Kezdőlap Autók Autóvilág Kategóriájának legkényelmesebb autója lett a Honda Jazz e:HEV

Kategóriájának legkényelmesebb autója lett a Honda Jazz e:HEV

Honda Jazz

Az új Jazz (ebben a cikkben mutattuk be bővebben) megalkotásakor egy közös cél vezérelte a tervezőket és mérnököket – a vezető és utasa kényelme. A fejlesztés során egy egységként kezelték az autót, ennek eredményeként továbbra is kategóriaelső a Honda Jazz e:HEV helykínálata és kényelme. Ráadásul ilyen téren messze felülmúlja elődeit és versenytársait.

Testalkathoz igazodó ülések, kényelmes

Központi szerepe van a fentiekben a Honda vadonatúj fejlesztésének. Ez pedig nem más, mint a testet körülölelő és nagyobb stabilitást nyújtó ülésváz és az üléshuzat alatt megbújó, rugalmas matracszerkezet. Ez a friss konstrukció található az ülőlapban és a háttámlában is. (A korábbi modellekben hagyományos, S-alakú rugók biztosították a kényelmet.) Többek között azért előnyös a most bemutatott, szélesebb ülőlap, mert ebből kifolyólag 30 mm-rel nőtt a párnázás vastagsága. Amint helyet foglalunk a Honda Jazz e:HEV modellben, nyomban feltűnik, mennyivel puhább, kényeztetőbb elődeinél. Emellett az új ülésszerkezet vastagabb párnázása lehetővé teszi, hogy az ülőlap enyhén meghajolva igazodjon a vezető testalkatához, de ideális merevségének köszönhetően ne süppedjen be teljesen.

A háttámla alsó részének továbbfejlesztett szerkezete még határozottabban támasztja meg a csípőt és a derekat – hatékonyan csökkenti a hosszú utak alatt jelentkező deréktájéki és hátfájdalmat. A testet körülölelő szerkezet eredményeként kanyarodáskor és rossz minőségű úton haladva is stabilan tartja a sofőrt. Az ülések, ívesen elvékonyodó szerkezete lehetővé teszi a háttámlák gazdagabb párnázását, mely ezáltal teljes felületen érintkezik a bent ülők hátával, még jobb tartást nyújtva. Nem mellesleg az új, karcsúbb formaterv révén több hely marad a két ülés között, ennélfogva még könnyebben beszélgethetnek az elöl, illetve hátul utazók. A módosítások eredményeként még inkább lekerekítettek az ülés sarkai, míg az ülőlap legalsó pontja 14 milliméterrel közelebb került a talajhoz, jelentősen megkönnyítve a ki- és beszállást.

Jól jártak a Honda Jazz e:HEV hátul ülő utasai is

Vállvetve dolgoztak a Honda formatervezői és mérnökei, hogy tágasabb tér és kényelmesebb ülés fogadja a hátul helyet foglalókat. Olyan apróságok is hozzájárultak a komfortosabb utazási élményhez, mint a hátsó üléssor sarokpántjainak átalakítása. Ezek immáron a háttámla szerkezetén kívül találhatóak, így még hatékonyabb párnázást kaphatott az ülés. Továbbá átdolgozták az üléssor vázát adó csöveket is. Az így felszabadított helyre 2,4 cm-rel vastagabb szivacsot építettek be a mérnökök.

Komfortosabbá vált az utastér

Az új Jazz karosszériájának felépítése, az ülések kialakítása és a felhasználóbarát kezelőszervek együttesen fokozzák az utazási élményt, valamint a bent ülők kényelmét. Jóllehet, milliméterekben mérhető változásokról van szó, mégis összességében csökkentik a sofőrt érő stresszt, egyben pihentetőbbé teszik a vezetést.

Olyan apróságok is hozzájárultak az eredményhez, mint a mélyebbre helyezett fékpedál. Ennek jelentősége, hogy nem elsősorban a pedálokhoz, hanem a kormányhoz és a test számára ideális helyzethez állítható be az ülőlap, valamint a háttámla helyzete. Természetesen ez azzal járt, hogy változott a fékpedál szöge is, a láb immáron 5˚-kal nagyobb szögben mozgatható felette, ami hozzájárul a természetesebb pedálkezeléshez. Ehhez igazodik az ülőlap új kialakítása is, mely fékezés közben stabilan alátámasztja a combot.

A sofőr medencéjét és a derekát megtámasztó ülés révén immáron kevésbé fárasztó a hosszú távú vezetés

Soha nem volt még ilyen könnyű az ideális üléshelyzet megtalálása. Az új Jazzben sokkal nagyobb tartományban állítható a – vezetőhöz 14 mm-rel közelebb rögzített és 2˚-kal meredekebb szögben álló – kormánykerék. Ez azt eredményezi, hogy a kormány tekerése közben kisebb kézmozdulatokra van szükség, ezáltal a váll 18 mm-rel közelebb esik a háttámlához, mint korábban.

Nem véletlenül kerültek egymástól távolabb az első ülések vezetősínei sem. Ezáltal még nagyobb hely jut a második sorban helyet foglalóknak. 989 mm-re nőtt a hátul ülők lábtere. Ez jelenleg is kategóriaelső értéknek számít. Kategóriájában egyik vetélytárs sem büszkélkedhet a tömegközépponthoz közel eső, az első ülések alatt rögzített üzemanyagtartállyal. A megoldás vitathatatlan előnye, hogy az új Jazzbe is beépíthették a Magic Seats Ülésrendszert. Ez a csomagok és utasok számától függően mozgatható, illetve összecsukható, páratlan rugalmassággal és helykihasználással felruházva az autót.

Jelentősen nőtt a hátul ülők lábtere, emellett pedig az ülőlap is vastagabbá, kényelmesebbé vált

 

Ebből is tisztán látszik, hogy a tágas és remekül kihasználható belső tér, valamint az utasok kényelme volt az elsődleges szempont az új Jazz tervezésekor, amelynek a végeredménye egy kívül-belül új, hibridüzemű, biztonságos városi autó lett.

A kényelmes vezetés más autó esetén sem elérhetetlen vágy – ebben a cikkben sorra vettük, mire kell figyelni. A tippek segítenek, hogy a vezetési pozíció ne csak komfortos, hanem biztonságos is legyen.