Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Honda CR-V hybrid: elegancia egy hatalmas SUV-ba rejtve

Honda CR-V hybrid: elegancia egy hatalmas SUV-ba rejtve

Éppen 25 évvel ezelőtt mutatta be a Honda a CR-V-t, amely tavaly teljesen megújulva, ötödik generációs modellként került a piacra. A világ egyik legkedveltebb SUV-ja azonban nemcsak sportosabb és kifinomultabb vonalakat, hanem hibrid hajtásláncot is kapott. Ez pedig nagy szó a Honda életében. Hiszen így a Honda CR-V hybrid lett a márka első, európai piacon is kapható hibrid SUV-ja.

Hibrid autó háromféle üzemmódban

Az első- és összkerék-meghajtással kapható modell hibrid változatába (kérhető egyébként turbó benzines motorral is) két villanymotor és egy benzinmotor került. A előző generációban még elérhető volt a dízeles változat, ám mára a gyártó ezt kivezette a kínálatból. A hibrid hajtású modell különlegessége a Multi-Mode Drive (i-MMD) hajtáslánc, amely három üzemmód között vált automatikusan. Az autó képes tisztán elektromosan, hibrid verzióban és kizárólag benzinmotorral haladni. Az elektromos és a hibrid mód városi közlekedés során jön igazán jól – ezt a két módot váltogatja a rendszer, és visszatermel az akkumulátorba, amikor csak lehet.

A kerékjáratok szélesek és feltűnők, az első és hátsó fényszórók is LED-izzókat kaptak

Ám településen kívül már nem elég ez az energia, és a benzinmotor veszi át a főszerepet. Az első két üzemmódnak köszönhetően városban 5 liter körüli fogyasztással és csendes menetzajjal (belső zajszint: 68 dB) lehet számolni. Egy több, mint másfél tonnás autó esetében ez igencsak jónak mondható. Autópályán persze megnő a hibrid SUV hangja és benzinéhsége, ami akár a 7-8 litert is elérheti.

Honda CR-V hybrid: nagy és tágas SUV

Amikor először megláttam és beültem az autóba, az első érzésem az volt, hogy ez a kocsi kívül-belül nagy. A 19 centis hasmagasságnak köszönhetően igencsak nagyot kellett lépnem, hogy be tudjak szállni. Ám cserébe magasról beláttam az utat, ami el is várható egy ilyen méretes SUV-tól. A 4,6 méter hosszú és közel 1,9 méter széles Honda CR-V hybrid tetemes méretei belül is érezhetők: tágas, kényelmes, elöl-hátul bőven akad hely a lábaknak.

A hátul ülők kényelmét szolgálja a két ülés közé lehajtható pohártartó

A tekintélyt parancsoló méretek után ami egyből megfogott, az a belső tér kialakítása. A gyönyörű világos bőrkárpitozás eleganciát, luxusérzetet sugároz, és ezt a stílust – hála az égnek! – nem rontja el a műszerfal, a középkonzol és az ajtók dizájnja sem.

A bőrülések egyszerre elegánsak és kényelmesek

A fekete borításban mindenhol felbukkanó és végigfutó ezüstszínű betétek könnyedebbé teszik a belteret. Sőt, azt is megkockáztathatjuk, hogy egy kis játékosságot csempésznek az egyébként kissé „nagyasszonyosra” sikerült belsőbe. Ezt persze teljesen pozitív értelemben mondom, hiszen a nagyasszonyosságot az eleganciára, a minőségre, a prémiumkategóriára, a kifinomultságra értem. Ám éppen emiatt egy kicsit túlságosan is komolynak éreztem az autót, nekem valahogy jobban bejön a sportosabb, lazább dizájn. Persze a Honda CR-V hybrid egy nagyon jól sikerült, igényesen kialakított modell. Panaszra semmi okunk nem lehet.

Szokatlan helyen az automata váltó

Hozzánk egy 184 lóerős, elsőkerék meghajtású, automata váltós Honda CV-V hybrid érkezett, gyönyörű barna színben. A Premium Agetage Brown Pearl fényezést 200 ezer forint felárért kérhetjük, a széria alapszíne a Raelly Red fantázianévvel ellátott piros. Ez kissé szokatlan, hiszen általában fehér szokott lenni az alapárba tartozó fényezés. Ugyanakkor aki nem akar pluszban költeni a színre, az végre alapáron megkaphatja az áhított pirosat. Hiszen ezért a színért valamiért olyan sokan rajonganak, de valahogy mégis kevesen merik csak bevállalni. Most itt a remek alkalom!

Hátramenetben automatikusan lebillennek az oldalsó tükrök

De nézzük kicsit alaposabban a hibrid SUV belsőjét! A precíz kormányzást lehetővé tevő okoskormány fekete bőrborítást kapott, és ezen foglalnak helyet azok a gombok, amikkel például bekapcsolhatjuk a hangvezérlést, kezelhetjük a telefont, szabályozhatjuk a média hangerejét, váltogathatunk a műszerfalon megjelenő információk között. A Honda CR-V hybrid kijelzője teljesen digitális, itt búcsút kell mondanunk az analóg sebességkijelzőnek, és egyéb óráknak.

