Kezdőlap Autók Hírek Kihirdették a győztest a Lexus nyilvános autótetováló versenyén

Kihirdették a győztest a Lexus nyilvános autótetováló versenyén

Kyra Cleeton: "Az UX karosszériája életre kelti a munkámat"

Miután idén tavasszal nagy sikert aratott a Claudia De Sabe brit tetováló művész által tetovált Lexus UX, a márka úgy döntött, hogy nyilvános pályázatot ír ki egy újabb UX különleges testfestésére. A beérkezett pályamunkák közül Kyra Cleeton grafikusét valósították meg.

Indián motívumok a tetovált Lexus UX karosszériáján

Kyra Cleeton munkájának az alapja az amerikai indián őslakosok törzsi jelrendszere volt, s a döntőben összesen hét másik versenyző alkotásával kellett megmérkőznie. A szavazást egyenes kieséses rendszerben, a Facebook-on és az Instagramon tartották.
A 19 éves Kyra elképzeléséről professzionális fotósorozat készült
A Kyra által alkotott mintát egy speciális összetételű átlátszó fóliára vitték fel, majd gondosan rásimították az UX karosszériájára. Az indián motívumok nem csupán véletlenszerűen szerepelnek az elkészült műben, mindnek jelentése van. Az álomrabló például olyan talizmán, amely az indián hitvilág szerint megóv a rossz álmoktól. A nyilak többféle üzenetet is hordozhatnak attól függően, hogy merre mutat a hegyük. Ha balra, akkor a gonoszt hivatottak elijeszteni, amikor pedig jobbra, akkor a védelmet jelentik. A lefelé mutató nyílvessző a békét szimbolizálja. A fejdísz a bátorságot és az erőt testesíti meg. Népszerű elem a farkas is, amely az indián őslakosok számára az erős vezetői hajlamot és a spirituális állatvilágot jelképezi.
A Lexus UX karosszériája tele van ívekkel és törésekkel

Szakmai ugródeszka a győztes számára

Kyra Cleeton elmondása szerint nem egy életnagyságú UX-en dolgozott, hanem a laptopján, s ez komoly kihívást jelentett. Folyamatosan zoomolgatnia kellett ugyanis a tervezőprogramban, hogy egy-egy elkészült részlet után egészében is megnézhesse az arányokat és felmérje az összhatást. „Nagyon sokat tanultam a tervezés során a méretekről, arányokról. Ehhez különösen jó alany volt a Lexus UX, amelynek karosszériája tele van ívekkel és törésekkel” – tette hozzá. Kyra Cleeton azért is nagyon örül, hogy részt vett a versenyen, mert a Lexus-szal elért sikere felhívja a figyelmet grafikusi munkájára, illetve ajtókat nyithat meg előtte a szakmai előrelépés során.

Tetovált Lexus UX indián motívumokkal

Scott Brownlee, a Lexus PR és közösségi média igazgatója értékelte a dizájnversenyt: „A sok beérkezett alkotás hatalmas mennyiségű inspirációról és kreativitásról árulkodott. A versenyt a közösségi médiában is nagy figyelem övezte, sokan szavaztak a döntőbe került nyolc pályaműre. Kyra Cleeton munkája megérdemelten lett győztes, hiszen a Lexus UX fémkarosszériáján remekül valósította meg a hagyományos testfestő művészet trükkjeit.”

Fotók: Lexus