Házi Karantén Rendszer
(fotó: pixabay)

Már egy éve van segítségünkre a Házi Karantén Rendszer. A hazai fejlesztésű alkalmazás lehetővé tette, hogy a magánélet megzavarása nélkül tudassuk, hogy betartjuk a hatósági karantén kitételeit.

Egy év a változás kereszttüzében

Lassan már sajnos semmilyen reakciót nem vált ki belőlünk a társasház bejáratánál, az utcánkban villogó mentő- és rendőrautó, vagy a szomszéd ajtaján díszelgő piros cetli. Az elmúlt egy év a koronavírus járványról szólt, ahol egy olyan helyzetben találta magát az emberiség, amire sosem számított. A számtalan világjárványról szóló film megnézése után sem gondoltuk, hogy amit látunk, az a mi valóságunk is lehet. A 21. századi modern technológia a járvány időszaka alatt még inkább a mindennapjaink részévé vált: a gyerekek digitális oktatáson, a szülők Teams, Zoom és Skype értekezleteken, míg a nagyszülők online kártyapartikon és szülinapokon vettek részt. De nem volt ez másként a házi karanténba rendeltek számára sem. A rendőrség munkatársai pedig nemcsak személyesen, hanem a Házi Karantén Rendszer (HKR) applikáció segítségével is ellenőrizték a karantén szabályok betartását.

 

Házi Karantén Rendszer
(forrás: Asura Technologies)

Az Asura Technologies Zrt. csapata a COVID-19 első, tavaszi hulláma idején másfél hét alatt álmodta meg és mindössze négy és fél hét alatt fejlesztette le az alkalmazásét. Az applikáció a felhasználóról készült kép, és a tartózkodási hely GPS adatainak alapján automatikusan hitelesíti, hogy a karanténkötelezettséget betartják-e. Az alkalmazást a Google Play Áruházban 2658 felhasználó, míg az App Store-ban 585 értékelte eddig. Mind a két platformon az egyetlen 4 * feletti karantén applikáció a Házi Karantén Rendszer. A szintén hasonló lengyel applikációról – Kwaratanna Domowa – 18 014 androidos felhasználó írta meg a tapasztalatait, ám ez mindösszesen 1,5 * -ot kapott. Az elmúlt egy évben Gelencsér Timi, Vadon Jani, Gáspár Laci, valamint több riporter és újságíró is megosztotta, vagy éppen megírta tapasztalatát az applikációról. Az erről készült videót itt nézheted meg:

 

Tökéletesen megalkotott hitelesítés

A távellenőrzési felhívás a magánélet szükségtelen megzavarása nélkül, reggel 9 és este 10 óra között érkezhet és maximum 15 perc áll a rendelkezésünkre, hogy sikeresen elvégezzük. A személyes ellenőrzés a rendőrség munkatársai által abban az esetben történik, ha valakinél nem adottak a technikai feltételek, vagy felmerül a házi karantén be nem tartásának gyanúja. Amint lejár a hatósági házi karantén ideje, az alkalmazás törölhető, és az adatokat 60 nap elteltével a hatóság is eltávolítja. Ha újfent karanténba kerülünk, akkor ismételt regisztrációra van szükség. Fontos kiemelni, hogy az egy háztartásban élőknek külön kell regisztrálniuk. Minden regisztráltnak saját telefonszámot, és e-mail címet kell megadni. Külföldi állampolgároknak nem érhető el a szolgáltatás. Az eddigi adatok alapján a legtöbben Győr-Moson-Sopron, Nógrád, Csongrád-Csanád és Bács-Kiskun megyében használták az alkalmazást.

Házi Karantén Rendszer

Az applikációban található egészségügyi kérdőív (amit az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe küld) kitöltőinek adatait bármikor ellenőrizheti a háziorvosa. A kitöltés nem kötelező, de mindenképpen ajánlott. Az adatokat anonimizálva és aggregálva, a HKR képes rövid távú előrejelzést adni, ami alapján az egészségügyi ellátórendszer jobban felkészülhet az esetlegesen várható nagyobb terhelésre.

 

Bárhol, bármikor felismer

Szerintem jól működik az app. Igaz többször gyűrött fejjel vagy ébredés után jelentkeztem be, de a szelfijeimen felismert az arcfelismerő szoftver – emlékezett vissza Bianka, HKR felhasználó. Hozzátette: megjegyzem mindig emberi időben jött az üzenet. Az első napokban kétszer ellenőriztek, aztán tekintettel eminens viselkedésemre, napjában csupán egyszer.

Az esetlegesen felmerülő problémák esetén a hazikaranten.hu-n mindennap reggel 8 és este 8 óra között elérhető chat felületen másodperceken belül válaszolnak az ügyintézők.

Ennek valóságát Katalin is megerősítette, aki szintén Házi Karantén Rendszer felhasználó volt: Szuper gyorsan reagált az ügyintéző és nagyon segítőkész, hozzáértő volt. Bárcsak mindenhol ilyen ügyintézők lennének. A jelenlegi helyzetben nagy segítség, hogy valakivel tudtam beszélni és választ kaptam a kérdéseimre – idézte fel karanténélményét.

Támogatott tartalom.

Ha érdekel, hogy a fejlesztők, milyen további dolgokat alkottak, olvasd el korábbi cikkeinket: 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •