Megnéztük a Budapest Auto Show 2018-at
A 450 lóerős BMW M4 Cabrió erejét álló helyzetben nem érezni, de azért jó volt benne ücsörögni (Budapest Auto Show 2018)

Életemben először jártam autókiállításon, és magam is meglepődtem, hogy mennyire élveztem a Millenáris B épületében megrendezett, 2018. október 26-29.-ig tartó autóshow-t. Nemcsak a színek és formák ragadtak meg a Budapest Auto Show-n, hanem a lóerők, az autókba épített biztonsági és kényelmi funkciók is levettek a lábamról.

Miután megtudtam, hogy a batár nagy kombi Skoda superbünk mindössze 140 lóerős, igencsak leesett az állam a 400-450 lóerős autók láttán.

A mi kocsinknak is erős a húzása, ám ezeknek akkora lehet, hogy gyorsulásnál szinte belepréselődsz az ülésbe.

BMW, Audi: a lóerők királyai

A kiállított királykék BMW M4 CS 460 lóerős volt, a 8 (!) sebességes gyöngyházfényű méregzöld Audi RS5 Coupé 2.9 450 lóerős, az aranybarna hibrid BMW i8 Roadster pedig 374 lóerős. Sajnos ezekbe nem lehetett beülni, ám mivel összebarátkoztam a Sport Car Centrum tulajdonosával, kipróbálhattam, milyen érzés egy piros bőrüléses, világoskék, 450 lóerős BMW M4 Cabrióban üldögélni. Mit mondjak, egész kellemes volt!

Biztonság és kényelem

Sokan azt hiszik, hogy a nőket nem érdeklik az autók. Ez azonban nem igaz.

A Budapest Auto Shown rengeteg nő volt, és nem csak a férjük, barátjuk, gyerekük kísérőjeként. Ők is beültek a kocsikba, próbálgatták, nézegették, fotózták az autókat, kérdezgették az autómárkák standjainál kint lévő hostesseket,kereskedőket.

Mert minket is érdekelnek az autók, hiszen mi is vezetünk, és nem mindegy, hogy milyen autó kerül a fenekünk alá.

Persze legyen szép (ki a fene akar egyáltalán ronda kocsit vezetni?), de nekünk nőknek különösen fontos a biztonság és a kényelem. No meg a praktikusság: legyenek a fontos dolgok kéz közelben, legyen logikus a műszerfal kialakítása, találjuk meg könnyen a funkciók gombjait, stb. Az új Volkswagen Touareg3.0 például rendelkezik fáradtságérzékelő szenzorral: az autó referenciaként veszi a sofőr első 15 perces vezetési ritmusát (gyorsulás, reakciók, sbt.),majd ehhez hasonlítja az út során a vezetési stílust. Ha úgy látja, hogy egyre jobban romlanak az értékek, kigyullad egy kis jelző lámpa, hogy ideje megállni pihenni. Tök jó funkció, csak kár, hogy az új Volkswagen Touareget belül nem találtam olyan kényelmesnek (nekem kicsit „fapados” volt).

Tesztvezetés és kettévágott Nissan

A Millenáris B épületében 9 márka (pl. Audi, BMW, Honda, Nissan, Citroen, Peugeot, Seat) mutatta be a 2018-as újdonságait, ez kb. 50 autót jelentett. A háromnapos rendezvény alatt csaknem 15 ezren voltak kíváncsiak a hazai autós újdonságokra, és a helyszínen mintegy 850-en jelentkeztek be tesztvezetésre. Sajnos tesztvezetésre nekem már nem volt lehetőségem, helyette azonban bepillanthattam például a kettévágott új elektromos Nissan Leaf belsejébe, és megtudhattam, hogy a Porsche hajdanán traktort is gyártott: egy tűzpiros 1956-os traktor fogadta az érkezőket a Budapest Auto Show-n 2018 októberének utolsó hétvégéjén.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •