2. Hyundai Prophecy Concept: a Genfi Autókiállítás jövőbe mutató tanulmányautója

A Hyundai egy letisztult, elektromos koncepcióautóval készült a Genfi Autókiállítás megnyitójára, a tanulmányautó előrevetíti a márka új formavilágát. A koreai gyártó célkitűzése – a távol-keleti kultúrák szellemiségéhez hasonlóan – hogy emocionális hidat képezzenek az autók és azok tulajdonosai között. Jövőképüket Optimista Futurizmusnak nevezték el, ahol az emberek és járművek egymással harmóniában léteznek.

A Hyundai tanulmányautó arányai és formái szinte a végletekig letisztultak. Első ránézésre talán a Porsche 911–es kiegyensúlyozott vonalvezetése ugrik be róla. A középen nyíló páros ajtók és a bőséges belső tér kialakítása jellegzetes elemei egy modern koncepcióautónak, ami rögtön egyértelművé teszi, hogy ez a modell a látszat ellenére nem egy kétajtós kupé.  Ez a koncepcióautó elvileg az önvezetésre is képes, nem is találunk benne a szó megszokott értelmében hagyományos kormánykereket, csak két joystick szerű vezérlő kart.

A Hyundai ezzel a próféciájával lerakta egy teljesen újjáértelmezett, jövőbeli, elektromos jármű kategóriájának az alapkövét.

3. Bugatti Chiron Pur Sport: a pillekönnyű sportautó

A Bugatti Chiron sorozat legújabb darabja 1479 lóerős, és 50 kilogrammal lett könnyebb, mint az elődje. A megújult kiadásnál a hangsúlyt a vezetési élményre helyezték a tervezők, és minden változtatás ezt az élményt hivatott szolgálni. A könnyű súly ellenére javítottak az autó leszorító erején, valamint az alváz és a felfüggesztések rugalmasságán is.

Az autó külsejében is vadabb lett. A Bugatti védjegyeként ismert patkó alakú hűtőrács alatt kiszélesített karbonszálas anyagból készült légbeömlők teszik még sportosabbá az elejét, aminek tovább fokozták a légellenállását. Az autó feneke egy két méter széles, szexi spoilert visel, ami az extra leszorító erőért felelős, hogy a pillekönnyű szörnyeteg ne repüljön le az útról, amikor eléri a 300 km/órás végsebességét.

Az újítások közé tartoznak a kocsi aerodinamikáját javító és a fékeket külön hűtő, magnéziumból készült extrakönnyű kerekek. Ezzel 16 kilogrammot spóroltak meg a tervezők, akárcsak a 3D nyomtató technológiával gyártott pehelysúlyú titánium kipufogókkal. A limitált szériából mindössze 16 darab készül majd az év második felében, amiket egyenként 3,2 millió euróért lehet megvásárolni.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3