CUPRA-Formentor-VZ5
(Fotó: Seat)

A CUPRA Formentor VZ5 kormánya mögé ült Jordi Gené autóversenyző, hogy megnézze, mit nyújt a márka legerősebb modellje. Lehet egy autó egyszerre tökéletesen alkalmas a kényelmes közlekedésre, a versenypályán 0-ról -100 km/órára 4,2 másodperc alatti gyorsulásra,  és egy 70%-os sáros emelkedő megmászására? Ezekre a kérdésekre keresete a válaszokat Jordi Gené. Ezt se hagyd ki: A Liu fivérek szívét a Cupra Formentor, a nők és a divat is elrabolta

A CUPRA Formentor VZ5 öt vezetési módban mindenféle terepen izgalmas vezetési élményt ad. Jordi Gené autóversenyzőt Christoph Vierling, a SEAT S.A. műszaki központjának járműfejlesztésért felelős vezetője instruálta.

“Használd az indulást segítő Launch Controlt, amennyiben igazán gyorsan akarsz elindulni. Indítsd be a motort, válaszd ki a CUPRA üzemmódot, és állítsd az ESC-t Sport üzemmódba. Nyomd le a féket, majd adj gázt, és várd meg, amíg a fordulatszám eléri a 4.000-et, és engedd fel a féket” – tanácsolta Christoph. A tanácsát betartva az autó mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra. “Elképesztő gyorsulás! Olyan látványos a rajt, mintha  valójában versenyen lennénk” – mondta Jordi.

A Comfort-tól a CUPRA üzemmódig

“Minden egyes vezetési módnak megvan a saját  karaktere” – mondja Christoph. “A Comfort üzemmódban nagyon egyenletes és sima  a vezetés, ami inkább autópályára való. A dinamikus futómű szabályozásnak (DCC) köszönhetően érzem, hogy az autó megbízhatóan viselkedik, és jól reagál a kormánykerék elfordítására” – mondja Jordi. A sportosságot tovább fokozza a Sport üzemmód. “Most sokkal jobban reagál az autó a gázpedálra, és a lassulás szabályozása is jól érezhető” – teszi hozzá Christoph. A CUPRA módra való átkapcsolás még inkább fokozza ezt az érzést. “Azonnal érzed, hogy a gázreakció feszesebb, és a kanyarodás is sokkal pontosabb” – magyarázza a CUPRA vezetője. Ez is érdekelhet: 6 dolog, amit meg kell tenned az autóddal, mielőtt beköszönt a tél

Kattints és mutatjuk, mit tud a CUPRA Formentor VZ5 a legsportosabb, csak versenypályára engedélyezett üzemmódban!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2