A hibrid Toyota Corolla Hatchback egyszerre dögös és nagyon csajos autó. Piros színe, vagány formaterve és áramvonalas karosszériája azonnal megdobogtatta a szívünket. Azt képviseli, amit egykoron a nyolcadik generációs Honda Civic: dinamizmust, újszerűséget és fiatalosságot. Egy ötajtós, szinte full extrás változatot teszteltünk, mondjuk mit tapasztaltunk.
Milyen hibrid az új Toyota Corolla?
Lényegében full hibrid, vagyis teljesen öntöltő. A hajtáslánc vezérlése „saját maga” dönti el, hogy a vezetési helyzettől függően a benne dolgozó 180 lóerős benzinmotort, vagy az elektromotort használja. (Igaz, ennél a Corollánál akár full elektromos módban is mehet a sofőr, ha van elég kraft az akksiban.) Mindamellett a hajtáslánc menet közben folyamatosan tölti az akksit elsősorban a fékezés vagy lassítás során. Az így megtakarított áramot a jármű felhasználja a hajtáshoz, valamint az elektronikai rendszerek működtetéséhez. A hibrid Toyota Corolla külső áramforrásról nem tölthető, így ez a kivitel azoknak különösen jó, akik nem akarnak töltőállomást keresgetni a hibridjüknek.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Elől tágas, hátul szűkös a Hatchback
A Toyota Corolla Hatchback kifejezetten tágasnak mondható a méretei alapján, legalábbis annyira, amennyire ebben a kategóriában lehetséges. Az utastér 1,5 méter széles és közel 1,2 méter magas. A sportos formatervnek köszönhetően azonban inkább elől kényelmes, hátul elég szűk a hely. Gyerekkel például nem igazán ajánljuk, de hát nem is családi autónak szánják.
Nem lehetetlen persze a gyerekülés használata, de jól oda kell figyelni, hogy be- és kiszállásnál a gyerekek feje ne koppanjon be sehova. Az áramvonalas forma, ami kisebb légellenállást, ezáltal kedvezőbb fogyasztást eredményez, viszont tökéletesen kárpótol ezért.
Szürke, de abszolút nem unalmas a belső
A megjelenés tekintetében a Corolla utasterében hangsúlyos a szürke szín, de mivel többségben van az Alcantara borítás, inkább elegáns, mint egyszerű. A szürke mellé vegyül egy kis piros is, ami leginkább a műszerfalon végigfutó cérnavarrásban köszön vissza. Maga a megoldás a beltérben is egyébként egyszerre sportos és elegáns. A velúr és műbőrborítású, kagylóformájú ülések is a sportos megjelenést erősítik. Pakolni is van hova, tárolórekeszekből sincs hiány, ahogy ezt a legtöbb mai modellnél már megszokhattuk.
Tágas csomagtartóra senki se számítson, mivel ott kapott helyet a nagy akkumulátor. Gyári adatok szerint 350 literes, de mivel egyáltalán nem mély, ezért már egy magasabb bevásárló kosár sem fér bele. Nyilván a gyártó akár a padlólemez alá is eltehette volna az akksit, de az meg a belső tér rovására ment volna, így végül itt kellett kompromisszumot hozni. Az edzőcuccunk és egy csajos, vásárolgatós délután cipős dobozai és papírzacskói azért kényelmesen beférnek.
Száguldás, Toyota, szerelem
A hibrid Corolla kulcs nélkül, gombnyomásra indul és meglepően csendesen és gyorsan éri el a városi tempót. A hibrid hajtás fürgén mozgatja a 1910 kilogrammos össztömeggel rendelkező autót. Az autó vezetése nagyon komfortos, rendkívül stabil a kanyarokban. Mindez a Toyota New Global Architechture (TNGA) platformnak köszönhető, amellyel a Toyota tömegközéppontja alacsonyabbra került, jelentős mértékben csökkentve ezáltal a kocsi dőlését a kanyarokban.
A nagy merevségű karosszéria elemek fokozzák a menetkényelmet, az elülső McPherson rugóstag, valamint a hátsó keresztlengőkaros felfüggesztés pedig jóval hatékonyabban semlegesíti az út egyenetlenségeit. A nagy menetstabilizálás mellett dicséretet érdemel a tűpontos kormányzás is, aminek köszönhetően nagyon könnyen és magabiztosan lehet manőverezni a Corollával.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Fogyasztása meglepően alacsony
Étvágyára sem lehet panasz, mind városban, mind autópályán használva alig megy 6 liter fölé a fogyasztás 100 kilométerre vetítve. Ezzel az egykoron népszerű dízelmotorok gazdaságosságát idézi vissza. Autópályán ugyanakkor 5,8 l/100 km-es értéket is sikerült előhozni belőle. Mindennek azért van jelentősége, mert az 1.8-as benzinmotor egyértelműen nagyobb fordulatszámon dolgozik, étvágya azonban ennek ellenére visszafogott.
