Kezdőlap Autók Autóvilág Érkezik az új Ford Focus, lesz miért szeretni

Érkezik az új Ford Focus, lesz miért szeretni

Fotó: Ford

Bemutatkozott az új Ford Focus, külsőre határozottan magabiztosabb és merészebb lett. Belül pedig számos újítást, extra biztonsági megoldást és a kombi változatban újragondolt csomagtartót találunk. Mindezt pedig akár elektromos változatban is hazavihetjük. Mutatjuk, milyen lett! Ezt se hagyd ki: Ford Mustang Mach-E: felvillanyozott minket a 346 lóerős elektromos sportautó

A Titanium, ST-Line és Active modellváltozatok mindegyike egyedi stíluselemeket kapott, amelyek kihangsúlyozzák egyéniségüket. Így minden eddiginél látványosabban megkülönböztethetők egymástól. A külön rendelhető X csomag még gazdagabb felszereltséget, a kibővített Vignale csomag pedig már-már luxust és exkluzív formai megoldásokat kínál. Tipp: Ezek az elmúlt 60 év legdögösebb Ford Mustang modelljei

Dögös megjelenésével csábítana az új Ford Focus

A gépháztető átrajzolásával magasabb lett az autó orr-része, amitől markánsabbá vált a Focus megjelenése, a Ford ‘kék ovál’ emblémája pedig a motorháztető pereméről átkerült a nagyobb méretű hűtőrács közepére. Mindegyik Focus-változaton alapfelszerelés az új LED fényszóró; az integrált ködfényszóró nemcsak letisztultabbá varázsolja az autó elölnézetét, hanem különleges és céltudatos fény-dizájnnal ruházza fel a modellt.

Az Active kivitelt az SUV-modellek dizájnja ihlette (Fotó: Ford)

Az ötajtós és kombi kivitelek sötétített hátsó lámpateste prémium hatást kelt, a magasabb felszereltségű változatok LED hátsó világítását pedig sötétebb középső rész és izgalmas fénymintázat teszi látványossá. Tipp: 45 éve kötelező a biztonsági öv, mégsem egyértelmű a használata

A következő oldalon mutatjuk milyen belülről az új Ford Focus. 

Megnövelt érintőképernyő, új biztonsági asszisztensek

Az új Focusban megjelenik a Ford új generációs SYNC rendszere, ami így minden eddiginél több vásárló számára biztosítja a felhőalapú navigáció és a természetes beszédet felismerő hangvezérlés praktikumát és kényelmét. A SYNC 4-hez egy vadonatúj, 13,2 colos (vagyis a szegmensben legnagyobbnak számító) központi érintőképernyő tartozik. A technológiát a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítés egészíti ki, amivel az autó rendszerei az idők során folyamatosan fejleszthetők.

A Focusban olyan modern vezetéssegítő technológiák is bemutatkoznak, mint a Holttér Asszisztens, amely folyamatosan figyeli az autó holtterébe hátulról belépő járműveket, és ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt, ha a sávváltási manőver ütközéssel fenyeget. Ezt is ajánljuk: Az új Ford Puma egy szerethető kompakt SUV, tele extrákkal – Kipróbáltuk!

Ford a legmodernebb kényelmi és vezetéssegítő technológiáit alkalmazta az új Focusban (Fotó: Ford)

A sokoldalú hajtáslánc-kínálatban elektromos opciók is szerepelnek. Az új Focusban most először választható automata sebességváltó az üzemanyag-takarékos, 155 lóerős, 48 voltos EcoBoost Hybrid mild hibrid hajtáslánchoz. A hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Powershift automatával kevésbé fárasztó a vezetés (különösen a nagyvárosokban és az araszoló forgalomban), miközben a hibrid hajtás elektromos teljesítmény-rásegítése biztosítja a Focus közmondásosan élvezetes vezethetőségét.

Praktikus újítás az új Ford Focus kombi kivitelben

A Ford a kombiváltozat 1653 literes csomagterét is tökéletesítette, hogy még praktikusabb legyen: a mérnökök a vásárlók visszajelzései alapján kialakítottak egy új ‘nedves zónát’, könnyen tisztítható szőnyeget és oldalsó kárpitokat alkalmaztak, valamint egy függőleges elválasztót terveztek, hogy a csomagok elrendezése egyszerűbb és hatékonyabb legyen.

Az új Ford Focus kombiváltozatában osztható a csomagtér és a nedves zóna is szuper ötlet (Fotó: Ford)

Kattints a következő oldalra, ahol egy különleges fényezésű ST modellváltozatot is mutatunk.

Az ST változat is érkezik

A Ford a vadonatúj Focus ST modellt is bemutatta, amit a Ford Performance fejlesztett. A nagy teljesítményű EcoBoost benzinmotorral hajtott, ötajtós és kombi karosszériával gyártott autó új, sportos külső stílusjegyeket és könnyűfém keréktárcsákat, illetve szembeötlő Mean Green fényezést, belül pedig saját tervezésű Performance Üléseket kínál.

Őrülten jól áll ez a Mean Green fényezés a Ford Focus ST-nek (Fotó: Ford)

“A Ford Focus sikertörténete már több mint 20 éve tart, és az autó vonzerejét mindig is az attraktív dizájn és az első osztályú menetdinamika utánozhatatlan párosítása adta” – vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó részlegének vezérigazgatója.

Ezeket a cikkeket is ajánljuk: