Minden eddiginél határozottabb kiállást, fejlettebb online funkciókat és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál az új E-PACE. Kifinomultabb lett a belső tér, a háromhengeres benzinmotorra épülő, új fejlesztésű plug-in hybrid hajtáslánc pedig akár 55 km tisztán elektromos hatótávolságot kínál. Nézzük, mit tud még a Jaguar hibridje!
Átdolgozott megjelenés
Az áramlástanilag optimalizált lökhárító, a módosított alsó légbevezető nyílások és az ultramodern LED-es fényszórók az átrajzolt hűtőmaszkkal együtt határozott kiállást kölcsönöznek a modellnek. Az orrnál módosított alsó légbeömlőt találunk, amelyet karakteres, penge formájú idom díszít. A modern Noble Chrome kidolgozású hűtőmaszk új, rombusz mintázatú rácsozatát a Jaguar tradicionális logója ihlette. A kerékdobokon kialakított új légkivezető nyílásokat az ikonikus Leaper embléma díszíti. A karakteres dupla ‘J’ nappali világítással szerelt új, teljes LED-es fényszórók (opcióként pixel LED technológiával) fokozott felbontást és megnövelt fényerőt kínálnak.
Kifinomult belső teret kapott az új E-PACE
Az új belső tér központi eleme az integrált, 11.4 colos, HD érintőképernyő. A műszerfal közepén elhelyezett, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhető az új Pivi Pro szórakoztató rendszer. A vegyi úton edzett üvegből készült monitor két bevonatot kapott: az egyik a becsillogást akadályozza meg, míg a másik az ujjnyomokat tartja távol. A vezetőcentrikus belső térben könnyen hozzáférhető, megnövelt méretű tárolórekeszt találunk az új sebességválasztó kar előtt; ugyanitt kapott helyet a 15 W teljesítményű vezeték nélküli telefontöltő is. A műszeregység körüli, gyakran érintett felületeket puha tapintású anyagok borítják, míg a térdtámaszt speciális kialakítása teszi még kényelmesebbé és finomabbá.
Az új Drive Selector sebességválasztó kar – a számos igényes részlet egyike – az eddiginél szélesebb, alacsonyabb kialakítást kapott, felső részét „krikettlabda” öltések díszítik, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedő tapintási élményt segíti elő. Az I-PACE tisztán elektromos sport-szabadidőjármű dizájnja által ihletett, új kormánykeréken megvilágított, használton kívül rejtett kapcsolókat, valamint kormányra integrált fém váltókarokat találunk. A részletekbe menő figyelem kiváló példája a fejtámlákat díszítő, dombornyomott Jaguar Leaper figura, vagy a kárpitokra erősített, a márka múltja és hagyományai előtt tisztelgő ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címke.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Plug-in teljesítmény és menetdinamika
Az új E-PACE a Jaguar új fejlesztésű, prémium keresztmotoros architektúra (Premium Transverse Architecture) padlólemezét alkalmazza, amelyet már tervezése során eleve felkészítettek a legmodernebb villamosított hajtásláncok fogadására. Ezek közé tartozik az új háromhengeres P300e plug-in hybrid hajtáslánc, valamint az új generációs, négyhengeres dízelmotorok, illetve a legmodernebb Ingenium benzinmotorok, amelyeket mind mild hybrid technológiával (MHEV) vérteztek fel.
Az új P300e plug-in hybrid hajtáslánc a 200 lóerős, 1,5 literes háromhengeres Ingenium benzinmotort a hátsó kereket hajtó (Electric Rear Axle Drive, ERAD), 109 LE (80 kW) teljesítményű villanymotorral kombinálja. Ez a megoldás lenyűgöző menetteljesítményeket és kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményez. Az autó 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, CO2-kibocsátása akár 44g/km, átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 2,0 l/100 km) (WLTP TEH, vegyes üzem szerint). A kompakt ERAD villanymotort a padló alatt elhelyezett, 15 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja.
Még nyugisabb az autózás az új E-PACE utasterében
Az új PTA platform új motorrögzítési pontjai precízebb gázreakciókat eredményeznek. Az új architektúrában merevebbek az első felfüggesztés bekötései, ami a Jaguarokra jellemző dinamizmus megőrzése mellett kényelmesebb rugózást eredményez. Az új szerkezet jóvoltából az egész utastérben csökkentek a rezgések, így az utasok békés, nyugodt környezetben foglalhatnak helyet. Az utastéri zajszint is csökkent, ami fokozott kényelmet eredményez.
Az összkerékhajtáshoz kapcsolódva a háromhengeres motorok nyolc-, a négyhengeresek kilencfokozatú automata sebességváltót kapnak. Az összes E-PACE megkapta a Jaguar Drive Control rendszert: ez komfort, öko, eső/jég/hó (csak az elsőkerék-hajtású kiviteleken), valamint dinamikus üzemmódokat kínál, amelyeket a vezető az útviszonyok függvényében kézzel választhat ki.
Élvonalbeli kapcsolódási technológiák
A Pivi Pro szórakoztató rendszer legújabb változata egy 11.4 colos, ívelt üvegpanellel szerelt, új HD érintőképernyőn keresztül kezelhető. A rendszer a korábbi képernyőnél jobb leolvashatóságot, háromszor nagyobb fényerőt, valamint 48 százalékkal megnövelt felületet kínál. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka kettő vagy kevesebb kattintásból elérhető a nyitóképernyőről. A Pivi Pro saját áramforrással rendelkezik, így a navigációs rendszer azonnal használatra kész, amint a vezető helyet foglal a volán mögött.
Az utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: az alkalmazott Nanoe technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. A még kényelmesebb használat érdekében a második generációs Activity Key anélkül is lehetővé teszi az ajtózárak nyitását és zárását, valamint a motor indítását, hogy az indítókulcs az autóban lenne. A hordható eszköz immár karóraként is használható, egy feltöltéssel hét napon át üzemel. Az új E-PACE első ízben kapja meg a Jaguar ClearSight belső visszapillantó technológiáját, amelynek segítségével a vezető minden helyzetben akadálytalanul tekintheti át a mögöttes forgalmat.
Ebben a cikkben a szintén hibrid hajtáslánccal érkező vadonatúj F-PACE-ről gyűjtüttünk össze 10 fontos tudnivalót.