Teljesítményét jól tükrözi, hogy 0-ról 100 km/órás sebességre mindössze 7,9-8,1 másodperc alatt gyorsul fel. Mindez a Hybrid Dinamic Force rendszer érdeme, amelynek része az elektronikus vezérlésű, folyamatosan változó áttételű sebességváltó (e-CVT). Ennek köszönhetően az autó nagy teljesítményre és könnyed gyorsulásokra képes. Városi tempónál a fordulatszám 1500-2000 között van, de 130 km/órás sebességénél percenként akár 5 ezret is fordulhat a főtengely. Gombnyomásra a Corollát tisztán elektromos üzemmódban is lehet vezetni, ami azért fontos, mert – egyelőre csak külföldön – zéró emissziós zónákba is beléphetünk vele.
Ez a Toyota Corolla mindent megcsinál helyettünk
A vezetést az automataváltó teszi még kényelmesebbé, ami sport fokozatot is kínál. Ezzel a funkcióval aztán tényleg a versenypályán érezhetjük magunkat, az amúgy is sportos és dinamikus vezetési élményt még magasabb szintre emelhetjük vele.
Az új Toyota Corolla automatikusan felkapcsolja a LED technológiás fényszórókat a fényviszonyokhoz igazítva. Amit még imádtunk, hogy intelligens parkolás segítő asszisztenssel is felszerelték. Profin beparkolt helyettünk párhuzamosan bárhová, nagyon egyszerű követni az ehhez szükséges instrukciókat, amit a fedélzeti komputeren folyamatosan kommunikál felénk az autó.
Alacsonyabb sebességnél az autóba előre, hátra és oldalra is beépített szenzoroknak köszönhetően minden apró akadályt, tárgyat jelez felénk, aminek parkoláskor különösen nagy hasznát vettük. Szintúgy a tolatókamerának, ami a multimédiarendszer 8 colos képernyőjén éjjel-nappal profin mutatja színesben az autó környezetét.
A kocsit olyan extrák teszik még szerethetőbbé, mint a szélvédőfűtés, a kormányfűtés, a visszapillantó fűtés, digitális klíma, az ülésfűtés, vagy az indukciós mobiltelefon töltő. Külön plusz pont jár még a speciális visszapillantó tükörnek is, amely éjszaka tompítja a hátunk mögött haladó autók fényszórójának fényét. Egyedül a táblafelismerő rendszerrel akadtak problémák. Lassan frissít, sokáig jelzi ki az előző táblát még akkor is, amikor már régóta egy másik van érvényben az adott útszakaszra.
Szerteágazó multimédia lehetőségek
A multimédia rendszerrel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a piacon jelenleg sok autóhoz kínálnak ilyen és ehhez hasonló fejlesztést, de a Corollának kiemelten jó a menüje és az abban nyújtott szolgáltatások. Egyrészt választható olyan nézet, amelyben egy dinamikus ábra a hajtáslánc folyamatos működését ábrázolja aszerint, hogy energiát használ, vagy éppen megtakarít a rendszer. Ráadásul a részletes vezetési információkat összesítő nézetből az adott út alatt visszatáplált energia mértékét is megtekintheti a sofőr. Elviekben a telefontükrözés is lehetséges, de ezt nem próbáltuk ki, így ezen a téren a Toyotára hagyatkozunk. A fedélzeti számítógép teljesen digitális és minden fontos információt megjelenít, többek között a hátralévő hatótávot.
Abszolút megéri az árát az új hibrid Toyota Corolla Hatchback
Mindent összevetve takarékosan, de közben nagyon agilisan vezethető ez az autó. Mindez nagyon vonzóvá teszi a városi használatra, hiszen dinamikusan tud alkalmazkodni a változó forgalmi viszonyokhoz. Nyomatékos motorja pedig autópályán is komoly tartalékokat képes megmozgatni, így garantáltan nem fogsz a szélső sávban araszolni vele. A Corolla igazi, sportos hibrid. Az emelkedőkön történő előzéseknél nem fog cserbenhagyni, mindig számíthatunk erős motorjára és kiváló menetstabilitására.
Az általunk kipróbált GR Sport hibrid Corolla Toyota Hatchback listaára 9,5 millió forintnál kezdődik. Ennyiért viszont a piac egyik legnépszerűbb hibridjét vihetjük haza, amelyben nem kell lemondanunk a sportos vezetésről, miközben a pénztárcánkra és a környezetre is vigyázhatunk.