Az BMW M135i xDrive öröksége
Típus-specifikus hangolású BMW M kerékfelfüggesztésével (amely 10 milliméterrel alacsonyabb hasmagasságot kínál), teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálművével és minden korábbinál közvetlenebbre hangolt kormányművével az elsőkerék-meghajtású kompakt sportoló maximálisan a vezetés élményére összpontosít.
Az új BMW 128ti megörökli a BMW M135i xDrive rendkívül feszes stabilizátorait és stabilizátor-rögzítési megoldásait. A mérnökök pedig a modell spirálrugóinak és lengéscsillapítóinak keménységét is eszerint, illetve a letaglózó menetdinamika szempontjai szerint állítják be. Az elsőkerék-meghajtású BMW 128ti ráadásul mintegy 80 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, mint az összkerékhajtású csúcsmodell.
Az új BMW 128ti meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor gondoskodik. Ez a BMW M135i xDrive csúcsmodellt hajtó erőforrás, a BMW Group által sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb négyhengeres motor közvetlen leszármazottja. A motor 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményét már alapfelszereltségként egy nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó továbbítja az első kerekek felé.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Az új BMW 128ti egyedi stílusjegyei
Akárcsak a BMW M135i xDrive esetében, az alapfelszereltségként kínált, vörös féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer kimagasló fékezési tulajdonságokkal bír. A 18” méretű, Y küllődizájnú, 553M kódjelű, kéttónusú könnyűfém keréktárcsák az új BMW 128ti exkluzivitásai, amelyekre a bajor prémiumgyártó ügyfelei extra költségek nélkül rendelhetik meg a sportosabb (Michelin Pilot Sport 4) gumiabroncsokat is.
Az új BMW 128ti összetéveszthetetlen megjelenéséről a karosszérián és az utastérben is egyedi stílusjegyek gondoskodnak. Az újdonság az M Sport felszereltségi szintre építkezik, típus-specifikus anyaghasználatú és felületkezelésű kiegészítőkkel, a hátsó kerékjárati ívek előtt vörös „ti” típusjelzéssel. A Melbourne Red és a Misano Blue metál karosszériafényezési árnyalatok esetén a karosszéria-kiegészítők és a „ti” típusjelzés fekete színben ragyog.
Vörös kiegészítők
Az utastér sportosságát ugyancsak vörös kiegészítők fokozzák: az alapfelszereltségként kínált sportülések háttámláin, a középső könyöktámaszba hímzett „ti” típusjelzéssel, valamint a többi könyöktámasz, az ajtókárpitok és a műszerfal kontraszt-varrásaival. A BMW M sportkormány karimáját és közepét ugyancsak vörös varrás díszíti.
Az új BMW 128ti új fejezetet nyit a bajor prémiumgyártó történetében: a „Turismo Internazionale” rövidítéseként használt „TI” (vagy a későbbiekben „ti”) típusjelzés az 1960-as évektől kezdve a BMW kifejezetten sportos modelljeit jelölte – az ikonikus BMW 1800 TI és a BMW 2002 TI modellektől kezdve, a késő ’90-es években bemutatott BMW 323ti Compact és BMW 325ti Compact modellekig.