kek elektromos opel corsa berlini falnal
50 kWh-s akkumulátorával a kicsi villanyautó akár 337 kilométert is megtehet utántöltés nélkül

Az autóipar egyik legbecsesebb díját kapta meg “kiskocsi” kategóriában az akkumulátoros-elektromos Opel Corsa-e. Arany Kormánykerék díjat kapott a vadonatúj Hyundai i20 is, ami a 25 000 eurónál nem drágább autók között nyerte el a „legjobb autó” címet.

Felvillanyozta a zsűrit az elektromos Corsa

Az Arany kormánykerék győzteseit egyrészt az AUTO BILD és a Bild am Sonntag olvasói, másrészt szakmai zsűri választja ki. Autós Oscar-díjnak is nevezik, hatalmas elismerést jelent ez az autóiparban. Érthető hát az Opel öröme: a Corsa-e felvillanyozta a zsűrit (és tavasszal Berlinben minket is), és megszerezte az első helyet a “kisautó” kategóriában erős versenytársakkal szemben. Összesen 3.218 pontot gyűjtött be, jócskán megelőzve a második Hyundai i20-at, illetve a harmadik VW e-Upot.

orange corsa e berlinben
A 136 lóerős Corsa-e az első teljesen elektromos meghajtású modell a márka életében

„Az Opel villamosít, aminek az új Opel Corsa-e a legjobb bizonyítéka. Megmutatja, mennyire dinamikus, ugyanakkor mindennapi használatra alkalmas lehet egy villanyautó” – mondta el az Opel elnök-vezérigazgatója, Michael Lohscheller. Az Arany kormánykerék díj az eddigi 44 alkalomból 18-szor landolt az Opelnél. Először 1978-ban, a díj alapítása után két évvel, az Opel Senator A típussal.

A Hyundai i20 másodszor nyerte el az autóipari díjat

Másik kategóriában ugyan, de megszerezte az első helyet a vadonatúj Hyundai i20 is: az Arany Kormánykerék díj szerkesztői a 25 ezer eurónál nem drágább járművek kategóriájában. Tavaly a Škoda Kamiq volt az első. A tesztelők szerint a városi kisautó egyetlen vizsgált területen sem mutatott gyengeséget, és messze kimagaslik a kategória mezőnyéből.

uj hyunadi i20
Hyundai i20: élvezetes vezethetőség, takarékosság, biztonság, mindennapi praktikum és megbízhatóság

“A koreaiak a fejlesztés során a legapróbb részletekre is odafigyeltek. Ez érezhető a dinamikus vezethetőségen, a nagyszerű kormányzáson és a 48 voltos hibrid rendszeren. Ez az autó pontosan példázza, milyen sikeresen fejlesztette a Hyundai a dizájnt, a vezetési érzetet és a kényelmet; és persze ott van a kategóriában szokatlanul nagy számú funkció” – mondta Andreas May, az Auto Bild technológiai és tesztrészlegének vezetője.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •