A villanyautók inváziója közepette az Audi gondolt egyet, és a legerősebb V6-os és V8-as RS sportmodellekből álló ménessel szeltük át a Dunántúlt egy kétnapos tesztvezetésen. Az élmény maradandó lett és egyben magyarázatra is szorul: miért épp most került a fókuszba az S és RS modellpaletta?
Az Audi RS modelljei iránt váratlanul megugrott a kereslet
Az S és RS modellek a négykarikás német márka életében a sportmodellek jelzését takarják, azaz a prémiumkategóriás csúcsmodelleket. Az első példány 1994-ben jelent meg egy RS2 Avant modell képében, amelyet az Audi még a Porsche közreműködésével fejlesztett. Ez esetben már az első fecske is nyarat csinált, hisz szépen sorban jöttek az újabb – ekkor már saját fejlesztésű – RS modellek. Az utóbbi pár évben az Audi szinte minden modelljének kihozta az S vagy a RS változatát, így szépen kibővült a választható modellek skálája. Az S és RS sportmodellek népszerűsége hirtelen megugrott, olyannyira, hogy ezen még maga az Audi is meglepődött – meséli a márkaigazgató a megnyitón. Az eladások az elmúlt másfél év alatt – minden különösebb marketing nélkül – megsokszorozódtak. Az évi eladás 2019-ben még a 20 db-ot sem érte el, ez a szám 2020-ban már 146 volt, idén pedig már most 100 db-nál járnak, pedig még csak júliust írunk.
Indul az Audi RS és S roadshow, bárki kipróbálhatja a fenevadakat
Az Audi tehát úgy gondolta, akkor jöjjön, aminek jönnie kell: összeállított egy RS roadshow-t a legbitangabb autókkal, hogy kiszolgálja a vásárlói kör érdeklődését. Az egy hónapig tartó országos roadshow nyitányaként a sajtó is kipróbálhatta a csúcsteljesítményű benzines és dízel elitosztagot. A Driving Experience rendezvényre 15 db S, illetve RS csúcsmodellt sorakoztatott fel számunkra a vendéglátó. Még végignézni a flottán is hátborzongatóan jó érzés volt, nemhogy vezetni őket! Újságíró kollégáim extázisban vetélkedtek a legizmosabb példányokért, érthető módon. De nem kellett senkinek sem aggódnia, a kétnapos rendezvényen annyi helycserés támadásra volt mód, hogy mindenkinek jutott mindenből egy kis ízelítő. Ez is érdekelhet: Az Audinál profi szaglócsapat felel azért a bizonyos új autó illatért
A felsorakoztatott 400-600 lóerős RS modellek között bőséggel akadt minden: izmos SUV, sportos SUV-Coupé, dögös kabriók és kupék, illetve elegáns Avant (kombi) kivitel is. Persze az elektromos Gran Turismo is felbukkant sokak örömére, ami ugyan kakukktojás volt a belsőégésű fenevadak közt. 475 lóerejével ugyanis az e-tron GT-nek is ott volt a helye a legerősebb Audik közt, így a modellválasztékra igazán nem lehetett panasz.
Audi S és RS: az utolsó mohikánok lennének?
Beülni egy 600 lovas, karcos hangú, erőtől duzzadó fenevadba már önmagában is izgalom. De a tudat, hogy ezt már nem sokáig tehetjük meg, hisz nyakunkon a környezettudatos zero emission küldetés, ami bizonyos szempontból lezár egy korszakot, még felemelőbbé teszi a pillanatot. Nyilván ugyanerre a gondolatra jutott az a sok, szinte a semmiből előkerülő Audi RS vásárló is, aki nem sajnált a zsebébe nyúlni az 50 millió forint körüli vételár miatt, még most, amíg lehet, és megvette az utolsó sokhengeres mohikánját. Az erő és a prémium találkozása minden S és RS modellben körbeölel, legyen az akár egy robosztus RSQ8 SUV vagy a finomabb, lágyabb S5 Cabriolet. A Quattro összkerékhajtás, a Tiptronic nyolcfokozatú automata váltó, a vezetői asszisztenciák széles skálája, a sportülések magától értetődőek az Audi S és RS modelljeiben, így a csodás tájakon tökéletesen kimaxolhattuk a vezetés örömét.
Lapozz, és ismerd meg jobban a mi kedvenc modellünket.
A kevesebb néha több: Audi S5 Cabriolet
Számomra az RS és S modellek legkedvesebb darabja a már említett 3,0 literes, TFSI motoros S5 Cabriolet lett. Erre mondják, hogy szerelem első látásra. A 354 lóerős, 500 Nm nyomatékos, V6-os, Quattro összkerekes kabrió a flotta legkevésbé harapós példánya volt, de nálam mégis ő lett a favorit. A Gleccserfehér metálfényezés a piros váaszontetővel különösen finom és elegáns volt, mondhatnám, csajos, emiatt a férfi kollégák csak késve fedezték fel a benne rejlő potenciált, hisz eltörpült a 600 lóerős SUV-Coupék közt, de a második nap végén már mindenki az S5 kabrióval szeretett volna hazavágtatni a naplementében. A 3 literes benzinmotor rekedtes, morcos hangja, az S-specifikus elemek, melyek közül sok az alapkivitel része, mind tökéletesen tükrözi a ránk váró vezetési élményt. A krómozott dupla kipufogók, az ezüstszínű díszléccel szegélyezett S-diffúzor, a méhsejtmintázatú, matt titánfekete hűtőrács, a keretbe foglalt, széles légbeömlő nyílások, a kényelmes sportülések, a vezetői asszisztenciák széles tárháza olyan élményt nyújt, amely a dinamizmus és a biztonságérzet tökéletes ötvözetét adja.
Az egyedülálló rendezvényről, szavak helyett, most meséljenek inkább a képek. Nézd meg a színes összeállításunkat!
Ez is érdekelhet: