grandhotel-praha
A Grandhotel Praha Tátralomnicon

Olyan, mint egy kastély a Magas-Tátrában található, tornyokkal díszített négycsillagos Grandhotel Praha. A több mint százéves épület azonban egyáltalán nem tűnik ósdinak, mivel a korhű elemeket egész jól beillesztették a mai, modern dizájnba. Ráadásul remek külső és belső wellness részlege van, medencékkel, szaunával, pezsgőfürdővel.

A szálloda 1906-ban nyílt meg Palota Hotel néven, majd 1919-ben kapta a mai Grandhotel Praha nevet. A 20. században Tátralomnic (Tatranská Lomnica) a pihenésre, rekreációra vágyó arisztokraták kedvelt üdülőhelye volt, Erre a célra pedig remekül megfelelt ez a hotel.

Hatalmas csillárok lógnak le a plafonról

Csillárok, zongora, korhű bútorok

A szállodában 125 szoba található, vannak köztük egy légterű kétszemélyesek, és kétszobás 2-4 fős lakosztályok is. A kétemeletes épületben gyönyörű lépcsőházak kötik össze az emeleteket, hatalmas belső terek teszik szellőssé az elrendezést. A lépcsőházakban korhű csillárok lógnak a plafonról, a földszinten felállított zongorán olykor még zongorázik is valaki. Az étterem is nagyon szép: üvegcsillárok, a nagy ablakokon vastag, földig érő sötétítők, korhű bútorok. Ám a reggelivel nem igazán voltunk elégedettek, egy négycsillagos hotelhez képest szerintem szűk volt a választék, és ha egy kicsit később mentünk le reggelizni, már nem nagyon töltötték fel az üres tálakat, tálcákat.

Medence kilátással

A reggelivel szemben azonban a wellness részleg levett minket a lábunkról. Különösen a külső rész jött be nekünk: meleg vizes, itt-ott néha bugyborékoló medence csodás kilátással a hegyekre, pezsgőmedence, és finn szauna. Medence egyébként bent is található, illetve szaunák, de ezeket most nem próbáltuk ki. Mivel szép volt az idő, inkább kint élvezkedtünk.

A medencéből a hegyekre láthatunk

Mit lehet csinálni a hotelen kívül?

Tátralomnic egyébként egy nagyon kis hangulatos hegyi település, parkkal, kisebb-nagyobb szállodákkal, éttermekkel. Amikor ott jártunk, éppen egy fesztivált tartottak a parkban, ahol a helyi jellegzetes italt, a Tatrateát is megkóstoltuk.

Aki pedig egy kicsit kimozdulna a hotelből, annak ajánljuk a Tátralomnic sírégiót (nyáron kirándulni lehet itt), a nyári bobpályát Tátralomnicon, a Csorba-tavat (Štrbské pleso), és az 1751 méteren fekvő Kőpataki-tavat (Skalnaté pleso), amit libegővel tudunk megközelíteni.

Tó, park és emberek
A Kőpataki-tóhoz induló felvonó lábánál már tavasz van áprilisban
Havas hegyek
Ám amint felérünk, ott még tél fogad bennünket
Fiúk a hegyen
Üdv 1751 méter magasságból!