, ha kell.

Markáns SUV vonásait azért természetesen megtartotta a Mercedes-Benz GLB

Impozáns méretű karosszériáját a nagy felületű oldalablakok, valamint az elegáns vonalvezetés teszi igazán barátságossá. Nem próbáltuk ki, de a gyári adatok szerint mindössze 11,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 100 km/órás sebességre felgyorsuljon álló helyzetből. Ez nem rossz egy 1600 kg-os járműtől, ami több mint 500 kg-os terhelhetőséggel bír.

Mutatjuk, hogy mi minden fér az autóba. Lapozz!

Papa, mama, gyerekek – mindenki jöhet

A 4,63 m hosszú autó meglehetősen tágas belső térrel büszkélkedhet, ami könnyedén lehetővé teszi, hogy akár hétszemélyessé alakítsuk. Így lesz belőle rögtön a nagycsaládos autók egyik prémiumkategóriás versenyzője. Mindez az 1,65 m magas és az 1,83 m széles (visszapillantók nélkül) karosszériának és a 2,8 méteres tengelytávnak köszönhető, mivel így bőven volt hely a második tengely felett egy harmadik üléssor kialakítására. A leghátsó két plusz ülést lehajtva akkora csomagtérrel gazdálkodhatunk, ami akár két nagyobb bőröndöt vagy babakocsit is képes elnyelni gond nélkül. A utastér variálhatóságának köszönhetően, az ülések ledöntésével akár 1805 literes csomagteret is nyerhetünk, ami már megközelíti egy kisebb furgon csomagtér-térfogatát. (További méretes csomagtérrel rendelkező modelleket itt találsz.)

A legkényelmesebb helye kétségtelenül a sofőrnek és az első ülésen utazónak van a GLB 180 d-ben. Elől ugyanis jó széles a fejtér és a válltér, az elegáns, keskeny műszerfalnak köszönhetően pedig a lábtér sem szűk. A helykínálat persze a méretének megfelelően a hátsó sorokban is rendkívül pazar, a második üléssorban két felnőtt kényelmesen elfér. Az  üléseken itt is állítható a combtámasz – akárcsak elől -, így még kényelmesebbé tehető az utazás. Mi két gyerekkel a fedélzeten értelemszerűen ide kötöttük be a gyereküléseket. Ugyan a középső ülés is teljes értékűnek tekinthető, de az hamar kiderült, hogy kevésbé életszerű, hogy itt rendszeresen üljön valaki. Ennek az ülésnek a háttámlájából hajtható ki ugyanis a pohártartóval ellátott könyöklő – gyerekekkel hosszú úton életmentő -, illetve ennek lehajtásával közelíthető meg a harmadik üléssor. Így inkább amolyan vendégülésként vettük számításba. A második sorban az üléspad mozgatható, ha ütközésig előre toljuk, akár 12 centiméterrel is növelhetjük a raktér kapacitását.

A Mercedes-Benz GLB olyan, mint a nappalid

A teszt alatt a 167 cm-es magasságommal valamennyi ülést kipróbáltam. A hátsó két plusz ülés 168 cm magasságig használható, itt azért már hosszabb utat nem biztos, hogy bevállalnék, de rövidebb távokra még én is beülnék már csak a buli kedvéért. Plusz pont, hogy közel olyan kényelmes minden ülés, mint a nappalinkban a fotelek. A műbőr kárpitborítás miatt ráadásul kellemes tapintásúak, könnyen tisztíthatóak és „bőrfotel illatot” árasztanak. Én például nem szeretem az új autók jellegzetes illatát, kifejezetten émelyít, na de itt! Inkább egy kanapéboltban éreztem magam, mintsem egy új autóban.

Merceds-Benz GLB: a gyerekek is odavannak érte

A nagy felületű ablakoknak köszönhetően a Mercedes-Benz GLB 180d utastere rendkívül tágas és világos, tényleg már-már egy nappalira hajaz, ott pedig szívesen töltjük az időt. A kétzónás digitális klíma észrevétlenül teszi a dolgát, kellemes hőérzetet teremtve az autóban.

Mutatjuk, hogy mit tud az autó. Lapozz!

Ezt az automata duplakuplungos váltót mindenki imádná

Fűthető bőrborítású kormánnyal kényeztet az autó

A Mercedes-Benz GLB beltere tele van karakteres elemekkel, elegáns, mégis visszafogott, de érezni, hogy a prémium kategóriát kóstolgatjuk. Az utastér egyik legizgalmasabb része a műszerfal, ami lényegében két színes kijelzőből áll. Ezek stílusát személyre szabhatjuk, amint kiválasztjuk a számunkra legszimpatikusabb vezetési módot (normal, eco, comfot, sport). Ezt követően az autó a vezetési módhoz társított paramétereket veszi figyelembe a motor működtetése terén.

A teszt ideje alatt a legtöbbször a comfort és a normal vezetési módot használtuk. Ezeknél a 116 lóerős dízelmotor rendkívül csendesen, ugyanakkor meglehetősen nyomatékosan dolgozott. A szériafelszereltségnek számító automata duplakuplungos váltó pedig villámgyors kapcsolásokkal és reakciókkal, megszakítás nélküli folyamatos gyorsulásokat tesz lehetővé, plusz ad az autónak egy amolyan „villanyautós” vezetési élményt, hiszen rendkívül dinamikusan gyorsul. Nem szoktam külön kiemelni a váltókat, de ennél az autónál ez egy álom, komolyan!

Tesztalanyunkban egy 116 lóerős, 1950 ccm-es dízelmotor dolgozott

A Mercedes-Benz GLB 180 d rendkívül kényelmes, komfortos és dinamikus vezetési élményt nyújt. Még a legegyenetlenebb vidéki utakat sem lehet vele megérezni. Köszönhető mindez a hatalmas, már-már terepjárós abroncsoknak, valamint a komfort futóműnek. A kabin kiváló hangszigetelésében nem találtunk kivetnivalót és a kormányzásra sem volt panaszunk.

Hibátlan infotainment- és multimédiarendszer

Maradva a műszerfalnál még érdemes megemlíteni, hogy a teljesen digitális kijelzők szikrázó napsütésben is tökéletesen látszanak. Az infotainment rendszerben is számos érdekes dolgot találhatunk, ha kicsit játszunk vele. Ha szeretnénk, például folyamatosan meg tudjuk jeleníteni egy grafikonon a motor viselkedését. Ezt a funkciót mondjuk inkább a pasiknak és az olyan autófanatikusoknak találták ki, mint amilyenek mi is vagyunk, de amellett, hogy látványos, segíthet megismerni az általunk vezetett GLB 180 d „lelkét”.

Az infotainment rendszerben elérhető a navigáció, valamint szintén itt tudjuk kezelni a csatlakoztatott telefonokat is. Az Android vagy iOS alapú operációs rendszereket használó okostelefonok természetesen tükrözhetőek. Szintén itt kezelhetjük a vezetéstámogató rendszerek beállítását. Erre azonban nem nagyon volt szükség a teszt ideje alatt, annyira optimálisan volt minden beállítva. Ahogy azt a Mercedesnél megszokhattuk, számtalan vezetéstámogató rendszer segíti a sofőrt: ilyen az aktív fékasszisztens, az aktív sávtartó, a táblafelismerő rendszer, valamint a tűpontos éles képpel rendelkező tolatókamera. A Mercedes me szolgáltatással a vásárlás után bővíthetjük a GLB 180 d felszereltségét, ha esetleg változnának az igényeink. Többek között például gyári navigációt is kérhetünk utólag, nem szükséges azzal megvenni az autót.

Tökéletes női és családi autó városba, vidékre

Az infotainment rendszer kezelését a könyöktámasz előtt lévő touchpad teszi elképesztően könnyűvé, így nem kell a kijelzőt nyomkodni. Szerintem a Mercedes-Benz abszolút megérdemel egy nagy piros pontot azért, mert bár sokfunkciós infotainment és multimedia rendszert fejlesztett le, mégis törekedett arra, hogy könnyen és egyszerűen lehessen kezelni, így annak használata a lehető legkevesebb figyelmet vonja el a vezetéstől.

A következő oldalon eláruljuk a Mercedes-Benz GLB árát!

Akár kedvezményesen is megvásárolható

A Style kivitelhez 17 colos könnyűfém felnik is járnak

A GLB 180 d-re a nagycsaládosok családi vásárlási támogatása érvényesíthető, így kedvezményes áron is hazavihető. A végső ár természetesen függ a felszereltségtől, a választott kiviteltől, hiszen az autó teljesen személyre szabható a gyártó által kínált kombinációknak köszönhetően.

Az általunk tesztelt Mercedes-Benz GLB polár-fehér fényezéssel, ARTICO műbőr kárpitozással, 116 LE motorral, automata duplakuplungos 8 fokozatú váltóval, Style kivitelben 14 938 260 forintba kerül. Ezt a kocsit az egész család imádni fogja. Anya különösen!