Az Audi RS-modellek 25 éves története során első ízben mutatnak be a vérbeli nagyteljesítményű sportautók génjeit hordozó, nagyméretű SUV-kupét. V8-as biturbo-benzinmotorjával az Audi RS Q8 az RS-modellcsalád legtekintélyesebb tagja. Tudj meg róla még többet 10 pontos összefoglalónkból!
1. 3,8 másodperc kell a százhoz
Turbófeltöltésű és közvetlen benzinbefecskendezésű aggregátjával az Audi Sport SUV-kupéja álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás és 13,7 másodperc alatt 200 kilométer/órás tempóra. Végsebességét pedig 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika.
2. Motorhang igény szerint
A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel igény szerint befolyásolhatja a motor hangját. A fekete végcsövekkel szerelt, extrafelszerelésként rendelhető RS sportkipufogó-rendszer pedig még sportosabb akusztikai élményről gondoskodik.
3. Forgatónyomaték-szabályzás kerekenként
Az új RS Q8 agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságait a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás tökéletesíti tovább. A quattro sport-differenciálmű pedig a dinamikus kanyarvételek során igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között – egyfajta aktív Torque Vectoring a vonóerőátadási képességek, a menetstabilitás és a menetdinamikai tulajdonságok szolgálatában.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
4. A gumiabroncs kizárólag az RS Q8 számára készült
Az új RS Q8 alapkivitelben 22 col peremátmérőjű, 10-küllős „Stern” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsákkal és 295/40 méretű gumiabroncsokkal készül – a legnagyobbak, amelyeket valaha gyárilag sorozatgyártású Audira szereltek. Kizárólag az RS Q8 számára extrafelszerelésként és különböző színekben 23 colos, 5 Y-küllős „Rotor” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsák is rendelhetők.
5. Nyolc menetprofil az eltérő karakterisztikákért
A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül igény szerint alakíthatja az RS Q8 alapvető karakterét, amihez nyolc menetprofil áll rendelkezésére. Ezek: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad és offroad, valamint az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok.
6. Az Audi RS Q8 normál-, metál- és gyöngyházfényezéssel érkezik
Az új Audi RS Q8 palettáján kilenc külső szín sorakozik, köztük egy normál- és nyolc metál, illetve gyöngyház-fényezéssel. A külső visszapillantó tükrök házai alapkivitelben alumínium felülettel készülnek, opcióként pedig a karosszéria színére vagy feketére fényeztethetők. A LED-technikájú fényszórók esetében kétféle kivitel közül is választhatunk.
7. Logika a belső térben
Az új RS Q8 utastere hangsúlyosan letisztult kialakítású, a fekete szövet tetőkárpit alatt minden kezelőelem logikusan viszonyul egymáshoz és jól harmonizál egymással.
A karcsú műszerfal és a hangsúlyosan vízszintes vonalvezetés tágas összhatást kelt. A cockpit központi eleme a felső MMI touch response érintőképernyő, kikapcsolt állapotban csaknem láthatatlanul simul a műszerfal nagyméretű fekete felületébe. A sportülések harmonikusan illeszkednek a nagyméretű SUV-kupé atletikus stílusába. Alapkivitelben fekete, kívánságra konyak vagy gránitszürke kárpittal készülnek.
A cikk a követező oldalon folytatódik.
8. Az új Audi RS Q8 számos menethelyzetben támogatja a vezetőt
A széleskörű kínálatban több mint harmincféle vezetői segédrendszer szerepel, köztük az adaptív menetasszisztenssel, a gazdaságosság-asszisztenssel, az útkereszteződés-asszisztenssel, a sávváltások során figyelmeztető rendszerrel, az útpadka-figyelmeztetéssel és a környezetmegfigyelő kamerákkal.
9. Ha felemelkedik a csomagtérajtó…
Az RS Q8 hátsó traktusa is bizonyítja zavartalan mindennapos használhatóságát. Háromrészes hátsó ülése már alapkivitelben hosszirányban állítható, a támláját lehajtva pedig akár 1755 literes raktér tárulhat fel az elektromos mozgatású csomagtérajtó mögött.
10. Hamarosan megérkezik
Az új Audi RS Q8 Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz. A magyar piacra az Audi RS Q8 már alapkivitelében a csúcsszínvonalú MMI Navigációs rendszer plusz infotainment-berendezéssel érkezik.
És ha már SUV-coupé: megszületett az Audi első kompakt crossover modellje is, az Audi Q3 Sportback. Nekünk pedig volt szerencsénk meglesni, hogyan is készül ez a modell az Audi gyárban.
Ha pedig érdekel, hogy a legmenőbb Audikra ki tervezi a felnit, akkor olvasd el interjúnkat Dániel Tünde autódizájnerrel.