Kezdőlap Autók Hírek Nagy a titkolózás, de néhány infó kiderült a Lexus új PHEV modelljeiről

Nagy a titkolózás, de néhány infó kiderült a Lexus új PHEV modelljeiről

Lexus RX és Lexus NX

Két izgalmas új típusnevet szabadalmaztatott az Európai Unióban a Lexus. Mindkettő a Lexus RX szabadidőjárművet érinti, és mindkettő olyan hibrid lehet, ami eddig még nem volt a modell kínálatában. Miután minden típusát felszerelte öntöltő hibrid hajtáslánccal, megkezdi tehát a villamosítás második hullámát a Lexus: a tisztán elektromos Lexus UX 300e után hamarosan érkezhet a Lexus NX 450h+, a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellje. Most pedig a márka európai crossover zászlóshajója, az RX került terítékre a legfrissebb európai szabadalmi bejegyzések szerint és a Carbuzz információi szerint, méghozzá két, izgalmas újdonsággal.

RX 450h újragondolva

Az egyik nem szorul különösebb magyarázatra. Az RX 450h+ kétségkívül ugyanazt a plug-in hibrid hajtásláncot kapja meg, amit az NX vezet be a Lexus kínálatában. A 2.5 literes, soros négyhengeres benzinmotorra épülő egység a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid fedélzetén 306 LE rendszerteljesítményre képes. 29 g/km CO2-kibocsátás mellett. Mivel az eredeti RX 450h öntöltő hibrid modell kombinált teljesítménye 313 LE, logikus feltételezés, hogy a plug-in modell erősebb lesz. Iparági hírek szerint legalább 350 lóerős.

Lexus RX hibrid

Azok sem maradnak újdonság nélkül, akik a plug-in hibridek emissziómentes mobilitásra való alkalmassága helyett az öntöltő hibridek egyszerű, gondtalan használatát és csekélyebb tömegét választják. Egy a napokban bejegyeztetett típusnév ugyanis arról tanúskodik, hogy záros határidőn belül érkezik az RX 500h. A névből könnyű kitalálni, hogy milyen hajtásláncot szerelnek a nagy szabadidőjárműbe. Az LS 500h-ból ismerős konfiguráció a maga 363 lóerejével a plug-in hibridnél is nagyobb teljesítménnyel és – hathengeres motorjának köszönhetően – még finomabb járással teheti élvezetesebbé az RX vezetését.

A márka luxuslimuzinjából ismerős hajtáslánc gond nélkül beépíthető az RX-be. Maga a blokk ugyanaz (94 mm furat x 83 mm löket, D-4S kettős befecskendezés, kétoldali változó szelepvezérlés, Atkinson-ciklus), mint amit az RX 450h jelenleg is alkalmaz, noha a hangolás és ebből adódóan a kódjelek eltérőek. Az RX 500h dinamikusabb és gyorsabb lehetne, mint a jelenlegi RX 450h. Ráadásul vontatni is kényelmesebben lehetne vele.

2021 Lexus RX Special Edition

Mikor jönnek az új modellek?

Már csak az a kérdés, hogy mikorra várhatók az újdonságok. A 2015-ben bemutatott, negyedik generációs RX modellváltásáig még túl sok idő van hátra ahhoz, hogy mindkét típus megvárja az új széria érkezését. Ha csak egy új hajtáslánc fér bele a tervekbe, az valószínűleg plug-in verzió lesz. Az új generációs modell padlólemeze aztán még nagyobb kapacitású akkumulátorcsomagnak adhat helyet, lehetővé téve akár két, eltérő teljesítményű, hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc beépítését.

Fotók: Lexus