Multifunkciós kormánykerék az audiorendszer gombjaival

A vezető melletti ajtón sorakoznak az ablakemelő, az oldalsó tükröket állító gombok és a központi zár kapcsolója. Az ajtó alatt-melletti gombokkal tudjuk nyitni a motorháztetőt és a benzintartályt. A kormánytól balra, a műszerfalon pedig néhány vezetéstámogató funkciót aktiváló kapcsolót találunk, úgy mint például a sávtartó asszisztenst vagy a csúszásblokkolót.

A Honda CR-V hybrid egyik különlegesség a CVT automata váltójának kezelőfelülete. A kocsiban ne keressük a megszokott kart, itt ugyanis a műszerfalba beépített gombokat kell nyomogatni. Kivéve tolatáskor, amihez felhúzni kell az R-jelzést. Eleinte mindig nyúltam volna le a karért, de aztán hamar megszoktam, hogy itt máshol kell keresni a váltót. Ennek a megoldásnak köszönhetően pedig még tágasabb és letisztultabb lesz a belső tér.

És amiben nagyon erős még a Honda CR-V hybrid, az a belső tárolórekeszek. A középkonzolban található tárolórekeszt többféleképpen alakíthatjuk, attól függően, hogy kivesszük-e vagy sem a benne lévő elválasztót, illetve, hogy azt miképpen helyezzük be. A középkonzolban kapott helyett az USB csatlakozó is, ahol nemcsak tölthetjük a telefonunkat, hanem a rendszerrel összekötve akár a mobilon lévő GPS-t is kitehetjük a kocsi multimédiás képernyőjére.

Honda CR-V hybrid: 4 felszereltségi szint extrákkal

A gyártó tényleg kitett magáért, hiszen minden modellhez alapáron jár a SENSING rendszer, amely speciális radarokra és kamerákra épülő vezetéstámogató és menetbiztonsági eszközöket tartalmaz. Ez tartalmazza például a ráfutásos ütközésre figyelmeztető, a közúti jelzőtábla-felismerő rendszert, a holttérfigyelőt, az adaptív intelligens tempomatot. A Comfort, Elegance, Lifestyle és Executive felszereltségbe emellett más és más funkciók kerülhetnek. A hibrid SUV tesztautónk Lifestyle felszereltséggel futott, így ebbe már jutott Honda CONNECT infotainment rendszer, kétzónás, automatikus vezérlésű klímaberendezés, és első ablaktörlő-lapát fűtés is. A kormányfűtés csak a négykerékmeghajtással rendelhető Executive szinttől jár, akárcsak a memóriafunkcióval ellátott elektromosan állítható vezetőülés, a Head Up Display vagy a nyitható panoráma-napfénytető. Az extra biztonságot és kényelmet azonban meg kell fizetni: a legalacsonyabb Comfort, és az Executive felszereltség között bő 3 és fél millió forint van a hibrid SUV esetében.

Lifestyle felszereltségtől jár az első ablaktörlő-lapát fűtés

Sőt, ha sportosabbá szeretnénk varázsolni az autót, erre is van lehetőség! Az Aero csomagba ugyanis olyan kiegészítők kerültek (pl. csomagtérajtó-spoiler, hátsó-első aero lökhárítók), amelyek nemcsak megjelenésében, de aerodinamikájában is lendületesebbé teszik a kocsit. A szintén extraként kérhető Kényelem csomag elemei (puha, ütésálló, színrefújt oldalvédő díszlécek, első-hátsó sárfogók, ajtó küszöb burkolatok) pedig megvédik a Honda CR-V hybrid karosszériáját a karcolódástól, horpadástól.

Biztos menetdinamikát ad az autó

Összegzés

Tavaly év végén, az ünnepek előtt és alatt volt nálam a Honda CR-V hybrid 2.0 literes benzinmotorral. Így vezettem a városban és bevásárlóközpontok parkolójában, vidékre a rokonokhoz, ültem benne egyedül és a családdal is. A városban szerettem, hogy csendes, és hogy ki tudom használni az elektromos üzemmódot. Ugyanakkor hatalmas méretei miatt csak nagyon óvatosan mertem a parkolóházakban lavírozni vele. A csomagtartó is elég nagynak bizonyult alapméretben (497 liter), és mivel nem ezzel a kocsival vittük haza a fenyőfát, így nem kellett lehajtani a hátsó üléseket – amivel akár 1692 literesre növelhető a rakodótér.

A család jól elfért benne, két tinédzser fiam sem panaszkodott hátul, hogy szoros lenne a hely a lábuknak vagy elérnék fejükkel a tetőt (mindketten 186 cm magasak). Egyedül azonban kissé elveszve éreztem magam benne. Persze, nem mondom, hogy nem élveztem a szellős teret, a világos és elegáns dizájnt, a csendet, ami körülölelt. De társaságban valahogy mégis élvezetesebb az utazás a Honda CR-V hybrid modelljében.

Infók a tesztautóról (Honda CR-V hybrid, Lifestyle 2.0 2WD CVT)

Ár: 12 489 000 Ft

Hengerűrtartalom: 1993 cm3

Teljesítmény: 184 LE / 315 Nm

Méret: 460 cm hosszú, 185,5 cm széles, 168,9 cm magas (cápauszony antennával)

Saját tömeg: 1614-1657 kg

Gyorsulás 100 km/órára: 8,8 sec

Végsebesség: 180 km/óra

Gyári fogyasztás: 5,4–8,4 liter/100km

Szén-dioxid kibocsátás 122-1901 gramm/km

Csomagtér: 497-1692 liter

Szállítható személyek száma: 5 fő

További információk és konfiguráció ITT