hajapolas szarito
Elméletben fontos a haj, a gyakorlatban nem annyira; fotó: Pexels/Gratisography

Ha a külsőnkről van szó, nincs pardon, legalábbis erre enged következtetni egy friss felmérés, ami szerint a lakosság több mint 80 százaléka odafigyel a megjelenésére. Minden negyedik ember számára pedig a külső minden helyzetben fontos. Innentől kezdve nagyon meglepő, hogy bár a hajápolás elméletben szerves része a mindennapjainknak, a gyakorlat azt mutatja, alig pár percet foglalkozunk fejünk ékességével.

A nők fele nincs kibékülve a tükörképével

Talán soha nem volt akkora jelentősége az önbizalomnak, az önmegvalósításnak és magabiztosságnak, mint manapság. Nemcsak a lélek, hanem a külső is meghatározza azt, ki, mennyire él békében a világgal. Egy friss hazai felmérés szerint a magyar lakosság 80 százaléka odafigyel a megjelenésére, de csak minden negyedik embernek fontos ez minden helyzetben. Tíz emberből négy pedig egyáltalán nem elégedett a külsejével. A hölgyeknél ez az arány még magasabb: majdnem fele negatívan ítéli meg a külsejét.

hajapolas tukorkep
Kevesen tudnak őszintén a tükörbe mosolyogni; fotó: Pexels/bruce

A hajápolás mellett fontos smink és a bőr állapota is

A megkérdezettek egyetértettek abban, hogy a haj határozza meg leginkább a külső megjelenésünket. A kutatásban résztvevő 18-50 év közötti nők 50 százaléka, a férfiak 38 százaléka gondolja így. Ezen kívül a nőknél még a bőr állapota (31%), illetve a smink (10%) fért be a három legfontosabb közé, amely befolyásolja a külsőt. A férfiak az arcszőrzetet (28%) és a bőr állapotát (20%) említették meg. A ruházat, a testsúly, az összkép mindkét nemnél hátrébb végzett. A válaszadók 80 százaléka bevallotta, az önbizalma is nagyobb, ha rendben van a frizurája. Különösen a nők számára fontos, hogy milyen hosszú és típusú a haj: minél hosszabb és kevésbé egyenes, annál inkább csökken az elégedettség.

Hiába fontos a hajápolás, keveset bajlódunk vele

Mindezek ismeretében különösen meglepő, hogy hiába fontos a hajunk, naponta átlagosan hét percet – a férfiak átlag 3, a nők átlag 12 percet – bajlódunk vele.

hajapolas eszkozok
Minden harmadik ember meg van fésű nélkül; fotó: Pexels/Element5 Digital

A nők 33 százalékának, a férfiak 56 százalékának nincs sem fésűje, sem hajkeféje. Viszonylag ritkán járunk fodrászhoz, a nők többsége a beszárítást és a festést is maga végzi el otthon. A kutatás arra is rámutatott, hogy a lakosság harmada érdeklődik aziránt, milyen trendek hódítanak a frizurák és az arcszőrzet terén, ebben már a fodrászon kívül segítséget nyújtanak az internetes felületek, illetve a barátok. A hajformázó eszközeinket pedig nyaralásra, vagy hosszú hétvégére is magunkkal visszük.

És mi a helyzet az aktuális trendekkel?

Fontos kérdés, hogy melyik arcformához milyen fazon, illetve szín illik a legjobban. Sári Kata hairstylist, mesterfodrász szerint magasaknak nem szerencsés a rövid haj, mert az optikailag tovább nyújtja a testet. A telteknek a nagyon kerek frizurák nem előnyösek. Az alacsonyak esetében a nagy loknis, nagyon göndör, frufrus változatot célszerű elkerülni. „Az idén mindenféle természetes hatású hullám divat. Arra azonban mindig ügyelni kell, milyen minőségű hajformázó eszközt választunk, hogy használat közben is megmaradjon a haj rugalmassága, fénye és egészséges hatást keltsen. Ugyanakkor fontos, hogy tartós eredményt érjünk el. Ezt a hajformázó minősége és könnyen kezelhetősége mellett az ideális hőfok beállításával érhetjük el. A maximálisan beállítható legalacsonyabb hőmérsékleten érhetjük el a kívánt eredményt”- tette hozzá Sári Kata.

hajapolas osz
2019 a hullámokról szól; fotó: Pexels/iiii iiii

A szállásokon mostantól ingyenes a prémium hajformázó

Egy műszaki termékeket gyártó márka októbertől számos hazai szállásra, apartmanba helyez ki prémium hajformázó eszközöket, amelyeket az oda utazók ingyen használhatnak. A technikai kialakításnak köszönhetően az eszközök könnyen használhatók, és a kasmír keratin felület argán olajjal és ionizációval nem roncsolja a hajat, növeli a formázás hatékonyságát és fényesebbé teszi a hajtincseket.

Forrás: NRC „Nagy Magyar Hajteszt” kutatás a Rowenta megbízásából

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •