„Körülvesz bennünket a papír, de észre sem vesszük. Nem feltűnő, de számomra különlegesen kedves, mert fantasztikus formákat lehet belőle létrehozni. Nem lehet vele kapkodni: alkalmazkodni kell ahhoz, ahogy viselkedik.” – mesél a papírral ápolt kapcsolatáról a művész, aki idén nyáron különleges felkérést kapott. „Olykor előfordulnak olyan munkák, amelyekről már az elején érzem, hogy nagyon izgalmas lesz. Ez történt idén tavasszal is, amikor a Lexus megkeresett, hogy építsem meg a vadonatúj Lexus UX 300e papírmakettjét.”
Az origami művészete nagyfokú szaktudást és rendkívüli pontosságot igényel – pontosan úgy, mint az autógyártás. Nem véletlen, hogy a Lexus több évtizedes tapasztalattal bíró, emberfeletti pontossággal dolgozó kézműves szakemberei: a takumi mesterek rendszeres papírhajtogatással tartják formában kezüket és szellemüket. Egy dolog azonban acélból autót építeni, és egészen más papírból létrehozni ugyanazokat az idomokat.
A következő oldalon kiderül, mekkora kihívás volt elkészíteni origami technikával a Lexus UX 300e modellt és miért nem került bele a belső végül.
Elsőre könnyebbnek tűnt, de végül elkészült a papír Lexus UX 300e
„Amikor hozzáláttam a munkához, bevallom, pánikba estem. Ekkor jöttem ugyanis rá, hogy milyen bonyolult ívek, domborulatok rajzolják ki a karosszéria egyes elemeit.” – árulta el Kyla McCallum. Hozzátette, hogy csupán a tervezés egy hónapot vett igénybe, a gyártás pedig egy negyed éven át tartott. A karosszéria összeállítása után vette kezdetét az igazán precíz munka: a fényszórók, az ablakok, a díszítőelemek elhelyezése. Összesen mintegy száz darabból áll a papír Lexus. Az elemek nagy részét klasszikus origami (hajtogatás) és kirigami (vágás és hajtogatás) technikákkal hozta létre. Ez is érdekelhet: Ez az elektromos lakókocsi 3000 kilométert is megtesz egyetlen töltés nélkül
Különösen nagy élvezettel készítette az üléseket, amelyeknél még a kárpit perforálására is ügyelt. A belső tér egyébként is speciális kihívást jelentett, hiszen ilyen részletességgel (az indítógombot, sőt, a váltókart díszítő öltéseket is kidolgozta) fizikai képtelenség volt azt elhelyezni a maketten belül. Arról nem is szólva, hogy a papírlemezek alatt egy rádió-távirányítású modell rejtőzött – így tudott aztán az elkészült autó végiggurulni azon a papírvároson, amit szintén Kyla McCallum épített. Az utastér így végül különálló alkotásként született meg, aminek köszönhetően a legapróbb részletei is pontosan megfigyelhetők.
Ezeket a cikkeket is ajánljuk: