Az olasz autógyártó szerdán mutatta be legújabb szuperautóját, a Lamborghini Essenza SCV12-t, ami technikailag már inkább a hipersportkocsik kategóriájába sorolandó. Az autó maga csodálatos, éppen olyan, amilyet a Lamborghinitől elvár az ember, azonban van egy aprócska bökkenő vele. Mégpedig az, hogy a szerencsés tulajdonos nem vezetheti kénye-kedve szerint.
Lamborghini Essenza: nem utcára tervezve
A Lamborghini Essenza SCV12-t ugyanis nem közúti használatra lett tervezve, így nem is engedélyezett a közúti használata. A hiperautó csak és kizárólag versenypályára alkalmas. A Lamborghini azonban kitalált egy remek megoldást a tulajdonosok számára: ha már úgysem használhatják, a megvétel után érdemes nem hazavinni a 818 lóerős szörnyeteget, hanem inkább a cég sant’agata bolognesei hangárában tárolni azt. Na persze, nem ömlesztve a többi autóval, hanem természetesen saját garázsban. Ha pedig a vevőnek hiányérzete lenne, egy folyamatosan közvetítő webkamerán bármikor ránézhet a méregdrága autójára. Amikor pedig éppen olyan kedve támad, hogy jó lenne vezetni is az Essenzát, akkor csupán annyi a dolga, hogy felhívja a Lamborghinit, egyeztetnek egy időpontot, és a cég elintézi az autó szállítását a tulajdonos által preferált versenypályára. Sose volt még ennyire egyszerű egy autó vezetése, igaz?
A Lamborghini emellett biztosít egy hivatásos pilótát is, aki segít elsajátítani, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a hipersportautóból. Sőt, az olasz autógyártó évente néhány alkalommal még különleges rendezvényeket is fog tartani kimondottan az Essenza-tulajdonosoknak, hogy megtapasztalhassák, milyen a világ legegzotikusabb versenypályáin vezetni az autót.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
A Lamborghini a valaha volt legjobb pályaélményt ígéri
A hiperautóban található egyébként a cég eddigi legerősebb szívó V12-es motorja. „Ennél is izgalmasabb az autó aerodinamikája, amelyet a márka versenyautói ihlettek: 250 km/óránál például 1,2 tonna (!) préseli az aszfalthoz az autót – ez több, mint ami a márka GT3-as versenyautóját a pályára szögezi” – írja a Vezess.hu. Az utastérben is megmarad a versenypálya-feeling, ugyanis hagyományos helyett F1-es ihletésű versenykormány és versenyülés fogadja a vezetőt.
A Lamborghini Essenza SCV12-ből mindössze 40 darabot fognak gyártani. Ezek nagy részére már bejelentkeztek a világ leggazdagabb autórajongói, de néhány még így is elérhető, mondta Maurizi Reggiani, a cég főmérnöke. Az ár-érték arányról egyelőre nem tudunk biztosra mondani, hiszen mindössze annyit árultak el, hogy a többi limitált kiadású Lamborghinihez hasonlóan az Essanza is 1,9-2 millió dollárról fog indulni.
Forrás: Lamborghini, CNN