mitol vagyunk boldogok
A magyarok több mint fele boldognak tartja magát; fotó: Pexels/Just Name

A járványügyi helyzet bizonytalanságai és a közösségi távolságtartás alatt sokan elkezdték átgondolni és újraértékelni, hogy mi fontos számukra és mi teszi őket boldoggá. Az Algida boldogságkutatása ezeket a szempontokat vizsgálta most meg 12 országban. Az eredmények alapján a vagyoni helyzetnél és státusznál sokkal fontosabbá váltak a kapcsolatok, amelyek ebben a speciális időszakban is képesek erősödni. Íme a boldogságkutatás legérdekesebb eredményei.

1. Megváltozott a boldogságról alkotott képünk

A pandémia sok minden más mellett az emberek boldogsággal kapcsolatos gondolkodásmódját is befolyásolta. A kitöltők 65 százalékának megváltozott a járványügyi helyzetből adódóan a boldogságról alkotott képe – legyen szó arról, hogy új kapcsolatokat alakítottak ki a szomszédokkal vagy ismét elkezdtek beszélgetni a régi barátokkal. Leginkább a fiatalabb korcsoportoknál (25-34 évesek) volt ez megfigyelhető: 70 százalékuknál változott meg ez a perspektíva.

Kíváncsi vagy, hogy az egy évvel ezelőtti állapothoz képest hogyan változott a boldogsághoz való hozzáállásunk? Akkor kattints ide: Kiderült, hogy mitől vagyunk mi, magyarok boldogok igazán

2. Többet ér a boldogság járvány idején

pénz boldogság
A pénz nem boldogít (Fotó: jcomp/Freepik)

A boldogságkutatás a résztvevőinek 78 százaléka úgy gondolta, hogy a boldogság és a jólét fontosabb a pénznél. A modern társadalom gazdasági fókusza miatt sokszor túl nagy jelentősége van az anyagiaknak – ami természetesen számít, de ha az alapvető szükségletek kielégülnek, a boldogság lesz a prioritás. Ezt mutatja az is, hogy például a 2020-as World Happiness Report eredményei szerint a legnagyobb gazdasággal rendelkező országok nincsenek a tíz legboldogabb nemzet között.

Tudtad, hogy van olyan múzeum is, ahol minden a boldogságról szól?: Megnyílt a The Happiness Museum, ahol minden a boldogságról szól

A következő oldalon a boldogságkutatás további eredményeit is elolvashatod.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2