Berobbant hazánkba az online gyorskereskedelem. Reggel a kakaós csiga, este a hideg sör fogy legjobban, legalább is, ha azonnali házhoz szállításról van szó. Egyre többen kihasználjuk a gyors – akár 30 percen belüli – kiszállítás lehetőségeit akkor is, ha nem ételre, hanem élelmiszerre vagy háztartási cikkre van szükségünk. Online gyorskereskedelmi körképet készített az ország piacvezető házhozszállítója, amiből többek között kiderül, hogy volt, aki az elmúlt fél évben minden nap online végezte a bevásárlását.
Továbbra is kedvenc a hipermarket, de már dobogós az online bevásárlás
A kutatásból kiderült, hogy tízből heten legszívesebben hipermarketben vásárolnak, második helyen állnak a kisebb élelmiszerboltok, a harmadik kedvenc az online bevásárlás. Az online vásárlás szerelmesei azért választják szívesebben a vásárlásnak ezt a módját, mert így nem kell megküzdeniük a tömeggel, kényelmesen tudnak fizetni, és nagy a termékkínálat. Összességében elmondható, hogy az online bevásárlás egyre népszerűbb: 10 válaszadóból 9 már próbálta. A már említett előnyök mellett a járványügyi helyzettől függetlenül a két legfontosabb pozitívuma, hogy ez a szolgáltatás bármikor gyorsan elérhető, másrészt pedig az online rendeléssel megspórolható a cipekedés.
„Hiszünk abban, hogy a gyorskereskedelem a kiszállítás jövője. A NetPincér 5000 éttermi partnere mellett ma már több mint 300 partnerüzletünkből kérhetnek megrendelőink házhoz szállítást. Ez akár 30 percen belül lehetséges, legyen szó élelmiszerről, háztartási eszközökről, virágról, állateledelről vagy éppen táplálékkiegészítőről. A szolgáltatás pedig vidéken is egyre nagyobb léptekkel fejlődik” – mondta el Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója.
A gyorskereskedelem itthon is egyre népszerűbb, a NetPincér több mint másfél milliós megrendelői bázisa napról napra egyre szívesebben veszi igénybe az üzletek funkciót az oldalon.
Az online gyorskereskedelem lefedettsége még idén jelentősen bővülni fog, a részleteket a következő oldalon találod.
Leginkább este és hétvégén szeretünk rendelni
Jellemző egyébként, hogy a rendelések száma a hét második felében nő meg igazán. A napszakot tekintve általában az esti órák a legerősebbek, a kijárási korlátozások hónapjaiban pedig ez hatványozódott. Míg november előtt a megrendeléseknek körülbelül egyötöde érkezett este 8 és 11 között, addig november közepétől az összes megrendelés több mint egyharmada koncentrálódott erre az időintervallumra.
Decemberben robbant be Magyarországra a NetPincér market, a NetPincér saját csak online elérhető üzlethálózata. Itt akkor is elintézhetjük a bevásárlást, amikor a legtöbb üzlet zárva tart, például késő este, karácsonykor, húsvétkor, március 15-én, vagy akár szilveszterkor is.
A mindennapi rendelések terén a szénsavas üdítők viszik a prímet, mellyel csak a sörrendelések száma vetekedhet. Harmadik helyen áll a banán, negyedik az ásványvíz, ötödik a császárzsemle, a hatodik legnépszerűbb termék a tej. Napszakok alapján a reggel az örök klasszikus, a kakaós csiga a kedvenc, de jól fogy a sajtos stangli és a császárzsemle is. Ebédidőben meglepő módon a kóla- és banánrendelések ugranak meg, az esti lazításhoz pedig úgy tűnik, jól jön a sör.
Egyre nagyobb a gyorskereskedelem lefedettsége
A NetPincér market decemberben három budapesti központtal indult, azóta pedig folyamatosan növeli az elérhető termékek körét, illetve bővíti a kiszállítási területet. Most pedig új mérföldkőhöz érkezett az üzlethálózat: májusban elindult a negyedik, kőbányai központ. A következő hetekben várhatóan startol az óbudai és pesterzsébeti market is, a debreceni pedig a nyár folyamán indulhat.