Kezdőlap Autók Autóvilág Isten éltessen MINI! 20 éves lett a legendás kisautó

Isten éltessen MINI! 20 éves lett a legendás kisautó

"Sunny" 2001 októberében gurult le a gyártósorról, nevét a ritkaságként fújt Liquid Yellow karosszériafényezés ihlette

Az újjászületett MINI két évtizeddel ezelőtt, 2000 szeptemberében ünnepelte világpremierjét a Párizsi Nemzetközi Autószalonon. A brit márka sikeres felélesztése vadonatúj járműkategóriát teremtett – a második generáció valósággal forradalmasította a kisautók mezőnyét. A 20 éves MINI izgalmas utat járt be azóta, sok hazai rajongóra is szert tett, nézzük a legfontosabb mérföldköveket.

Fontos volt az egyediség és a hatékonyság

Az újkori MINI fejlesztési munkálatai már 1994 júliusában megkezdődtek. A tervezőmérnökök elsődleges célja az volt, hogy az olyan egyedi stílusjegyek mellett, mint a rövid túlnyúlások, a hatszögletű hűtőrács és a kerek fényszórók, a klasszikus Mini által képviselt hamisítatlan értékeket is átörökítsék a kisautó-szegmens új korszakába. Az is elvárás volt ugyanakkor, hogy az újkori MINI egyedi legyen, helyet adjon négy embernek és csomagjaiknak, hatékony utazási formát kínáljon és olyan vezetési élménnyel kecsegtessen, mint egyetlen másik autó sem a piacon. Fontos volt a kényelem és a maximális biztonság kettősének megteremtése is, mígnem végül egy forradalmi kisautó gurult le a gyártósorról.

Telnek-múlnak az évek, de az egyedi stílusjegyek maradnak

A párizsi világpremierrel egy időben elindultak a MINI brit és nemzetközi weboldalai is, amelyek az újkori MINI iránt rövid idő alatt több mint 100 000 leendő tulajdonos érdeklődését regisztrálták.

Újjászületett MINI: Japánban is imádták a kisautót

Az Egyesült Királyságban 2001. július 7-én, Németországban pedig két hónappal később kezdődött meg a MINI értékesítése. A modell nemzetközi karrierje pedig még csak ekkor indult. Japánban, ahol a klasszikus Minit mind a mai napig óriási rajongói kultusz övezi, a második generáció is elsöprő népszerűségnek örvendett. Az Egyesült Államokban az újkori MINI első példányai 2002. március 22-én értek partot. A tengerentúli márkakereskedők ekkorra már mintegy 20 000 darab új MINI modellre vettek fel rendelést.

A MINI a világ minden pontján agilis vezethetőségével nyűgözte le a rajongókat, a motorházteteje alatt dolgozó erőforrás 85 kW / 115 lóerő maximális teljesítménye magával ragadó gyorsulási élményt is garantált. Olyannyira, hogy a legendás sportautó-tervező, John Cooper – aki mérnöki szaktudásával megalapozta a klasszikus Mini motorsport-sikereit – még két évtized távlatából is elismeréssel beszél a típusról. „A MINI Cooper mosolyt ragaszt az arcodra.”

És jött a dízel, meg a kabrió

2003 elején bemutatkozott a MINI dízelmotorral szerelt második generációja. Egy évvel később pedig az első MINI Cabrio. 2006-ban pedig a MINI harmadik nemzedéke: a MINI Clubman, a MINI Coupé és a MINI Roadster. Nem sokkal később a brit márka a prémium kompakt szegmensbe is sikeresen megérkezett, ahol ma is a MINI Countryman és az új MINI Clubman váltja valóra a vezetés gokartos, ám eggyel nagyobb méretű élményét. A MINI negyedik generációjával a brit prémiummárka egy újabb célcsoportot is meghódított, hiszen a paletta az ötajtós MINI-vel bővült.

Az új MINI Countryman

A 20 éves MINI zöld útra lépett

Az elmúlt húsz év során a MINI érezhetően egyre érettebb és fejlettebb lett, karaktere azonban mit sem változott. Az élénk karosszériafényezési árnyalat pedig, amely „Sunny”-nak is mind a mai napig tökéletesen áll, ma már a brit prémiummárka legkorszerűbb fejlesztéseit fémjelzi.

Elektromos MINI – jelen és jövő

Hiszen a sárga szín az itthon is kapható, tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE egyik látványos karosszéria-kiegészítője. A modellé, amely elhozta a jelenbe a vezetés károsanyag-kibocsátástól mentes élményét..