Gyömbéres víz gyömbér
(Fotó: Kim Daniels/Unsplash)

A gyömbért nemcsak finom íze, hanem jótékony hatásai miatt is szeretjük. Azaz amellett, hogy remekül feldobja az ázsiai ételeket, a limonádét vagy épp a süteményeket, roppant egészséges is. A rekkenő hőségben viszont egyáltalán nem biztos, hogy van kedvünk teázni, vizet viszont jó, ha minél többet iszunk. Miért ne vihetnénk hát be a napi szükséges folyadékmennyiség egy részét friss gyömbéres víz formájában, amit akár ízlés szerint például mentával, citrommal vagy lime-mal ízesíthetünk.

Ne csak influenzaszezonban jön jól a gyömbér

A gyömbér gyulladáscsökkentő és görcsoldó hatása régóta köztudott. Használhatjuk általános fájdalomcsillapítóként, jó például ízületi gyulladásra, emellett pedig a menstruációs görcsöket is enyhíti. A gyömbéres víz bioboltokban, drogériákban beszerezhető gyömbérkapszulákkal is kiegészíthető.

Az émelygés, hányinger egyik legjobb ellenszere. Várandósság alatt is fogyasztható, illetve ha nem lép kölcsönhatásba az egyébként szedett gyógyszerekkel (mindenképpen kérdezzük meg kezelőorvosunkat), gyógyszerek okozta hányinger esetén is bevethető. Segíti az emésztést, ezért még akkor is jó szolgálatot tehet, ha túlzásba vittük az esti vacsorát.

gyömbér

Gyulladáscsökkentő, méregtelenítő, görcsoldó

Különösebb panaszok hiányában is érdemes rendszeresen elkortyolgatni néhány pohárnyi gyömbéres vizet. Gyulladáscsökkentő tulajdonságának köszönhetően ugyanis segíti számos krónikus betegség kialakulási kockázatát mérsékelni. Jótékonyan szabályozza a vércukorszintet, sőt már folynak kutatások a 2-es típusú cukorbetegség kialakulása és a gyömbérfogyasztás közötti összefüggésről.

Mivel méregtelenítő hatású, fogyókúrázók, diétázók is segítségül hívhatják. Segít „kipucolni” a bélrendszert, ráadásul a gyömbéres víz telít, így a kellemeset összeköthetjük a hasznossal: igyunk belőle étkezés előtt, így kevesebb étellel is beérjük majd. Hasonlóan jótékony hatása lehet, ha a naponta rögtön egy pohár vízzel, akár gyömbéres vízzel és egy banán elfogyasztásával kezdjük.

Forrás: Tips and Tricks/Ízes Élet