horvatorszag vagy balaton olcsobb
Az átlagos foglalási érték 64%-kal több, ha a „szomszédokhoz” megyünk; fotó: Pixabay

Sokakat foglalkoztat az a kérdés, hogy Horvátország vagy Balaton olcsóbb? Az ár mellett számos érvet és ellenérvet sorakoztatnak fel az utazók a két helyszín mellett, és ha választani lehetne, inkább a horvát nyaralás mellett voksolna a magyar. Ennek ellenére a gyakorlatban jóval többen vakációznak idén a Balatonon, a magyar tenger nem megy ki a divatból. Egy szállásfoglaló oldal adatai szerint pedig, az, aki Horvátországot választja, egy balatoni nyaralás átlagos hosszának felével üdül tovább.

dubrovnik
Horvátországban július 22-én találkozhatunk a legtöbb nyaraló magyarral; fotó: Pixabay

Horvátország vagy Balaton olcsóbb: közel azonos az ár

És most jöjjön egy kis matek! Itthon 4,12 éjre foglalunk szállást, a határon túl 6,22 éjszakára. A hosszabb kikapcsolódás nemcsak a napok számát, de az átlagos foglalási értéket is növeli: 64%-kal fizetünk többet horvát úti cél esetén. A magyar tenger térségében átlagosan 110 ezer forint értékben foglalunk, míg szomszédaink Riviéráján 180 ezer forint körül. Vagyis a kérdésre, miszerint Horvátország vagy Balaton olcsóbb az a válasz, hogy – ha napokra lebontjuk a fentieket – a két utazás közel azonos összeget jelent!

balaton_nyaralas
Hiába választanánk a horvát nyaralást, a gyakorlatban jóval többen vakációzunk a Balcsin; fotó: Pixabay

Egy szezonban többször is visszalátogatunk

Mindkét úti cél esetén a magyar vendégek zöme apartmanban, vendégházban vagy panzióban hajtja álomra fejét, ezek a legkelendőbb szállástípusok. A legforgalmasabb időszak július közepe: itthon július 21-én, Horvátországban július 22-én találkozhatunk a legtöbb nyaraló magyarral. A Balatonra azonban egy szezonban többször is visszalátogatunk, tehát az utazás nem jár minden esetben szállásfoglalással. Ötből egy utazó reggel érkezik a magyar tenger partjára, és este már haza is indul.

Influencerek élményeit akarjuk átélni

A vendégek zöme a vízpart közelsége, az ár és a saját vagy ismerősök véleménye alapján választ ugyan úti célt, de egyre többen informálódnak utazásaik előtt cikkek, tematikus blogok, Facebook-oldalak és YouTube-csatornák segítségével. Például már mi is írtunk arról, hogy jelenleg Horvátországban található Európa legszebb strandja. És vannak olyanok is, akik kimondottan influencerek által inspirálódnak, akik akár a döntéshozatalban is befolyásolják a vendégeket. Sok magyar nyaralásának megtervezésére Ördög Nóra, Kasza Tibi, Vasvári Vivien, Rubint Réka vagy Viszkok Fruzsi van hatással.